Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 9054
Hei!

Cube World er nå i åpen alpha, og jeg vil bare anbefale det her.

Det meste av informasjonen angående spillet finnes her: https://picroma.com/cubeworld

Link til kjøp av spillet: https://picroma.com/buycubeworld

Har personlig spilt i ca 12 timer, og storkoser meg så langt..
Litt dumt å ikke ha åpen Alpha, ettersom at det er et ukjent spill vil det føre til at det ikke bygges opp "hype".
Har prøvd siden i går å få ordnet meg account, men får alltid bare det att "User registrations are currently disabled due to server maintenance. Please try again later." :'(
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Dette spillet ser ganske lovende ut. Gleder meg til å få prøvd det ut. Har ventet en god stund på at det skal komme i alpha
Leste at serveren deres krasjet pga alle som ville spille samtidig ved lansering

Aldri prøvd, men har lest mye om det og det ser ut som et kjempekult spill å prøve ut en dag!
Gleder meg veldig til å prøve dette spillet, har lest wollay's blog siden sommeren 2011!
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Litt dumt å ikke ha åpen Alpha, ettersom at det er et ukjent spill vil det føre til at det ikke bygges opp "hype".
Vis hele sitatet...
LITT OFFTOPIC, MEN MÅ FÅ DET UT:
Vil ikke si at dette er heeelt riktig, bygget på erfaringer :-)
Å la folk spille under Alpha fungerer begge veier, på positivt og negativt. Det er tross alt Alpha og spillet lider av at det ikke er ferdig og sannsynlighvis mye bugs og glitches.

Et godt eksempel på dette er Infestation (tidligere The War Z, https://infestationmmo.com/). Produsentene lot spillere kjøpe Alpha-tilgang fordi spiller maste veldig og klarte ikke vente med å spille det! Dette resulterte i at spillet ble utgitt på en tidspunkt hvor det var langt dårligere enn det spillere hadde forventet. Igjen resulterte dette til ekstremt mye negativ respons på spillet, og mange sluttet å spille det. Selv kjøpte jeg spillet dagen det ble mulig å spille, spilte det to ganger og åpnet det ikke på 4 måneder, grunnet skuffelsen. Dette er dog i dag et bra spill den dag i dag (tross at det fortsatt er under stor utvikling) og jeg spiller det ofte :-)

Dette skjer selvfølgelig ikke alle, men kan være en god grunn til ikke å la spillere få tilgang på Alpha.

ONTOPIC:
Synes dette spillet ser meget interessant ut, er selv fan av Minecraft og liker måten spillet er bygget opp på. Dette handler om noe helt annet, men dette ser ut til å bli et morsomt spill! Minner meg om en blanding av Zelda og Minecraft.
Hvordan får man tak i dette spillet?
Sitat av Sondre Vis innlegg
Hvordan får man tak i dette spillet?
Vis hele sitatet...
Verre var det ikke :-)

http://lmgtfy.com/?q=Cube+world+game+download
Sist endret av TaterKjell; 5. juli 2013 kl. 16:19.
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har prøvd endel av de nedover der, men nesten alle er no bullshit hvor man må signe opp for no sånn drit med telefon som koster 170-180spenn i uka.

er det ikke noe sted man kan få kjøpt det fra utgiver?
Sist endret av Sondre; 5. juli 2013 kl. 16:22.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Har prøvd endel av de nedover der, men nesten alle er no bullshit hvor man må signe opp for no sånn drit med telefon som koster 170-180spenn i uka.

er det ikke noe sted man kan få kjøpt det fra utgiver?
Vis hele sitatet...
Mhm, som det står i første post:

Sitat av Xztaser Vis innlegg
Link til kjøp av spillet: https://picroma.com/buycubeworld
Vis hele sitatet...
Sitat av EvveDevve Vis innlegg
Mhm, som det står i første post:
Vis hele sitatet...
Det funker heller ikke. men det er vel bare å vente da...

Siden til utgiver virker nå=)
Er det online? Isåfall er det noen som blir med å spille når det er mulig å registrere seg igjen?
Er det noen som spiller dette? sliter med å lvle fort alene som mage. hadde vært tøft med litt hjelp fra andre, har my power 50 legendary gear(som selvfølgelig bare er warrior og ranger) får aldri noe gear til meg selv :/

Kan også booste folk opp til min lvl slik at de igjen kan hjelpe meg. er lvl 27 atm
Sist endret av COokiez; 10. juli 2013 kl. 21:48.
For er rar grunn, blir min GPU og CPU veldig varm når jeg spiller for en rar grunn. Kan spille mye mer krevende spill og pcen blir ikke i nærheten av varm som den gjør når jeg spiller Cube World.
Hvilken class og lvl er du?
Sitat av COokiez Vis innlegg
Hvilken class og lvl er du?
Vis hele sitatet...
Hvem spør du ?

Hvis du isåfall spør meg, så er jeg level 20, rogue spesialisert som Ninja.

EDIT: Har et spørsmål. Er det mulig å se game time?
Sist endret av Quantum_; 11. juli 2013 kl. 02:25.
ʕ•ᴥ•ʔ
M4Dhatter's Avatar
Cube World er fett! Gikk over alle forventinger hos meg.
Nå skal det nevnes at jeg hadde kun sett et par bilder og ikke lest noe i det hele tatt om spillet før jeg satte meg inn i det. Anbefales for alle RPG-elskere!
Har prøvd i 2 dager nå, og kan fortsatt ikke registrere meg
Sitat av Avatar Vis innlegg
Har prøvd i 2 dager nå, og kan fortsatt ikke registrere meg
Vis hele sitatet...
Ifølge Wolfram holder de registreringen stengt pga jevnlige DoS angrep.
Sitat av https://picroma.com/blog/post/8
The Reason For Server Downtime
Our server is getting attacked by denial-of-service (DoS) attacks on a regular basis. The attacks usually occur in the evening and at night (European time).

Because of that we have to disable user registrations and the shop from time to time, and you will get the message about 'Server Maintenance'.

We will try to find a solution as soon as possible.
Vis hele sitatet...
Sist endret av EvveDevve; 11. juli 2013 kl. 12:24.
Jeg fikk registrert meg nå for 2 minutter siden. Har prøvd i et par dager, så supert at det endelig fungerte!
Syntes det er litt rart at jeg ikke får mer enn 20 fps med laveste grafikk og render distance i Cube World mens jeg får 50+ fps i Skyrim med max grafikk og 4x AA.
Sitat av Hoat Vis innlegg
Syntes det er litt rart at jeg ikke får mer enn 20 fps med laveste grafikk og render distance i Cube World mens jeg får 50+ fps i Skyrim med max grafikk og 4x AA.
Vis hele sitatet...
Hvilken CPU har du? Har lest på forumet at Cube World er ekstremt CPU krevende.
Sitat av Quantum_ Vis innlegg
Hvilken CPU har du? Har lest på forumet at Cube World er ekstremt CPU krevende.
Vis hele sitatet...
(Er på laptop hvis du lurte)
http://img822.imageshack.us/img822/1033/2acp.png
Sist endret av Hoat; 16. juli 2013 kl. 00:32.
Sitat av Hoat Vis innlegg
Syntes det er litt rart at jeg ikke får mer enn 20 fps med laveste grafikk og render distance i Cube World mens jeg får 50+ fps i Skyrim med max grafikk og 4x AA.
Vis hele sitatet...
Har du integrert skjermkort i tillegg? Det er noen problemer med det, i tillegg til at spillet ikke er fullstendig optimalisert og kompatibelt med alt av kort.

Uansett, kjempegøy spill! Har en mage, ranger og rogue, og ranger med crossbow er "broken" for øyeblikket. Man kan bruke M2 uavhengig av "tempo", og bare trykke så hurtig man kan. Har også lekt litt med cheat engine, og spawnet våpen med masse skade, og rare pets (juletre, runegiant, troll, gold deposit osv.).
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Blant annet er det lagd en nisse, som man kan jukse seg til som pet. Noen mener at den bekrefter såkalte "themed events", altså jul og påske osv.
Hei! Har kjøpt spillet men står litt fast på lvl 2... skjønner egentlig ikke hva man skal gjøre bortsett fra å lete å drepe creeps på min lvl?
Du kan jo gjøre "daily" f.eks. Bosser/dungeons merket med sverd som står i kryss. Her er det somregel XP å hente. Det tar fort tid om du løper rundt og ser etter tilfeldige kaniner å slå ihjel.
Sist endret av møkk; 17. juli 2013 kl. 18:56.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Vil cube world fungere bra med en oculus rift og xbox kontroller eller er det mye menyer og tekst som man må få med seg?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Er nå lvl 51, hvis noen vil spille så er jeg down. Bruker raidcall og hamachi.

Har også en masse legendary items til overs, hvis noen vil ha, se spoiler.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
http://puu.sh/3FIHk.jpghttp://puu.sh/3FIJu.jpghttp://puu.sh/3FIKf.jpg
Sitat av zyrtec Vis innlegg
Vil cube world fungere bra med en oculus rift og xbox kontroller eller er det mye menyer og tekst som man må få med seg?
Vis hele sitatet...
Tja, det er jo en del menyer med inventory, gear mangement eller crafting, men ellers burde det vel latt seg gjøre.

Om det er noen som nettopp har kjøpt seg spillet eller lurer på å gjøre det så vil jeg forresten anbefale å bruke ti minutter til å lese en nybegynnerguide. Det er ikke stort man får vite fra spillet selv, så det er ikke dumt å gjøre litt lekser selv.
Paypal har låst accounten min, så måtte hente det på bukta. Er det noen som har prøvd multiplayer med Tunngle?http://www.tunngle.net/community/top...using-tunngle/

er noe ala Hamachi. Hvis noen vil spille litt må man bare si fra!
Har laget en CubeWorld server, som dere kan spille på.

IP: cw.spillere.no
(Cw = CubeWorld)

Nå er det bare mulig med 4 personer på. Skal fikse flere slots, når jeg kommer hjem til Norge igjen.

Skulle det være noe problemer med serveren, så kontakt meg på PM eller i denne tråden, så skal jeg få fikset det ASAP.

Håper dere deler serveren med andre.

Sitat av Zyke Vis innlegg
Er nå lvl 51, hvis noen vil spille så er jeg down. Bruker raidcall og hamachi.

Har også en masse legendary items til overs, hvis noen vil ha, se spoiler.

SPOILER ALERT! Vis spoiler
http://puu.sh/3FIHk.jpghttp://puu.sh/3FIJu.jpghttp://puu.sh/3FIKf.jpg
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke trenger det sverdet til Rouge (DMG: 36.6)

Så kan du godt gi det til meg
Sitat av Feqzz Vis innlegg
Har laget en CubeWorld server, som dere kan spille på.

IP: cw.spillere.no
(Cw = CubeWorld)

Nå er det bare mulig med 4 personer på. Skal fikse flere slots, når jeg kommer hjem til Norge igjen.

Skulle det være noe problemer med serveren, så kontakt meg på PM eller i denne tråden, så skal jeg få fikset det ASAP.

Håper dere deler serveren med andre.



Hvis du ikke trenger det sverdet til Rouge (DMG: 36.6)

Så kan du godt gi det til meg
Vis hele sitatet...
Var innom nå i et par minutter før jeg ble dc'a, noen herfra som spiller nå?
Jeg tenker å være på store deler av dagen idag, så om noen vil grinde med meg er det bare å hoppe på. Er relativt lavt lvl.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Var innom nå i et par minutter før jeg ble dc'a, noen herfra som spiller nå?
Vis hele sitatet...
Skal være mer stabil nå.
Sitat av Feqzz Vis innlegg
Skal være mer stabil nå.
Vis hele sitatet...
Blir disconnected med en gang jeg går inn på serveren.
Sitat av Quantum_ Vis innlegg
Blir disconnected med en gang jeg går inn på serveren.
Vis hele sitatet...
Hmm, rart.
Er i Danmark med en iPad, så får ikke testet osv.
Har hørt at folk har spillt der i dag uten noen problemer.

Når jeg kommer hjem, som er den 4. August tror jeg, så skal jeg sitte med dette helt til den er perfekt.
Sist endret av Feqzz; 23. juli 2013 kl. 23:53.
Sitat av Quantum_ Vis innlegg
Blir disconnected med en gang jeg går inn på serveren.
Vis hele sitatet...
Kanskje det er 4/4 innpå serveren?


nvm, kom meg innpå, er meg og 2 andre på nå.
Sett på det, enda en grunn til og oppgradere pcn
akkurat some nye indie games bare driter i computerspecs nå for tida. tror det hadde klart flere salg ved bedre scripting. (ikke at jeg ikke klarer å kjøre det)
Er det bare jeg som ser noe i det?
Morro spill, syns det tok temmelig lang tid å lvle og mobsa var ganske vanskelige.. Spille Fire mage sammen med en rogue.

Rogue er helt klart OP i forhold til alle andre.

Noen som har noen tips videre i spillet? dinget akkurat lvl 5 Gidder ikke å exploite da...
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Rogue er helt klart OP i forhold til alle andre.

Noen som har noen tips videre i spillet? dinget akkurat lvl 5 Gidder ikke å exploite da...
Vis hele sitatet...
Rogue er ikke op (har en i lvl 20). Ranger m/ crossbow er OP Spiller med en kompis som nettop ble lvl 100.
-Tips videre er å ofte ta daily missions, altså bosser merket på kartet med to sverd i kryss.
-Ranger sitt hopp virker i hanglider og båt
-Alltid få en "hit" på fiendene, da får du xp selv om en annen dreper den, og du deler ikke xp'en i to.
-Dyr man kan ri på er kjekt å ha
-Forskjellige byer selger forskjellig pet food i general store
-Taming - Cubeworld Wiki
Sitat av 1nameless Vis innlegg
akkurat some nye indie games bare driter i computerspecs nå for tida. tror det hadde klart flere salg ved bedre scripting. (ikke at jeg ikke klarer å kjøre det)
Er det bare jeg som ser noe i det?
Vis hele sitatet...
Sånn er det med alpha utgivelser. Slapp av, spillet er altså ikke komme i betautgave ennå! Det kommer nok til å kreve mye mindre av maskinen når det blir offisielt lansert.
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Rogue er ikke op (har en i lvl 20). Ranger m/ crossbow er OP Spiller med en kompis som nettop ble lvl 100.
-Tips videre er å ofte ta daily missions, altså bosser merket på kartet med to sverd i kryss.
-Ranger sitt hopp virker i hanglider og båt
-Alltid få en "hit" på fiendene, da får du xp selv om en annen dreper den, og du deler ikke xp'en i to.
-Dyr man kan ri på er kjekt å ha
-Forskjellige byer selger forskjellig pet food i general store
-Taming - Cubeworld Wiki
Vis hele sitatet...
Spilt en del i dag og lest litt på nettet. Vil fortsatt si at rogues har syk dmg output i forhold til alle andre classes. Ranger med crossbow var OP men det var pga. en bug som nå er fikset. Liker spillet, veldig enkelt og gøy
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Spilt en del i dag og lest litt på nettet. Vil fortsatt si at rogues har syk dmg output i forhold til alle andre classes. Ranger med crossbow var OP men det var pga. en bug som nå er fikset. Liker spillet, veldig enkelt og gøy
Vis hele sitatet...
Rogues er jo dps class, så det er vel kanskje ikke så rart?
De tåler mindre, men gjør mer skade.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Rogues er jo dps class, så det er vel kanskje ikke så rart?
De tåler mindre, men gjør mer skade.
Vis hele sitatet...
De tåler mindre enn warriors men de har helt ubrukelig damage. Greia er at rogues har såpass mye mere dmg+hp at de blir mye sterkere enn alle.
Ble angrepet av en mage mens jeg hanglidet, plutselig fløy jeg 5x så fort, lurer på om det er en bug som kan gjenskapes eller en feature
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Spilt en del i dag og lest litt på nettet. Vil fortsatt si at rogues har syk dmg output i forhold til alle andre classes. Ranger med crossbow var OP men det var pga. en bug som nå er fikset. Liker spillet, veldig enkelt og gøy
Vis hele sitatet...
Har ikke spilt på noen dager, så visste det ikke. Ser i changeloggen at han ikke nevnte båter, kun hangglidere.
- Ranger ability 'Retreat' doesn't increase hang gliding speed anymore
Vis hele sitatet...
Og det står ikke noe om rogue levitation buggen heller, så kanskje den enda funker; hold 2 og 1 nede, så flyr du!
Heya, har en ranger i lvl 5. Er det noen som har noen tips til lvling?