Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 18893
Jeg skal kjøpe meg en startpistol nå.
Er det noen som vet om det går ann å bore opp løpet, slik at flammene går ut i enden av løpet i stedet for ut på siden?

Jeg har overhodet ikke tenkt å prøve ekte patroner etc.
Har bare lysst til det for litt show..
For litt siden hørte jeg snakk om noe slikt på nyhetene.
At flere ungdommer kjøper plomberte pistoler på nett, som de deretter borer opp å bruker skarpe patroner i.

Om dette er startpistolene man får kjøp på sider som gameon osv vet jeg ikke.
Sitat av Themosthigh Vis innlegg
For litt siden hørte jeg snakk om noe slikt på nyhetene.
At flere ungdommer kjøper plomberte pistoler på nett, som de deretter borer opp å bruker skarpe patroner i.
Vis hele sitatet...
Dette blir ikke det samme.
Han vil ha stikkflammene ut av løpet, ikke "borre opp" et plombert våpen.

Å "borre opp" et plombert våpen vil si at man borrer opp/bytter plomberte deler slik at våpenet blir funksjonelt igjen.


Til trådstarter: Dette er vel dette en dårlig idè etter som du vil miste effekt?
Sist endret av Grimdoc; 29. juli 2009 kl. 17:07.
Trådstarter
14 0
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Til trådstarter: Dette er vel dette en dårlig idè etter som du vil miste effekt?
Vis hele sitatet...
Har ikke peiling på startpistoler.. Åssen effekt tenkte du på?? lyd?
Blir mindre lyd, men som skiløper kan jeg garantere deg at det er nok lyd i de fra før av. Får nesten vondt i ørene når starten går.
Sitat av Dannybj Vis innlegg
Har ikke peiling på startpistoler.. Åssen effekt tenkte du på?? lyd?
Vis hele sitatet...
Om jeg forstår deg rett så vil du ha større innvendig diameter enn originalt?

Lyden vil bli litt annerledes, men vil det ikke skape problemer for antenning løsskuddene?
Jeg bare spør etter som du ikke har sagt hva slags pistol det er.
Det finnes jo startpistoler som er replikaer av glock og revolver f.eks.
Trådstarter
14 0
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Om jeg forstår deg rett så vil du ha større innvendig diameter enn originalt?

Lyden vil bli litt annerledes, men vil det ikke skape problemer for antenning løsskuddene?
Jeg bare spør etter som du ikke har sagt hva slags pistol det er.
Det finnes jo startpistoler som er replikaer av glock og revolver f.eks.
Vis hele sitatet...
Nei vil ikke ha større innvendig diameter.. er bare det at etter norsk lov har ikke startpistoler lov til å ha munningsflamme. så derfor kommer den ut på siden, PGA at løpet er tett..
Sitat av Dannybj Vis innlegg
Nei vil ikke ha større innvendig diameter.. er bare det at etter norsk lov har ikke startpistoler lov til å ha munningsflamme. så derfor kommer den ut på siden, PGA at løpet er tett..
Vis hele sitatet...
Bare du lager hullet minste like stort i diameter som det på sida, så skal det vel ikke være noen fare for at det blir skader på pistolen i alle fall.
Sitat av Dannybj Vis innlegg
...er bare det at etter norsk lov har ikke startpistoler lov til å ha munningsflamme.
....
Vis hele sitatet...
Nå har jeg søkt og søkt uten å finne det. Hvor i loven står det at en startpistol ikke kan ha munningsflamme?
Trådstarter
14 0
Sitat av capidog Vis innlegg
Nå har jeg søkt og søkt uten å finne det. Hvor i loven står det at en startpistol ikke kan ha munningsflamme?
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker selv,men så det bare her: http://www.game-on.no/webshop/blowcrazy-p-645.html
Sist endret av Dannybj; 29. juli 2009 kl. 23:16.
Hvis det er en rekyldrevet startpistol ville jeg ikke borret den opp, da vil gassene gå ut for den får drevet bak sluttstykket.
Dette er med forbehold at mekanismen er lignende en vanlig pistol.
Hadde Glock 9 mm og når jeg brukte rødplast med den måtte jeg ta ladegrep for hvert skudd.
For å få ladet om må du ha ha en kraft som virker bakover.
Newtons 3. lov i praksis.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har selv en:
http://www.game-on.no/webshop/berett...ack-p-808.html Som jeg er veldig fornøyd med =)
Det er ikke mulig å fjerne plomberingen å fortsatt ha semi auto, Som beskrevet så godt av Tsunami: "-da vil gassene gå ut for den får drevet bak sluttstykket. "

Og når ett våpen først er plombert skal det være plombert slik at en ikke kan fjærne plomberingen uten å ødelegge våpenet, eller henvende seg til en våpensmed.
"Øko-Terrorist"
Stemmer at semi-auto mekanismen vil slutte å virke hvis plomberingen fjernes.

Dessuten er det ekstremt vanskelig å fjerne plomberingen på disse. ettersom løpet er i et mykere metall en selve plomberingen.

den orange plasten derimot er lett å fjerne, og da ser den ikke lenger ut som den er plombert.

Jeg bare målte løpet, og fant en tilsvarende borr, og borret ut plasten.
Dere som har hatt en start pistol vet sikkert at noen pistoler bruker 9mm PAK, disse er så og si like 9mm rødfis/rødplast.
Noen som vet om det går an å få kjøpt rødfis av forsvaret eller produsenten? (ja, jeg vet hvem som produserer)
Lurer på om det skulle gå an å maskinere nytt løp til denne saken........burde ikke være store problemet, en dreiebenk, ett tig apparat +++ Da kan man jo skyte med skikkelig ammunisjon. Alle vitale mål for kaliberet er jo lett å få info om !
Sitat av Brulte Vis innlegg
Lurer på om det skulle gå an å maskinere nytt løp til denne saken........burde ikke være store problemet, en dreiebenk, ett tig apparat +++ Da kan man jo skyte med skikkelig ammunisjon. Alle vitale mål for kaliberet er jo lett å få info om !
Vis hele sitatet...
For å si det sånn så har jeg faktisk gjort det før, men det er mye arbeid og er VELDIG ULOVELIG!!!. Lagde et nytt løp til 9mm :P
"Øko-Terrorist"
Sitat av mac 11 Vis innlegg
Dere som har hatt en start pistol vet sikkert at noen pistoler bruker 9mm PAK, disse er så og si like 9mm rødfis/rødplast.
Noen som vet om det går an å få kjøpt rødfis av forsvaret eller produsenten? (ja, jeg vet hvem som produserer)
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på det du, dessuten ville jeg ikke brukt noe annet en 9mm PAK, tror muligens du kan få problemer med semi-auto'en hvis du bruker rødfis.

Nei, kjøp her heller.

http://www.game-on.no/webshop/blankammo-c-112_115.html
Vet at game-on selger blank ammo! Men jeg har skutt rødfis med start pistol før altså...
Bare sånn at dere vet det så er 9mm rødfis ut, forsvaret har begynnt å lage en ny type ammo som forlenger seg når du skyter slik at det "dytter" sluttstykket/sleiden bakover!

(jeg kan ta noen bilder av både skutte og ikke skutte slike vist intresse)
Borrer du opp en startpistol å lader med vanlig ammunisjon og trekker av, kan du være skikkelig heldig å pistolen går i fillebiter hvis den ikke er designet for slikt. Borrer du opp på en inkorrekt måte, kan du risikere at du får en pistol med garantert treffsikkerhet på rundt en halv meter. Konklusjon: Kjøp deg heller en ekte pistol.
Sitat av Wild One Vis innlegg
Borrer du opp en startpistol å lader med vanlig ammunisjon og trekker av, kan du være skikkelig heldig å pistolen går i fillebiter hvis den ikke er designet for slikt. Borrer du opp på en inkorrekt måte, kan du risikere at du får en pistol med garantert treffsikkerhet på rundt en halv meter. Konklusjon: Kjøp deg heller en ekte pistol.
Vis hele sitatet...
Borre opp er en dårlig ide, men vist du lager ett nytt løp av tykt gods for å så dra en "rifler" igjennom løpet med en hydraulisk trekk innrettning har du ett godt løp som kan være veldig presis. Dette krever jo selfølgelig erfaring, dreiebenk og fres (eventuelt CNC maskin).
Startpistolene kommer orginalt med munningsflamme ut forran. Det er bare i norge dette ikke er lov.. så det er ikke noe problem å borre opp. En kammerat av meg har prøvd. Det var på en revolver. Er bare å plugge hullet som er til overs med en Zskrue. Har selv en automat pistol jeg har tenkt å prøve på. men har ikke kommet så langt enda. så lenge man bruker samme dim på hullet som det er fra før å tetter det gammle hullet bør ikke det ha noe innvirkning på automat makanismen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kan stadfeste mropel sitt svar.
Sett i en skrue i hullet på pistol (gjeng opp med gjengeverktøy, sett i skrue, slip ned skrua så den har samme form som løp, ta på litt svart lakk over skrua, og hold et øye med skrua så den ikke løsner, min var en walther p99) borr opp et hull i løpet på ca 4 mm, og vips.. munningsflamme, og full effekt med blanke skudd. Altså, slipper å ta ladegrep når du skal fyra av på nytt. Have fun ;-)

Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
antall skudd

Sitat av Hulderfucker Vis innlegg
Kan stadfeste mropel sitt svar.
Sett i en skrue i hullet på pistol (gjeng opp med gjengeverktøy, sett i skrue, slip ned skrua så den har samme form som løp, ta på litt svart lakk over skrua, og hold et øye med skrua så den ikke løsner, min var en walther p99) borr opp et hull i løpet på ca 4 mm, og vips.. munningsflamme, og full effekt med blanke skudd. Altså, slipper å ta ladegrep når du skal fyra av på nytt. Have fun ;-)



antall skudd
Vis hele sitatet...
ps.. bruk locktite i skrua
Sist endret av Hulderfucker; 2. januar 2010 kl. 19:09.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Dannybj Vis innlegg
Jeg skal kjøpe meg en startpistol nå.
Er det noen som vet om det går ann å bore opp løpet, slik at flammene går ut i enden av løpet i stedet for ut på siden?

Jeg har overhodet ikke tenkt å prøve ekte patroner etc.
Har bare lysst til det for litt show..
Vis hele sitatet...
Ta å kjøpp startpistolen i utlandet da, det at flammen går ut på siden er et kjennetegn for Norge ...
Tidligere (2003) så alt av startpistoler jeg kjøpte hadde flamme fra løpet ...
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Hvis det er en rekyldrevet startpistol ville jeg ikke borret den opp, da vil gassene gå ut for den får drevet bak sluttstykket.
Dette er med forbehold at mekanismen er lignende en vanlig pistol.
Vis hele sitatet...
Jeg har tenkt å borre min opp, og jeg ser ikke helt hva du mener problemet er, jeg har tettet de gamle hullene (det var 2), og tenkte å lage det nye hullet (fremme) like stort som de gamle var til sammen.
Mulig trykket blir litt større, siden hullet er lengre borte nå, men regner med at det ikke er kritisk.
Ellers så vil trykket bli mye mindre dersom du borer den opp.

Du blir nødt til å sørge for at det slipper like mye gass ut av pistolen etter modifiseringene slik at du ikke ødelegger funksjonene som gjør at du slipper å lade den etter hvert eneste skudd.
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Jeg har tenkt å borre min opp, og jeg ser ikke helt hva du mener problemet er, jeg har tettet de gamle hullene (det var 2), og tenkte å lage det nye hullet (fremme) like stort som de gamle var til sammen.
Mulig trykket blir litt større, siden hullet er lengre borte nå, men regner med at det ikke er kritisk.
Vis hele sitatet...
Skrev som du kanskje kan se at jeg tar forbehold om at konstruksjonen er lik en vanlig pistol.
da vil gassene gå ut før den får drevet bak sluttstykket.
I en vanlig pistol vil kula fungere som en plombering i løpet sånn at kraften også virker bakover, dermed presser hylsa bak sliden som igjen kaster ut den tomme hylsa og fører inn en ny patron i kammeret.

Men hvis du lader en vanlig pistol med blank-skudd vil all kraften gå ut løpet og ingenting virker bakover. dermed vil ikke pistolen lade seg selv.

Håper dette hjelper deg å skjønne hva jeg vil fram til.

hvor store er hullene som var der fra før? plassering? pics?
Ble litt interissert
Enkelt og greit så har ikke startpistoler samme styrke/struktur som ekte våpen som er laget får å avfyre prosjektiler.
IKKE prøv å modifiser på noen slags måte. 99% sikkert at fake pistolen eksploderer i trynet ditt.
Sitat av Tsunami Vis innlegg
Skrev som du kanskje kan se at jeg tar forbehold om at konstruksjonen er lik en vanlig pistol.
da vil gassene gå ut før den får drevet bak sluttstykket.
I en vanlig pistol vil kula fungere som en plombering i løpet sånn at kraften også virker bakover, dermed presser hylsa bak sliden som igjen kaster ut den tomme hylsa og fører inn en ny patron i kammeret.

Men hvis du lader en vanlig pistol med blank-skudd vil all kraften gå ut løpet og ingenting virker bakover. dermed vil ikke pistolen lade seg selv.

Håper dette hjelper deg å skjønne hva jeg vil fram til.

hvor store er hullene som var der fra før? plassering? pics?
Ble litt interissert
Vis hele sitatet...
Sorry for sent svar, kommer ikke alltid på å sjekke om noen har spurt meg om noe.
Hullene er i kammeret. Om du ser direkte inn i løpet, så får du det ene hullet klokken 10, og det andre klokken 2, skjønner?
De er vel rundt 2mm hver.

Jeg har ikke planer om å skyte skarpt, jeg vil bare ha stikkflammen ut fremme, så hullet vil bli betydelig mindre enn selve løpet. (Altså skal jeg bare borre et lite hull i plomberingen, om det lar seg gjøre)
Sist endret av TanteSpiker; 1. mars 2010 kl. 15:56.
Hvis hullene er i kammeret tror jeg ikke du kan borre ut i front.
Poenget er jo at du skal ha en kraft som skyver sluttstykket tilbake.
Hvis hullene er i kammeret vil gassene først komme ut der når sluttstykket er på vei bak. I framre stilling vil patronen blokkere disse hullene sånn at ikke noe gass slipper ut der.
Vil tro de hullene er der for at du ikke skal få all blåsten ut av utkasteråpningen.

Kort og godt er jeg litt skeptisk på om det vil fungere.

Lite bilde
http://img195.imageshack.us/img195/4277/kammer.jpg
Tsunami: Jeg fant frem startpistolen for å dobbeltsjekke, ettersom jeg husker det kommer flammer ut fra hullene. Det viser seg at hullene er LIKE fremfor kammeret (i løpet med andre ord), og derfor dekker ikke hylsen hullene likevel.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hva sjer vist jeg bestiller en startpistol fra internett, er det slik at vist tollen stopper den at dem ber meg vise til Posten at jeg er over 18år ( noe jeg ikke er ) eller? Må jeg vise på noen måte noen legitimasjon som viser at jeg er 18år da?