Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3868
Hei,

Jeg skal nå snart bestille en Baretta lignende start pistol fra usa (?) og lurte da på når den pakken går gjennom tollen, om dem har noen mulighet for og spore meg opp og sjekke at jeg er åver 18 år ( noe jeg ikke er ) eller? Jeg har aldri vert i konflikt med tollere før.

Jeg tenkte og bestille denne: http://www.airgundepot.com/blank-gun...er-pistol.html når den er back in stock
Siden du er under 18 år sikker på at det går ann å bestille den?
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Siden du er under 18 år sikker på at det går ann å bestille den?
Vis hele sitatet...
Jada, jeg bestiller gjennom min paypal konto, eller spendon. Har nylig en kompiss av meg som bestilte luftpistol der ifra
Off topic:
Hvordan lager du paypal når du er under 18 år?
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Off topic:
Hvordan lager du paypal når du er under 18 år?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvordan man burde gjøre det, men slik gjør jeg det:

Jeg registrerer meg på mitt navn og min adresse, men jeg skriver inn at jeg er godt over 18år, 1977 elns. Og da har du en paypal konto. Men problemet er kansje og få penger inn på paypal, men det er det egentlig ikke. Du drar ned til Narvesen og kjøper deg noe som heter SpendOn. Det er et gavekort som du kan legge inn på Paypal. Du sier bare at du skal ha et spendon kort på foreksempel 500kr så må du betale 539kr for det er noe sånn ekstra dritt Så drar du hjem og legger inn den SpendOn kretidkort nummeret inn på PayPal kontoen din og voila.. Og husk at du legger ikke inn penger på PayPal kontoen din, du bare bruker paypal som en mellomting, så når du har lakt til kortet så vises det ikke på paypal hvor mye penger du har, fordi du betaler bare igjennom med paypal. Så samtidig som du kjøper spendon kortet ditt så kan du gå inn på nettsiden www.spendon.no og sjekke hvor mye penger det er igjen på kortet.

Dette var veldig kort forklart, men det ble en liten hurry her. Du kan jo heller spørre meg via privat meldinger. Fordi dette var ikke en paypal tråd ;p Si ifra om det er noe du lurer på, fordi jeg kan litt med slike internett betalinger og slik
Okei, skjønte det ganske greit. Bare lurte på hvordan du gjorde det. :-D
Takk
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Okeei
Så du har ikke noe erfaring med tollen?
Jo faktisk.

Har kjøp noen softguner fra Kina (dealextreme) da skjedde det ingenting.

Litt forskjell da fra et softgun til et ordentlig gunner da.
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Jo faktisk.

Har kjøp noen softguner fra Kina (dealextreme) da skjedde det ingenting.

Litt forskjell da fra et softgun til et ordentlig gunner da.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo det.. Jeg har forresten litt problemer med desl extreme nå jeg.. Jeg masa på dem igår at dem måtte sende pakken min som nå har vert til pakking nå i over en månde. Snakka med ei sånn dame på Live Chatten, så sa jeg at jeg bynte og bli sur og at dem måtte se til og sende den pakken snart.. så stakk hun bare fra chaten! x)
Hei,

Du kan ikke bestille den pistolen der. Det er forskjell på norske godkjente startpistoler og amerikanske. Den du linket til er mest sannsynlig ikke sveiset i løpet. Dette gjør at den blir mer realistisk, men kan skade eller drepe hvis den blir avfyrt på nært hold. Det er flere skuespillere som har dødd på den måten, og den er derfor bannet.
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Hei,

Du kan ikke bestille den pistolen der. Det er forskjell på norske godkjente startpistoler og amerikanske. Den du linket til er mest sannsynlig ikke sveiset i løpet. Dette gjør at den blir mer realistisk, men kan skade eller drepe hvis den blir avfyrt på nært hold. Det er flere skuespillere som har dødd på den måten, og den er derfor bannet.
Vis hele sitatet...
Jammen det går jo an og bestille derifra gjør det ikke? Det blir en aen ting om det ikke er låv. Men om den er så farlig, har du noen nettsider der dem ikke er så farlig? Jeg vill helst ha munningsflamme ut av løpet og ikke på sidene. Og jeg kan ikke lyve på alder fra Game-on, for dem sjekker folkeregisteret sier dem.
Ligger hele tiden startpistoler ute på finn.no osv. Har sett flere norske nettbutikker med bra utvalg og lavere prisen en game-on. Kan finne link senere.

Og jo, det går ann og bestille derfra, slik som det går ann og bestille Weed og Ak-47 med ammo på internett. Problemet er at det ikke går igjennom tollen, og da blir det ditt problem. Du får nok uansett ikke kjøpt med munningsflamme her i Norge.
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Ligger hele tiden startpistoler ute på finn.no osv. Har sett flere norske nettbutikker med bra utvalg og lavere prisen en game-on. Kan finne link senere.

Og jo, det går ann og bestille derfra, slik som det går ann og bestille Weed og Ak-47 med ammo på internett. Problemet er at det ikke går igjennom tollen, og da blir det ditt problem. Du får nok uansett ikke kjøpt med munningsflamme her i Norge.
Vis hele sitatet...
Ja, er litt dumt da. Men jeg er som sagt unner 18år og jeg får kansje litt problemer om jeg skal bestille våpen fra finn.no siden di fleste sier dem tipser politiet om jeg er mindreåring eller ikke har lisens og bla.bla.bla. men det er vel en sjanse for at det slipper igjennom tollen, eller er det slik at ALLE pakkene blir sjekka uansett?

Det er foresten lite startpistoler på finn.no! ;s
Du kan selfølgelig være heldig, men mest sannsynlig er du uheldig

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=26633627

Kan jo kjøpe noe sånt? Han vet vel ikke at du er under 18


Men seriøst. Hva skal du med det? Har selv noen stk. Men disse skyter jeg kun med på hytta langt ute i skogen. Utrolig lett og få væpnet politi etter deg hvis du veiver eller skyter med den og noen blir skremt.
Kjøp heller et luftgevær/luftpistol.
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Akkurat, men jeg vet egentlig ikke hva jeg skal bruke den til, jeg bare tenker den tar seg bra ut på hylla mi Men har også verk kult og mekka noen filmer med en

Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Kjøp heller et luftgevær/luftpistol.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så gøy, jeg er ute etter litt rekyl
Du finner luftgevær/luftpistoler med rekyl/blowback
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Du finner luftgevær/luftpistoler med rekyl/blowback
Vis hele sitatet...
Iknow, men det er ikke sammenlignbar i forhold til Blank skudd pistol.
Oja trodde du skulle bruke ordentlige skudd ikke bare Blank skudd. hehe
Hvor gammel er du da?

Har selv den her; http://www.game-on.no/webshop/ekolas...gun-p-729.html

Men synes det er mye morsommere og fyre av noen skudd med rifla istedet. Jeg kan garantere deg at du går lei etter et par dager.

Hvis jeg var deg ville jeg heller skaffet meg jegerprøven, så kan du bare velge og vrake i alle typer pumpehagler, rifler osv osv.
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Oja trodde du skulle bruke ordentlige skudd ikke bare Blank skudd. hehe
Vis hele sitatet...
Hehe. Neij dem sparer jeg til jeg får kjøpt årnkli gunner!

Sitat av morgenstern Vis innlegg
Hvor gammel er du da?

Har selv den her; http://www.game-on.no/webshop/ekolas...gun-p-729.html

Men synes det er mye morsommere og fyre av noen skudd med rifla istedet. Jeg kan garantere deg at du går lei etter et par dager.

Hvis jeg var deg ville jeg heller skaffet meg jegerprøven, så kan du bare velge og vrake i alle typer pumpehagler, rifler osv osv.
Vis hele sitatet...
Jeg er 15år, den så jo jævla kul ut dein Marskin pistolen. Men hvor gammel må jeg være for og ta jægerprøven?
14, bare og peise på, er ikke spess. vanskelig
MrTalmus's Avatar
Trådstarter
77 4
Okei Jeg har vert på jakt før, tolmodigheten er dær iallfall Men det er jo 18år's grense på våpen, får jeg fordeom låv til og kjøpe egent våpen, omså får jeg da egen våpen lisens og greier?
Du må også være eldre 21år for pistol og eldre 18år for halge/rifle.

Hvis ikke må dine foreldre stå som eier og gå igjenom samme sjekken for å få våpen kortet som du måtte ha gått igjenom om du var gammel nok.
Ufordelen med det er også at våpenets eier må fysisk være med når dette skal lånes bort. Dvs du må alltid ha med eier av våpen under transport av dette og utlån.

Kilde: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=809274
▼ ... over en uke senere ... ▼
suns da det så ut som ein pyse pistol men kan garantere att du ikke får problemer med den i tollen når jeg ikke får problemer med spring kniver :L

Sitat av mp34567 Vis innlegg
Du må også være eldre 21år for pistol og eldre 18år for halge/rifle.

Hvis ikke må dine foreldre stå som eier og gå igjenom samme sjekken for å få våpen kortet som du måtte ha gått igjenom om du var gammel nok.
Ufordelen med det er også at våpenets eier må fysisk være med når dette skal lånes bort. Dvs du må alltid ha med eier av våpen under transport av dette og utlån.

Kilde: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=809274
Vis hele sitatet...
uten om at hagle/rifle er 18 år pistol er det samme men det er ulovlig med ekte våpen i norge uten våpen tilatelse (noe du bare kan drømme på og få tak i)

desuten snakker han om suft guns så han kan fint kjøpe det som 6 åring fra utlandet via paypal uten og få problemer.

så lenge paypal ikke får han til og aktivere kreddit kort på paypal acconten når han handler på sånne siden (som paypal må sjekke) før de sender pengene til avsender av gaven så går politi til paypal.com med dritte dis