Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Er det riktig at politikerene får lønnspålegg?
Ja. De har virkelig bruk for det. 6 15,38%
Nei. De gjør ikke noe annet å sitte på ræva alikevel. 33 84,62%
Stemmegivere: 39. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  40 2977
Nå er jeg dritt lei han Bondeviken at jeg spyr snart. Nå skaffer han seg lønnsøkning til seg selv og alle de andre jævlene som jobber på stortinget. Først og fremst så er det stortingsrepresentantene og statsråder som skal få denne lønnsøkningen.
Disse folkene som får løønpålegg vil få opp til 50000kr mer.... bare i høst, hvis jeg skjønner TV2 text-tv rett.

Dette her er faen meg ikke riktig. Atpå til greier "topp-politekerne" trykke ut seg at vi burde vise moderasjon til lønnsoppgjør selv.

Jeg blir så irritert!!!
Er så ille at jeg satt frokosten i halsen idag tidlig.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Ja. Det er så forbanna irriterende at det faen meg er helt skummelt. De kunne heller gitt oss andre en liten lønnsforhøyelse i stedet. De gjør jo ingenting disse politikerene bortsett fra å sitte på rævva å lover ting som aldri kommr til å skje uansett.
Tror att jeg må få meg en svart betalt jobb. Det er tross alt vi som betaler for dette. De eldre som har bygd opp landet ligger i sinn egen avføring på ganger, mens Bondevik onanerer med kaviar som glidemiddel. (vett'a faen hvor den tanken kom i fra. skummelt)
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Hehe. Men det er rett det du sier der om de gamle.
Men når vi i ungdom norge kommer til makten, vet vi hvem som skal lide hardt. jo, det er politikerne som styrer landet i dag.
Nå har faen meg krompen og Mette-Marit fått 4,7+5 millioner til å overleve for og. Stakkars folk. Lenge leve komunismen/sosialismen!!!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Faen skal de med det. Har ikke kongen nok penger da.

Jo selvfølgelig har han det. Han har jo 4.5 millioner mennesker han kan ta penger fra.

De må nå snart greie å stå på egne ben disse konglige å.
Død over monarkiet. Ærlig talt så gjør ikke de kongelige noe annet en å vinke og "representere landet". Noe som en hvilken som helst minister kunne klart...

Helvette, jeg kunne gjort det for en promille av utgiftene til kongehuset og alt rundt det.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
tenk å tjene penger på å snakke stort!
Stort? Det største kongen har sakt på ti år er: Det er blablablablablablablabla for lite rømme på denne blablablablablablablablablablablabla trøffelen.. + blablablablablablablablabla godt nytt år..
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Man hører ikke noe annet enn enkelte ord av det han sier.

Bondeviken burde iallefall ikke være den som reprensenterer landet vårt. Han er syk i sitt lille stygge preste hode .
Historisk sett når religion og politikk er blitt blanda så har det stort sett bare gått til helvette. Korstogene. Taliban.

I belive in God, but hell not in religion.
At Bondevik og alle de andre "Late" politkerne skulle finne på noe slikt er ikke akkuratt noen overaskelse for meg. Men jeg har sluttet å bry med med politikken vi har her i landet... det får meg bare i dårlig humør. Men hva kan vi gjøre med det, opprør?
Ja vi kan kaste stein på politikerne
Når Amerika angriper Irak så skal vell Norge hjelpe (pga svake politikere som ikke tør å tenke). Noen som blir med og starter en hippy bevegelse? Smoke weed, take pills, sing happy songs..
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Jeg er egentlig veldig republikaner, så jeg vil altså ha bort kongehuset.

Men ærlig talt syns jeg at kongehuset gjør en god jobb når det gjelder å representere Norge. Av politikerne vi har er det jo ikke så veldig mange som er "egnet". Noen eksempel:

Thorbjørn Jagland: Heldigvis er ikke han aktuell lenger, men han var jo både utenriksminister og statsminister i sin tid. Mannen lirer jo av seg med idiotiske ting på norsk, så tenk hvordan det ville blitt dersom han skulle snakket engelsk...

Lars Sponheim: Han er sauebonde, og (ikke noe negativt om sauebønder) egner seg rett og slett ikke til å være politiker. Hvertfall ikke til å representere noe, da han har total mangel på karisma.

Jan Petersen: Han kunne for så vidt gått an, men når han begynner å omtale diverse humanitære organisasjoner som "linselus", så er det vel ikke så lurt å slippe til han heller...

Bondevik selv: Nei, nei og atter nei. Å la en prest representere landet vårt blir for dumt. Greit nok at han er religiøs; det må han jo få lov til, men når han er en religiøs leder går det ikke.

Jada, vet at noe der kanskje var litt usaklig, og at det finnes mange politikere som er bedre egnet, men likevel.. Hvis vi tenker på hva som kunne vært tilfelle, så gjør kongen & co en brukbar jobb.

Hmm.. Det var vel ikke akkurat det denne tråden handlet om.. Nei, Bondevik trengte helt sikkert ikke høyere lønn.
RoadKill: Hippybevegelsen har gått av moten
Hvis man absolutt skal være aktivist så er det (re)claim the streets som gjelder..
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Vær så snill å ikke bland inn USA, Irak, Taliban og det drittet der.

Ingen på stortinget hadde kunnet reprensentere Norge.
Ok, Steinar Bastesen da NOT.

Men fra spøk til alvor, hvem i stortinget kunne ha reprensentert Norge?
Dette med kongehuset synes jeg dere bør tenke litt mer over før dere sier at det hele er noe dritt, ikke det at jeg støtter kongehuset, men det hadde ikke kosta noe mindre om vi hadde en president. Håkon og Mette-marit er representanter for norges land og det må dem ha penger til. Er nok ikke alltid så lett å være dem heller. Er sikkert ikke så artig å måtte besøke hele landets museumer og besøke masse drittbygder. Andre land enn norge bruker mye penger på kongehuset og, og vel så det. Hadde vi hatt president måtte han også bodd i et hus som det var noe spesielt med og det hadde også kostet penger.

At politikken i norge er råtten og at det er andre folk enn politikerene som trenger pengene mer er ihvertfall et faktum.
Hvem har mest å si av en konge og en president?
Hvem fortjener de pengene mest da?

Ned med monarkiet sier jeg.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Du har så rett så rett.

Men kronprinsparet får faen meg igjen for det da. En haug med gode middager og fine fester med kjentfolk og fine biler ikke minst.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Vi ser jo hvordan det har gått med andre land som har president... USA f.eks (unnskyld at jeg blander inn dem).

Når det gjelder en god representant for Norge, så ville jeg sagt Hallgeir Langeland eller Aslak Sira Myre.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Har litt sansen for han Trond Giske. Han virker ganske normal ut.
Better than thou.
Jepp, Trond Giske tror jeg ville være en god representant for norge.
Vi ser jo hvordan det har gått med andre land som har president... USA f.eks (unnskyld at jeg blander inn dem).
Vis hele sitatet...
Saklig.

Når det gjelder en god representant for Norge, så ville jeg sagt Hallgeir Langeland eller Aslak Sira Myre.
Vis hele sitatet...
Sannsynlig.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Saklig? Nei, ikke saklig, men det er jo et eksempel...
Sannsynlig? Nei, ønsketenkning.
Jeg tror at politkerne skulle gått drastisk ned i lønn, slik at de virkelig måtte streve for å overleve. På den måten får de et innblikk i hvordan mange har det.
Har man mye penger, så er Norge et drømmeland, men for oss som ikke har så mye penger, så er Norge et utrolig slitsomt land å bo i, og det er det jeg tviler på at politkerne har skjønnt.

Ofte ser vi en politiker stå å si hvor fint det er i Norge, og hvor rike vi er. Har politikerne noen gang hatt en hundrelapp å leve på i 2-3 uker? Har politikerne noen gang vært helt blakk, og ikke hatt en brødsmule i huset? Har politkerne noen gang opplevd å måtte låne penger hos noen, slik at de kan komme seg på jobb?
Jeg tviler på det. For visst de hadde vært igjennom slike ting, så tror jeg de ville vært litt mer forsiktige med hva de sa om hvor bra Norge er.

Men jeg har det ikke så ille tross alt, jeg har alltids overlevd, og jeg vet at det er mange som har det mye værre enn meg. Jeg tror de også blir ganske provosert når "alle" kommer å sier hvor bra det er å leve i Norge.

Og at politikerne gir seg selv høyere lønn, det liker jeg dårlig. Grunnen er at det er politkerne som mer eller mindre bestemmer sin egen lønning, jeg mener at noen helt objektive personer skal bestemme lønningene til politkerne.
Jeg tviler ikke på at politikerne jobber hardt og har lange dager, men det blir feil hvis det skal være dem selv som bestemmer sin egen lønn.
Saklig? Nei, ikke saklig, men det er jo et eksempel...
Vis hele sitatet...
Joda... Men det finnes nok et eksempel eller to på at kommunisme kan gå til helvete også. Er det dermed bevist at kommunisme er en dårlig idé?
Er det bedre med tanke på fattigdom i andre land ?
Der gjerne avgiftene ikke er på langt når så høye som her,
folk klager på alt mulig, dette landet er fullt av sytere.
Men alt i alt har vi det bedre enn de fleste gjennomsnittlig her,
så voks opp.
Når det gjelder selve temaet her, synes jeg det faktisk er på tide at Statsministeren bevilger seg lønnsøkning. Det skulle bare mangle! Synes det egentlig er rart det ikke har skjedd tidligere. Bodevik leder et land og har et stort ansvar, bedriftsleder for eksempel har høy lønn men de har ikke like mye ansvar som en Statsmininster.

Når det gjelder kongehuset er det de som skal representere Norge, de bidrar til økt turisme og bidrar til bedre sammarbeid mellom Norge og resten av verden
Er det bedre med tanke på fattigdom i andre land ?
Der gjerne avgiftene ikke er på langt når så høye som her,
folk klager på alt mulig, dette landet er fullt av sytere.
Men alt i alt har vi det bedre enn de fleste gjennomsnittlig her,
så voks opp.
Vis hele sitatet...
Hver gang man "klager" over ting i Norge, så blir det dratt inn noe om hvordan det er i andre land. Det er jo idiotisk, virker som om mange mener at alle land skal være like.

Joda, vi har det bedre enn i mange andre land, men skal vi bare drite i hvordan landet vårt blir styrt, så lenge vi har det bedre enn i andre land?

Nordmenn er kanskje bare et gjeng med bortskjemte innbyggere, men hvorfor skal man ikke kunne diskutere hvordan tingene skal bli bedre for oss?
I slike diskusjoner som denne, hvor det diskuteres innenrikspolitikk, så er det meningsløst at noen trekker inn hvordan det i andre land.

Dette var litt off-topic, men jeg måtte bare få det ut
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av DaWhiz
Når det gjelder selve temaet her, synes jeg det faktisk er på tide at Statsministeren bevilger seg lønnsøkning. Det skulle bare mangle! Synes det egentlig er rart det ikke har skjedd tidligere.
Vis hele sitatet...
FY FAEN si at du kødder nå!!!

Den jævla stygge bondekuken har faen meg ingenting å gjøre i politikken.
De har det sånn at de rike får mer og de fattige får mindre.
Bondevik har sikkert penger som gress fra før av. Kan ikke den kuken bare den andre jobben sin som prest i steden for å ødelegge et land som den eldre generasjonen har bygd opp.

De lager et klasse skille mellom rike og fattige. Dette irriterer ræva av meg.

(unnskyld alle fyfy ordene men måtte bare få sagt hva jeg virkelig føler for de politikeren)
Opprinnelig postet av xEn0s
Er det bedre med tanke på fattigdom i andre land ?
Der gjerne avgiftene ikke er på langt når så høye som her,
folk klager på alt mulig, dette landet er fullt av sytere.
Men alt i alt har vi det bedre enn de fleste gjennomsnittlig her,
så voks opp.
Vis hele sitatet...
Sant, men det er ingen unnskyldning for avgiftstyranni fra Statens side.
Poster en kommentar fra en avis jeg leste her om dagen. den dekker det meste.

Ett blått budsjett

* Budsjettet finansminister Per Kristian Foss presenterte i går er et budsjett for økte forskjeller og økt offentlig fattigdom.

_ Er du arbeidsledig rammes du av kutt i hundremillionersklassen. Har du barn rammes du av kutt i skolefritidsordning og bortfall av småbarnstillegget i barnetrygda. Regjeringas svar er mer til kontantstøtten og en pakke på 335 millioner kroner som skal bidra til å redusere fattigdommen. Logikken er altså å ta fra barn for å gi til andre barn og å ta fra de arbeidsledige for å gi til de fattige.

_ Tjener du over 320.000 kroner kan du vente deg en viss skattelette. Tjener du mindre enn 200.000 kan du derimot vente deg en reell skatteskjerping som følge av økte egenandeler og trygdekutt.

_ Er du ordfører i en av landets mange kommuner får du neste år enda mindre å rutte med i frie inntekter. Vi som bor i disse kommunene kan dermed vente oss kutt i velferden. Samtidig som velferden kuttes smører regjeringa hjulene i det norske krigsmaskineriet gjennom økte bevilgninger til Forsvaret, hvorav en stor del er øremerket internasjonale operasjoner.

_ Da Høyres britiske søsterparti med Margareth Thatcher i spissen tok over regjeringsmakta rundt 1980 var slagordet «roll back the welfare state». Siden har forskjellene økt dramatisk hos britene. Nå synes Bondevik II at tida er moden for en tilsvarende tilbakerulling her i Norge.

_ Mens Ola og Kari rammes av trygdekutt og økte egenandeler får kronprins Haakon og kronprinsesse Mette-Marit økt sin apanasje og bevilgninger med over 30 prosent. Det er tydelig at det er forskjell på folk i samarbeidsregjeringas Norge. Og større skal forskjellene bli.

Av Espen Løkeland-Stai
Opprinnelig postet av Angry Clown
Vær så snill å ikke bland inn USA, Irak, Taliban og det drittet der.
Vis hele sitatet...
ROFL!!

"reclaim the streeets" er ikke noe bin laden fant opp angry clown.. Det var noen blitz kloner som sto bak det slagordet(Attack) sjekke www.vg.no av og til kanskje?

vet dere i et hele tatt hvor mye regjerings medlemene jobber? er ikke snakk om noe 8.00-15.30 jobb der nei, her snakker vi heller om 7.30-19.30, skulle likt å sett hvor mye overtidsbetaling dere skulle hatt da... husk de får ikke overtidsbetaling!!!!!! fastlønn, en annen ting;
skulle mann sammenlignet utdannelsen/ansvarsnivået disse har mot folk i næringslivet, er lønningene til regjeringsmedlemene garantert lavere!
Sist endret av Eriken; 7. oktober 2002 kl. 11:41.
komentar til posten til Kamuflash:

Her ser dere hva som skjer når en høyre regjering får makta. Mer til de som har mye, mindre til de som har lite. Dette kan dere takke Høyre/Krf/Frp for. Blåkors regjeringa har gitt 11 miliarder i avgiftslette, har dere merka noe?

Ved neste valg, ikke stem blått, og hvis du ikke liker rødt, så har du alltids AP.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Opprinnelig postet av mr_eff
Joda... Men det finnes nok et eksempel eller to på at kommunisme kan gå til helvete også. Er det dermed bevist at kommunisme er en dårlig idé?
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg sier ikke at det blir sånn, jeg sier at det kan bli sånn.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
øøøhhhh.....vi snakker om landets mest ansvarsfulle jobber. de fortjener absolutt en liten lønnsøkning, bondevik selv tjener jo knapt over millionen. og det er faen meg lite når du har landets ve og vell på dine skuldre. men kommunistene her på bruket syns vel alle skal få lik minstelønn om du så er snegle-oppdretter eller statsminister
De lager et klasse skille mellom rike og fattige. Dette irriterer ræva av meg
Vis hele sitatet...
Det irriterer ikke meg i det hele tatt. Men så er min familie ganske rike da

Joda... Men det finnes nok et eksempel eller to på at kommunisme kan gå til helvete også. Er det dermed bevist at kommunisme er en dårlig idé?
Vis hele sitatet...
Jo. Kommunismen ER en dårlig ide.
Opprinnelig postet av Zalderach
Blåkors regjeringa har gitt 11 miliarder i avgiftslette, har dere merka noe?
Vis hele sitatet...
Du kan starte med å angi hvilken kilde du har fått de tallene fra.

Kamuflash: Jeg antar at Klassekampen har "glemt" dette :
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5632373
Kilden var som altid den avisen jeg bruker for å få informasjon om det som skjer her i landet:

www.klassekampen.no

Du har et poeng Kermit, begge aviser viser ting ut i fra sitt ståsted, men det gjør ikke stats budsjettet noe bedre. Uansett hvordan du vrir på det tar regjeringa mer en den gir.
Vil bare komme med en liten kommentar til de 335 millionene...

Hvis vi sier at 5% av de arbeidsledige i norge er de som utgjør de fattige i dette landet, og hvis de fikk delt ut alle de pengene ville de fått 20684 kroner hver. Arbeidsledighetstall og folketall brukt i kalkuleringen er fra januar. Arbeidsledigheten har gått opp med rundt 0.15%, aner ikke med folketallet [en stigning på 0.15% vil tilsvare 6786, i 2001 steg folketallet med ca. 20600 - så et oppdatert tall ville kunne tvinge resultatet litt høyere]

Pengene skal såklart ikke deles ut på dette viset (de gis ikke til disse folkene, sjekk kermit-s URL for mer info), men tenkte det kunne være interessant å undersøke.

Enjoy.