Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 15684
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Speidern passer perfekt
Vis hele sitatet...
Henger meg på denne, er speider selv, og drikker ikke. Jeg synes det gir meg mye, og man treffer masse hyggelige mennesker fra hele landet.. Også utland. I tillegg gjør man ulike aktiviteter, og kanskje finner du ut at noen av de var spesielt morsomme(klatring f.eks.), og fortsetter med dette
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
ganske vanskelig å få seg selv til å gjøre ting når man mangler initiativ, jeg tenker på å gjøre mye men blir til at jeg ikke gjør mye av det..
når man er sånn kjeder man seg ofte, og når jeg ikke er sammen med venner føler jeg meg ensom og deppa.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Sa-chan Vis innlegg
Veldig bra tråd, mye bra poster. Er selv i samme situasjon som trådstarter, og jeg har faen ikke peiling på hva jeg skal bruke all fritiden min på. Var en ganske hard festmann selv, men er rett og slett møkk lei :P Etter jobb om dagene bruker jeg basically fritiden min på å sitte her å glane på PC'en. Kjennes ut som jeg trekker livet mitt lengre og lengre ned i dass.
Vis hele sitatet...

der har du bokstavelig talt meg. Var ute å drakk hver helg tidligere, helt til jeg starta å trene for 1.5 år siden. Ved siden av så er jeg meget meget glad i Data osv, så det tiden går på er skole->trening>spising>data>søvn både hverda og helg. og har siden jeg starta å trene og bli litt mer seriøs med kostholdet så har jeg merket utrolig stor forskjell på det sosiale. Bor i en liten by, og det er ikke stort annet enn å gjøre enn å dra på fylle om helgene. Har vel kanskje, bare ett par kompiser som ikke er ute hver helg, og alle andre er ute å drikker seg ned til grøfta. i Krsund hvor jeg bor, så er det en av "bunn 20" kommunene i Norge, når det gjelder det sosiale, narkomane, velferd o.l. så her er alle i ungdomsaldern oppdratt med flaska i hånda fra man går i 9endeklassen.

Men litt mer OT: Det beste uansett hva er vel 2 ting; Finn deg venner som deler samme interesser, og skaff deg en hobby som kanskje har aktiviteter om helgene.
må bare si at jeg tilhører din ekstreme minioritet

Det er et utrolig press på alkohol her i Norge,du skal drikke ved nesten alle anledninger,leste nylig i vg av avholdsfolk er mer deppa å syke en andre

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=566952

- Vi ser at denne gruppen har dårligere sosial tilpasning enn resten. Generelt er det sånn i samfunnet at det er mer akseptabelt å drikke enn å ikke gjøre det

typisk..det er synd men sånn er det,undertrykkelse kan man vell kalle det,har vært igjennom hele biten,jeg er heldigvis gift med barn så ja,det er mulig

jeg ville anbefale deg å lete blandt religiøse/kristne jenter,de holder seg uten alkohol og er av relativt gode verdier,jeg er ikke religiøs selv men dette er muligheten for deg,kr.sand har nesten en majoritet av dem..som et eks.

ville datet på internett,funnet de som passer for deg der..ikkeno vits å presse seg ut på byen å være i nærheten av folk du ikke passer sammen med er min erfaring,kanskje familielivet er tingen for deg,så skaff deg ei dame som ikke drikker å start et meningsfylt liv selv uten det korrekte norske liv å leve

Men jeg skjønner hvor ubehagelig dette er,utrolig kjedelig..har også selv kort lunte på fulle folk,det blir nok sånn..en sammenheng.

Det finnes selvsagt ting å engasjere seg i som er imot alkohol,religiøse grupper,politiske grupper,treningsgrupper,osv som er relativt motstandere av alkohol..hvis du søker dette.
Sist endret av dinos; 5. november 2009 kl. 07:02.
Jeg ser problemet. Det er en klar forskjell på å ta en pils og å feste.
Jeg kan helt fint ta en pils sammen med noen som drikker vann, men om jeg skal feste, er det hyggeligst å være sammen med andre som fester likt som jeg. Jeg vet hvor slitsomme enkelte kan bli i fylla, inkludert meg, og da er jeg mer komfortabel med å være sammen med folk som er på bølgelengde med meg hele kvelden.

Jeg hadde aldri orket å være sammen med mine beste kompiser når de er fulle og ikke jeg. Huff..
Kan da ikke være så forferdelig vanskelig vel?
Filmkvelder.
Bok klubb om du liker å lese.
Lan om du er pc nerd eller gamer.
Grilling på terrasse eller i naturen.
Gruppe tur i skog og mark (se også "tur grupper i ditt nærområde, hobbyfiskere, seile foreninger)
Fjellklatre grupper, generelt alle disse friskus gruppene da de gjerne ikke er for glad i fyll og faen som ødelegger formen.
Eller finn en "gourme" gruppe siden du liker å laga mat da mange av disse har den samme rødvins holdningen som deg..

Det er endeløse muligheter for de som finner slike spesifikke ting interessante.

Peace