Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3121
Hei!
Ser det er noen tråder om lignende temaer fra før, men de dekket så alt for mye mer og var bare rotete å lese.

Story:
jeg fikk i en tid tak i solkort til Brun og Blids automater, som jeg fikk til en billig penge med 1000kr innpå. Fikk høre at personen lagde sine egne kort, og fylte på dem med den summen han ønsket.


Mine siste spørsmål blir da:
-Hvordan kan dette la seg gjøre?
-Har jeg som en middels oppdatert databruker sjans til å skaffe utstyr og lære meg hvordan dette gjøres?
Vet om noen som gjorde det her. De hadde fått tak i en automat de fyller solkortene med.
Trådstarter
Sitat av SkaMper Vis innlegg
Vet om noen som gjorde det her. De hadde fått tak i en automat de fyller solkortene med.
Vis hele sitatet...
Ja, men tror kanskje det faktisk vil være enklere å bruke data !
Slike automater selges ikke akkurat på Rema1000 så vidt jeg vet ?

Får du fortsatt tak i slike kort forresten?
Hva slags kort er det snakk om?

I enkleste fall er det bare å kjøpe seg en kortleser/skriver og begynne å kopiere opp gyldige kort, alternativt må man legge hodene i bløt og gjennomskue formatet de lagrer "pengene" i.
Trådstarter
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Hva slags kort er det snakk om?

I enkleste fall er det bare å kjøpe seg en kortleser/skriver og begynne å kopiere opp gyldige kort, alternativt må man legge hodene i bløt og gjennomskue formatet de lagrer "pengene" i.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke magnetstripe, men chip som brukes !
Jeg har virkelig ikke så stor greie på dette med kortlesere og lignende, skulle gjerne lært meg det/ fått noen til å gjøre det for meg
man får jo kortleser om man bestiller tippekort på net
Hjelper ikke mye å skaffe seg kortleser og kortskriver når chipen som benyttes i dag på de fleste solkort er kryptert. Tror ikke du knekker den krypten så lett
Sitat av maggii Vis innlegg
Hjelper ikke mye å skaffe seg kortleser og kortskriver når chipen som benyttes i dag på de fleste solkort er kryptert. Tror ikke du knekker den krypten så lett
Vis hele sitatet...
Derfor jeg spurte hva slags kort, magnetstriper er enkle å kopiere. Smartkort, mindre enkle (men ikke umulig alt etter hva slags smartkort det er snakk om)
Kortleser/skriver får man kjøpt på DX til en billig penge, men det er krypteringen som blir problemet her ja.

Sitat av Pope Vis innlegg
Kortleser/skriver får man kjøpt på DX til en billig penge, men det er krypteringen som blir problemet her ja.
Vis hele sitatet...

En annen ting man kan utnytte seg av er at noen solstudioer har prøvetimer som man får ved å sende sms til et nummer. Man mottar deretter en kode som kan benyttes for å få f.eks. 20 gratis minutter.
Dette funker bare en gang pr telefon, men man kan låne telefonen til familie og venner. Jeg har fått ca 15 gratistimer på sunshop

Trykket quote i stedet for edit..
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Derfor jeg spurte hva slags kort, magnetstriper er enkle å kopiere. Smartkort, mindre enkle (men ikke umulig alt etter hva slags smartkort det er snakk om)
Vis hele sitatet...
Sant Brun og Blid benytter seg ikke av magnetstripe lengre så vidt jeg vet.

Har vært mye diskutert tidligere dette med kopi av solkort og det har alltid blitt konkludert med at det er for kryptert til at man kan kopiere det. (Så vidt jeg har fått med meg)

Men er virkelig gira på tanken med å få det til, om det kommer noe løsning!