Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3299
Hei!
Det har seg sånn at jeg prøver å få ferdig en nettside for hiphop-gruppa mi, men står litt fast. En kompis posta den for noen år sida, men låtene våre ble slakta.
Nå er designet oppdatert, og denne ganger er det ikke låtene vi vil ha tilbakemelding på, men utseendet.
Det er opprinnelig en annen fyr som har laget layouten, men jeg har gjort en god del endringer siden den gang, og er egentlig ikke interessert i å høre hvorvidt dere liker sida eller ikke, vil bare ha tilbakemeldinger på designet, da jeg selv har sett meg blind på det.
Kom også gjerne med forslag til innhold dere måtte savne.
En annen ting jeg lurer på er om noen vet en smart måte å luke ut spamroboter på i gjesteboka. Noen kloke hoder som kan svare meg?

På forhånd takk.

Link
Sist endret av mortal; 3. august 2007 kl. 13:24.
Spam-roboter kan du simpelt filtrere ut ved å implementere CAPTCHA .
Forferdelig. Eller, ok, ikke forferdelig - bare veldig dårlig.

Drawbacks:
- Iframe-løsning for content. 1998 ringte. De ville ha programmeringen sin tilbake.
- Toppgrafikken ser helt shitty ut. Ingen kommer til å syntes at du er kul fordi om du roter til bokstavene i en Arial-header. Det er ikke gangsta å bruke Arial.
- Ikke noe spam-filter i gjesteboken. Du har allerede masse spambots på besøk ser jeg.
- Dorgende kjedelig design. Bare sort og rødt i en veldig kjedelig layout. Jeg sovner før jeg begynner å lese contentet ditt.
- Ikke unik TITLE for hver side; alle sider har lik TITLE-tag.

Pluss:
- DIV-basert HTML
- PHP (?)-kodingen ser ut til å være ganske bra

-
mortal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stormen
Forferdelig. Eller, ok, ikke forferdelig - bare veldig dårlig.

Drawbacks:
- Iframe-løsning for content. 1998 ringte. De ville ha programmeringen sin tilbake.
- Toppgrafikken ser helt shitty ut. Ingen kommer til å syntes at du er kul fordi om du roter til bokstavene i en Arial-header. Det er ikke gangsta å bruke Arial.
- Ikke noe spam-filter i gjesteboken. Du har allerede masse spambots på besøk ser jeg.
- Dorgende kjedelig design. Bare sort og rødt i en veldig kjedelig layout. Jeg sovner før jeg begynner å lese contentet ditt.
- Ikke unik TITLE for hver side; alle sider har lik TITLE-tag.

Pluss:
- DIV-basert HTML
- PHP (?)-kodingen ser ut til å være ganske bra

-
Vis hele sitatet...
Jeg prøver ikke å være kul, heller ikke gangsta. Hadde egentlig bokstavene på linje, men syntes det så litt dødt ut, men i ettertid ser det egentlig mer rotete ut. Skal fikse det!
Som du kanskje ikke så, skreiv jeg at jeg ønska forslag til måter å fjerne spambots på, og fikk svar av |d13m0b. Har sletta de som var der, men skal prøve å flette inn CAPTCHA så fort som mulig.
På en såpass lite omfattende side ser jeg ikke behovet for å ha forskjellige titler på sidene. Folk vet jo selv hva de trykker på, eller hva?
Uansett, takk for tilbakemelding.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Utrolig rått! Elsker det! Alt passa liksom inn i hverandre Også meget bra fargevalg.

Men igjen, jeg har sett mye bedre, men dette er langt ifra det dårligste

EDIT: Fiks headeren. Bruk en bedre font
Sist endret av Kekurikekaka; 3. august 2007 kl. 14:02.
mortal, kule fonter: http://www.dafont.com

Ellers, du MÅ ikke ha captcha... Du kan også gå for noe lettere, som f.eks: "Før du får poste i gjesteboken, svar korrekt på dette spørsmålet: Hva er hovedstaden i Norge?" Det er lettere å implementere og raskere å implementere, vil jeg tro - men captcha er kanskje kulere?
mortal's Avatar
Trådstarter
Tester Captcha nå, men synes den mildt sagt er jævlig i forhold til designet. Se selv:
http://mksmusic.com/GuestBookSign.php
Captcha er hat. Gå heller for et spørsmål i samme stil som stormens over, det kan være utrolig mye rart, og funker fett.
mortal's Avatar
Trådstarter
Da har jeg fiksa gjesteboka. Fant et enkelt, men genialt skript på nettet som setter opp en ekstra boks som er usynlig. En bruker vil ikke finne dette feltet, mens en spambot vil fylle det ut, og dermed vil ikke innlegget legges inn.
Sitat av mortal
Da har jeg fiksa gjesteboka. Fant et enkelt, men genialt skript på nettet som setter opp en ekstra boks som er usynlig. En bruker vil ikke finne dette feltet, mens en spambot vil fylle det ut, og dermed vil ikke innlegget legges inn.
Vis hele sitatet...
Smart!
Funker det med google toolbar autofill?
Ekkel bakgrunn. :S
mortal's Avatar
Trådstarter
Sitat av torsken
Smart!
Funker det med google toolbar autofill?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, men det er sikkert bare å prøve: http://ravora.com/tutorial/1/anti-spam-bot-form/

Sitat av zipp
Smart!
Funker det med google toolbar autofill?
Vis hele sitatet...
Tenker du på den mik-bakgrunnen eller gjennomsiktigheten?
▼ ... over en uke senere ... ▼
mortal's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg fiksa banneret. Hva synes folket?
Sist endret av mortal; 14. august 2007 kl. 12:45.
Var ikke så ille dette, slik den er nå - eneste er kanskje at du ikke har noen logo? som ofte er litt viktig for førsteintrykket.
▼ ... over en uke senere ... ▼
mortal's Avatar
Trådstarter
Om noen kunne hjulpet meg, lurer jeg på om det er mulig å få tekstboksen på denne siden som viser antall tegn igjen til å vises som ren tekst i stedet for i en tekstboks?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bump. Titegn.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hmm... ser ikke ut til å være så verst denne kodingen her nei.

Jeg ser at du - ulikt de fleste - har skrudd opp opacity på bilder i Multimedia-delen. Dette tror jeg kan forstyrre. Ellers kan du prøve å få til en bildefremvisning så man slipper å gå tilbake hele tiden for å se neste bilde (Vær så snill å ha "fram"- og "tilbake"knappene på samme sted så man slipper å flytte musa alt ettersom hvor stort bildet er; dette irriterer veldig når en ser på bildeframvisninger.).

Dere kan visst en del php; hvorfor ikke lage et kontaktskjema på kontaktsiden? (Muligens med mulighet for å velge hvem man skal sende den til?)

På startsiden er det alltid hyggelig med en introduksjon "We're some crazy norwegian blokes who think rap music is better than swallowing teaspoons, so that's what we do", noe i den duren.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg ombestemmer meg.

Alt for mørkt, rotete, frame løsningen din, fargevalg, osv. Det er de negative sidene.
Bakgrunnen ligner på ei sofapute.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Jo-han
Bakgrunnen ligner på ei sofapute.
Vis hele sitatet...
Sofaputen min er faktisk fin!
Så det blir feil av deg å sammenligne siden hans med en sofaoute
Sist endret av Kekurikekaka; 24. september 2007 kl. 10:36.