Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1540
Fant en sak som kanskje er interessant for dere som stadig spør om dette med å bestille ting i posten.

En mann har fått 192 gram hasj i posten. Før pakken har kommet frem til postboksen har politiet funnet den og byttet ut innholdet. Han blir anholdt utenfor postkontoret.

Mannen blånekter og virker overrasket over at han har fått hasj i posten. Mannen har penger i banken, god inntekt og ingenting som antyder at han bruker eller selger hasj. Han forklarer bl.a. at han har mistet en nøkkel til postboksen, og at andre kan ha bestilt pakken.

Mannen blir dømt til 45 dagers fengsel i tingretten, anker, og blir frikjent i lagmannsretten.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...ml&emne=hasj*&
Interesant. Dette kommer vel av at han ikke har overført noe penger til noen tvilsomme kontonr i Amster eller lignende. Vil tro dette er en sak som kunne gått begge veier, Men når det har gått bra med såppas "stort" (Les : Ikke i smugler skala, men per post i en forsendelse, i forhold til det som ofte blir diskutert her som da går ut på 5 og 10 g), Så er det jo banebrytende. Kp til deg som tok opp dette med en sak som det her!
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Vil tro dette er en sak som kunne gått begge veier
Vis hele sitatet...
Den gjorde jo på en måte det, dømt i tingretten, frikjent i lagmannsretten
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Den gjorde jo på en måte det, dømt i tingretten, frikjent i lagmannsretten
Vis hele sitatet...
Hehe jaa, Stemmer jo det. Men jeg tenkte på det endelige utfallet
Hvis du blånekter kan de ikke røre deg, det sa de selv til en jeg kjenner. Midt i et avhør.
Hvis du har overført en stor sum til et eller annet mistenklig sted i amsterdamn tror jeg nok at politiet vil lure litt på hva du har kjøpt for noe. Og om du ikke kan dokumentere dette så blir det vanskelig for deg om pakken kommer fra samme firma du har sendt en stor sum til.
Da må du eventuelt ha betalt kontant så ingenting kan spores tilbake til deg elektronisk. Uansett så havner jo all post fra utlandet på terminaler og blir scannet og noen ganger går over med hund.
Du risikerer og tape både penger og innhold, tror ikke de returnerer hasjen for deg så du får tilbake pengene.
Du risikerer vel også en saftig fengselstraff vil jeg tro, særlig om det er mere en til eget bruk.