Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1292
Ser etter mørk helst instrumental elektronika musikk som ikke er dubstep, trance eller noe slikt møll. Forslag?
Massive Attack.
ArbeidsledigProletar
Disco Science av Mirwais - Mørkt og FETT.

Ellers sånn spesifikt elektronika som jeg ikke tror du mente. Så har du jo hele albumet "Senior" av de norske heltene i Röyksopp, elektronika i ordets rette forstand.

EDIT: Typos og sånt.
Sist endret av Batabusa; 22. desember 2011 kl. 08:12.
Amon Tobin
Combichrist, suicide commando, Burial, massive attack, Traversable wormhole, røyksopp... Noe av det jeg har nevnt er kanskje for hardt.

Kom gjerne med eksempel selv på hva du mener er mørk elektronika. Da vil det være lettere å gi forslag.
SALEM - KING NIGHT

Aphex Twin - Xtal Hele Selected Ambient Works 85–92 plata er fantastisk.

Depeche Mode - Pimpf

Har lyst å si Burial men jeg tror kanskje dette blir for sært for deg.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Vil støtte under albumet Senior av Röyksopp, de er jo blant verdens fremste når det kommer til elektronisk musikk, og selve temaet til Senior er jo mørkt og trist.
Sist endret av AXiMe; 23. desember 2011 kl. 19:29.
Jepp, Aphex Twin, Venetian Snares og Bong-Ra er til tider ganske mørkt, men alle ramler egentlig under sjangeren Breakcore. Anbefales likevel!
Den første låten jeg vil anbefale er alt annet enn mørkt, men så chill som det blir. Er vel relatert til elektronika generelt, så jeg regner med at det ikke er for OT? I så fall, får moderatorene slette posten om de føler for det.
Tom Middleton - Shinkansen. Noen vil sikkert kategotisere det som en eller annen undersjanger. Anyway, enjoy:
http://www.youtube.com/watch?v=fsd1R74t8DM

Fila Brazilia har mye bra elektronika. Siden du er ute etter en mer mørk sound, vil jeg anbefale "Dervish Controller".
Alt fra "A Touch of Cloth" albumet er bra. http://www.youtube.com/watch?v=lK3t3rlb8Hg
Om du liker litt jazzy elektronika, er Fila Brazilia perfekt.

Four Tet har en låt som heter "Unspoken". Kanskje mer melankolsk enn mørk. Etter min mening er det ni og et halvt minutt med ren musikalsk nytelse: http://www.youtube.com/watch?v=5ViItcZyYBw

Håper det faller i smak
Sist endret av HerpmasterDerp; 23. desember 2011 kl. 21:19.
Kan anbefale Fever Ray
Chrystal Castles har veldig mye "sært" eller mørke tracks, jeg liker spesielt Untrust Us.
Booka Shade har også veldig mange flotte mørke toner i tracksene sine

Sitat av gibbe Vis innlegg
SALEM - KING NIGHT

Aphex Twin - Xtal Hele Selected Ambient Works 85–92 plata er fantastisk.

Depeche Mode - Pimpf

Har lyst å si Burial men jeg tror kanskje dette blir for sært for deg.
Vis hele sitatet...
Yes, Burial er VELDIG anbefalt, han er en dubstep producer, men det går vel under elektronika også tipper jeg :P
Som sagt så anbefales Burial, Booka Shade og Røyksopp.

Kan nevne andre artister som kan være interessante:
Synkro - Take a Look at Yourself
Nicolas Jaar - Keep me There (Kan være ganske sært, men la det vokse)
Flying Lotus - Camel
Seams - Nachtmusik
Burial, Four Tet, Thom Yorke - Ego
J-One - Summer Nights
Moderat - No. 22 (sammarbeid mellom Apparat og Modeselektor, som også bør sjekkes ut)

Vil også nevne første plata til Skream, ekte dubstep, ikke bare bråk som er i dag.
Sist endret av Sigøynerblod; 28. desember 2011 kl. 16:17.