Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3873
Heisann
da har jeg kjøpt meg det nyeste gopro kameraet og er ute etter tips både forskjellige redigeringsprogram, innstillinger på eksportering av video og inspirasjon fra andre som ikke nødvendigvis bruker det til ekstremsport.
Og i tillegg ideer til hva jeg kan filme i sakte film, som jeg evt kan laste opp i denne tråden senere.

Kjøpte det mest pga at det kan filme i 120fps, er helt oppslukt av super-slowotion



Er det flere her som bruker gopro til annet enn bare ekstremsport?
Har dere videor å dele? (har sett et par i andre tråder)

Prøvde det for første gang idag, en totalt random test i 120fps (Se her)
Har redigert på en treig 13" macbook pro, men har tilgang på en kraftigere egenbygd pc. Har holdt på litt med after effects, men gjerne si ifra om du vet om et program til pc, tilsvarende final cut. Synes final cut er super enkelt og det går kjapt til basic redigering, som å legge på lyd, klippe og ikke minst justere hastigheten.

EDIT: Fant denne her Youtube movie maker
erfaring anyone?
Den der YouTube move greierne så jo bare jalla ut.
Veit ikke hvor nybegynner du er men Pinnacle studios likte jeg veldig godt når jeg nettopp begynte.
Hvis ikke, har du prøvd Sony Vegas?

Jeg bruker mitt GoPro Hero1 til alt mellom snøskuter og bare å ta bilder.
Selvstendig
AdrenalEx's Avatar
30 6
Bruk Twixtor plugin på Adobe After Effects . Kjempesmoothe bilder. Det blir mye mere "flytende" og ikke "frame for frame" lagg...
Fant du et Gopro til en bra pris?

Har lyst på et, men frem til nå, så finner jeg bare noen litt vel "overprisede" kameraer. Det går til bilbruk for meg, og har allerede et kamera der, men er ikke helt fornøyd med det.
Sitat av AdrenalEx Vis innlegg
Bruk Twixtor plugin på Adobe After Effects . Kjempesmoothe bilder. Det blir mye mere "flytende" og ikke "frame for frame" lagg...
Vis hele sitatet...
Men det kan også bli seende helt forferdelig ut hvis det er mye som beveger seg i bakgrunnen, da er det like så greit å bruke "gammeldags" sakking.
Noen som vet om steder der man kan få billig GoPro?
Gjest
Trådstarter
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Den der YouTube move greierne så jo bare jalla ut.
Veit ikke hvor nybegynner du er men Pinnacle studios likte jeg veldig godt når jeg nettopp begynte.
Hvis ikke, har du prøvd Sony Vegas?

Jeg bruker mitt GoPro Hero1 til alt mellom snøskuter og bare å ta bilder.
Vis hele sitatet...
Hadde litt kunnskap innenfor after effects før, men det har blitt helt borte, så se på meg som totalt nybegynner.
Har prøvd sony vegas men liker after effects bedre, må vel bare sette meg inn i det igjen, og se på tutorials!

Sitat av AdrenalEx Vis innlegg
Bruk Twixtor plugin på Adobe After Effects . Kjempesmoothe bilder. Det blir mye mere "flytende" og ikke "frame for frame" lagg...
Vis hele sitatet...
Ja har lyst til å lære meg twixtor, skal prøve å sette meg inn i det, vet du om noen gode tutorials? (finner sikkert om jeg google selv men)

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Fant du et Gopro til en bra pris?

Har lyst på et, men frem til nå, så finner jeg bare noen litt vel "overprisede" kameraer. Det går til bilbruk for meg, og har allerede et kamera der, men er ikke helt fornøyd med det.
Vis hele sitatet...
Dette her fikk jeg for 2600 kr av en hyggelig amerikansk dame som hadde lagt ut annonse på finn.no, møtte hun for å være sikker på at det ikke var noe tull
Er på tilbud hos komplett nå http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=651959 Pris: 2500 kr
Sist endret av discfarmer; 15. mars 2012 kl. 19:16.
Selvstendig
AdrenalEx's Avatar
30 6
Jada. Som nevnt tidligere i tråden er det viktig at man har minst mulig bevegelser i bakgrunnen.

Gjør man alt riktig - samt har kun har et/ få objekter i bevegelse blir dette dritkult å se på.
en fin tutorial er denne. http://www.youtube.com/watch?v=ycjwO...eature=related

her er et eksempel på hvordan twixter + gopro funker sammen. (her er det skutt med bare 60 frames)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sony vegas.
Du kan cracke twixtor til det
Søk etter tutorial på YouTube.
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Bruker selv Sony Vegas, etter ett par tutorials på YouTube så kan du det som er mest basic, og det meste er vel egentlig ganske åpenbart og, ellers er det lett å finne ut og lære seg selv ting og.
Helt enig Kjempefornøyd, Hva slags videor redigerer du?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Låner denne tråden litt.

Lyst til å kjøpe meg GoPro snart, men usikker på hvor mye jeg gidder å betae.
Hvor stor forskjell er det på HD Hero og HD Hero 2?
Jeg kommer til å bruke det mest til paragliding, og noen bilfilmer muligens.
Skjønner att det er nok med bare Hero, men er det veldig mye bedre med Hero 2?
Selvstendig
AdrenalEx's Avatar
30 6
HD 2 er jo generelt bedre. Den tåler bla. lavere lysforhold, klarere farger og Bedre kontraster. Generelt klarere.
Jeg hadde spart til HD2 den er merkbar bedre.

her er noen av forbedringene teknisk:

Gopro HD Hero 2: Gopro Hero Orginal

11MP Sensor 5 MP Sensor
Kan ta 10 bilder i sek (11MP) Kun 3 bilder i sek
Kan filme opptil 120 fps Max 60 fps
Kan filme 60 fps med en vidvinkel på 90 - 127 og 170 Kun 170 grader
Den har dobbelt så god (skarp) linse

Begge kameraene filmer max 30fps på full HD (1080p)

HD 2 er verd de ekstra pengene. Flere muligheter pruss synelig forskjel på bildekvalitet
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Takk for ett godt svar!

Fps er frames per second? Altså hertz, altså bra å ha mange?
Hva er 1080p?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Takk for ett godt svar!

Fps er frames per second? Altså hertz, altså bra å ha mange?
Hva er 1080p?
Vis hele sitatet...
Fps står for Frames per second ja. Og ha mange av dem betyr at du kan filme i "sakte film". Ved å filme i 125FPS og deretter spille av i 25FPS (standard) vil filmen flyte som vanelig, uten lagg, men det vil se ut som om alt går 5 ganger saktere. Dvs. at viss du kan filme med mange fps, kan du filme i "sakte film", og det er jo kult! Viss du ikke ønsker denne funksjonen, er det derimot nok med 30fps, eller 60fps. Vanlig film går som regel med en frekvens på rundt 25 fps.

1080p er et mål for antall pixel. 1080 tilsvarer "Full HD". Dvs. forholdsvis god bildekvalitet.
Sist endret av Znerk; 27. mars 2012 kl. 22:34.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Da er jeg mye klokere!
Finnet ut att det er bare å fortsette å spare, så blir det HD Hero 2.
Er det lovleg å filme når ein kjøre bil?
Sist endret av Darkerface2; 28. mars 2012 kl. 14:02. Grunn: Skrivefeil.
Det er lov å filme når du kjører ja. Men som det meste av elektronisk utstyr i bilen kan du ikke operere det mens du kjører på en slik måte at det tar oppmerksomhet bort fra veien. Så lenge du monterer kameraet og kun styrer det når du har stanset bilen så er det ingen problem
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bare plasser det litt til høyre på panseret og gjerne litt fram (så det ikke forstyrre sikten). Så går det fint. eller sett den på taket...
Sony vegas pro er et bra og enkelt redigeringsprogram for windows, men siden du har mac bør du skaffe deg final cut express. For redigering av 120 fps slowmo greier bør du skaffe adobe after effects og en plugin som heter twixtor

Sitat av Znerk Vis innlegg

1080p er et mål for antall pixel. 1080 tilsvarer "Full HD". Dvs. forholdsvis god bildekvalitet.
Vis hele sitatet...
1080 er antall pixler vertikalt, og "p" står for progressive, og "i" for interlaced.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
http://www.youtube.com/watch?v=Q4rr6uYiSo0

Prøvde meg på en GoPro Hero 2 videokamera, filmet i 720 60FPS, med andre ord 59,94 fps.
Har noe lunder bluring fordi det er så mye bevegelse i bakgrunn fra nettet...

What? Kan GoPro filmet opptil 120fps? tell me more.
Sitat av KaiN Vis innlegg
What? Kan GoPro filmet opptil 120fps? tell me more.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo en av de få grunnene til å kjøpe det istedenfor Hero 1.
Høres ut som noen trenger å RTFM
Sitat av AdrenalEx Vis innlegg
Bare plasser det litt til høyre på panseret og gjerne litt fram (så det ikke forstyrre sikten). Så går det fint. eller sett den på taket...
Vis hele sitatet...
...bare ikke sett den øverst på vinduet en dag det kan begynne å regne.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av awt Vis innlegg
...bare ikke sett den øverst på vinduet en dag det kan begynne å regne.
Vis hele sitatet...
lol, tenkte først: tulling gopro er jo vanntett, så tenkte jeg :P

Uansett skal hente mitt gopro idag gleder meg som en liten unge skal teste det mye under vann med subwingen min håper jeg kan få noen fete klipp av det
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Betalte 279usd for mitt når jeg var i statene iallefall. Huske rikke helt hvilken butikk dette var i da, quicksilver eller noe. Billigste stedet jeg hadde sett kameraet iallefall.
http://www.youtube.com/watch?v=OmJf5Zqsd0U

Prøvde ut min GoPro på både 60FPS og 120, videokamera med bare 2knapper og så awesome, helt utrolig
Sitat av KaiN Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=OmJf5Zqsd0U

Prøvde ut min GoPro på både 60FPS og 120, videokamera med bare 2knapper og så awesome, helt utrolig
Vis hele sitatet...
0:57
Dat pedosmile.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
0:57
Dat pedosmile.
Vis hele sitatet...
Haha, aldri tenkt over før nu
Tips hvis dere skal bestille fra GoPro, husk å ta med noen ekstra ting, ekstra batteri f eks, og en stropp til å henge på brystet, f eks kamera blir mye lettere å bruke med litt utstyr. Vanlig batteri varer 3-4 timer, med et ekstra batteri slipper man gå glipp av sist halvdel av dagen om man er i skibakken.
Sist endret av nudo; 28. juni 2012 kl. 17:12.