Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2093
Har funnet en iPod touch, og lurte på om jeg kan ta denne i bruk, eller kan den spores opp?
Nå har ikke jeg peiling, men er det ikke sånn at alt som har serienummer kan spores?
Trådstarter
Tenkte på elektronisk, da jeg ikke forventer at noen kommer bort til meg og sier "Hei du, få se på serienummeret på iPod'en din."
Ikke bekymre deg, bynn og bruk den nye Ipoden din
Før var det vell no reg nr man måtte skrive inn når man sku bruke Itunes ? Har du vært heldig så muuligens Apple hadde gidda hjulpet deg med sporing neste gang denne Ipoden hadde blitt logget på Itunes
Tho, så vidt meg bekjent er dette fjernet på nyere versjoner av Itunes ?

gratulerer med ny Ipod -_-

*Edit* Første som poppa opp på google ved et kjapt søk ¨Kan ipod spores¨
Gammel nff tråd
http://freak.no/forum/archive/index.php/t-62172.html
Sist endret av Hightime; 14. mars 2011 kl. 15:40.
Ja den kan spores over IMEI nummeret. Dette sendes ut med en gang telefonen er på nett med ett hvilket som helst simkort. Hvor ofte man blir tatt er derimot en annen sak jeg egentlig ikke har noen data for å gi deg ett godt svar.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Ja den kan spores over IMEI nummeret. Dette sendes ut med en gang telefonen er på nett med ett hvilket som helst simkort. Hvor ofte man blir tatt er derimot en annen sak jeg egentlig ikke har noen data for å gi deg ett godt svar.
Vis hele sitatet...
iPod, ikke iPhone
Sitat av Omaha Vis innlegg
Ja den kan spores over IMEI nummeret. Dette sendes ut med en gang telefonen er på nett med ett hvilket som helst simkort. Hvor ofte man blir tatt er derimot en annen sak jeg egentlig ikke har noen data for å gi deg ett godt svar.
Vis hele sitatet...
En ipod touch bruke vel ikke simkort?
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
iPod, ikke iPhone
Vis hele sitatet...
Du har såklart rett, jeg er ikke så veldig inne i disse hvite hipsterdingsene. Kan aldri tenke meg at du da kan bli tatt bortsett fra fysisk matching av serienummer.


Edit : Eneste måte er hvis du leverer den inn til apple store ol for reperasjon og personen som eide den tidligere har registrert den i deres systemer.
Sist endret av Omaha; 14. mars 2011 kl. 16:03.
Trådstarter
Kan jeg knytte iPoden til itunes-brukeren min og bruke denne til å kjøpe apps?
Da igjen vil jeg tro du løper en risiko. Da begynner vi og snakke elektroniske spor her.
kan ikke spores :P enjoy your new ipod
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Landlubber Vis innlegg
Har funnet en iPod touch, og lurte på om jeg kan ta denne i bruk, eller kan den spores opp?
Vis hele sitatet...
Jo den kan spores!

MobileMe tjenesten til Apple (som b.la kan vise på google maps hvor telefonen befinner seg, remote wipe den, remote locke den, og sende notifications til den med en gang den kobled på WiFi).

iPod Touch av nyere variant har nemlig GPS. Så ikke føl deg alt for trygg
den kan spores men bare få fjernet eier opplysningene på den så er den din
Trådstarter
Sitat av living he1l Vis innlegg
den kan spores men bare få fjernet eier opplysningene på den så er den din
Vis hele sitatet...
Blir disse fjernet ved gjenoprettning i Itunes?
Dette er kanskje offtopic, men hvorfor er denne tråden lagt i "undergrunn"?
Sist endret av krJo; 15. mars 2011 kl. 21:43.
land ikke spør meg..

skal du ha svar på våpen kniver og sånt så er jeg personen