Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 3959
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
NKU - Norsk Kommunist Ungdom

Dette er en bra side. Noen andre som har noen bra kommie sider, evt. bøker og slikt?

Også bare en liten sak. Vær så snill og ikkje begynn å babble om kva du står for og shit. Det bryr meg ikkje. Er du kommunist og har no gøy å komme med så må du gjerne gjere det, men eg vil ikkje høre om kor bra andre ting er eller kor dårlig kommunismen er.
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
NKU - Norsk Kommunist Ungdom

Dette er en bra side. Noen andre som har noen bra kommie sider, evt. bøker og slikt?

Også bare en liten sak. Vær så snill og ikkje begynn å babble om kva du står for og shit. Det bryr meg ikkje. Er du kommunist og har no gøy å komme med så må du gjerne gjere det, men eg vil ikkje høre om kor bra andre ting er eller kor dårlig kommunismen er.
Vis hele sitatet...
Regner med at du vet om disse, men anyways:

Det Kommunistiske Manifest (Norsk)

The Internet Public Library <--- Sykt mange bøker, anarkistiske, kommunistiske, sosialistiske osv.

Attac

RV.no <-- Du vet nok om denne også.

Sosialisme.no <-- "Propaganda" side egentlig, men interessant.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøv Klassekampen.no Kanskje ikke så mye Commie stoff der men blekka var jo eid av AKP.

+ Det står mer ting og tang angående samfunnet vi lever i en VG og Dagbladet noen gang kommer til og skrive. En annen ting er at den er kjemisk ren for Mette Marit og Ari Bhen (untat Satiriske bemerkninger sef. )

++ Alle oppegående mennesker uansett politisk legning burde like denne blekka, fordi det er den eneste avisa som fremdeles skriver om samfunet og ting som skjer her.
Sist endret av Zalderach; 27. desember 2001 kl. 16:15.
Det røde surfebrett
Viden er magt
AL Daily ikke akkurat en commie side... menmen
Indymedia heller ikke en commie side, men har mye aktiviststoff

og for ikke ¨å glemme min side der du kan laste ned the communist manifesto samt guerilla warfaremin side
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk nettop velkomstpakken til RV's rød ungdom... Joy!
Opprinnelig postet av plumRad
Fikk nettop velkomstpakken til RV's rød ungdom... Joy!
Vis hele sitatet...
Jeg presterte å få den jeg også, men aner ikke hvordan. Jeg har faen aldri meldt meg inn i RV. Gjør meg ikkenoe å få den, men hvordan i bannan visste de at jeg ville ha den?

Dæven, kommunismen er bra dere, den vet nøyaktig hva folk vil ha til enhver tid.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Kva er den pakken egentlig?
Og korleis får en seg en slik ting? og er den gratis? (liker gratis ting)
Better than thou.
Jeg og! Jeg og! Gøyt! Gimme url.
Pakken til RV inneholder slagvåpen til å styrte proletariatet med, røde underbukser og en rød nisselue ;P

Ellers vet jeg at www.hoyre.no er en fin-fin side.
Better than thou.
Damn, skulle slette posten din, men så fikk jeg no permission greie.
Hehe... Ja, typisk kommunister det: Å fortie fakta til fordel for rødmalingen av samfunnet
Jeg har faktisk ikke giddi å henta den enda. Stikker ned på mandag tenker jeg. Dere kan sikkert få den om dere stikker innom rv.no eller no sånt.

Herr Høyre: Vet ikke helt hvem som "fortier fakta" jeg ...
Tror jeg må ha fyllt ut et skjema på sosialisme.no eller noget. Sier alltid ja takk til gratis propaganda mail... Innholdet var bare et par blader, en poster, et postkort med stoltenberg som spiser dritt og litt sånnt. Null underbukser med andre ord.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Opprinnelig postet av Stormen
Pakken til RV inneholder slagvåpen til å styrte proletariatet med, røde underbukser og en rød nisselue ;P

Ellers vet jeg at www.hoyre.no er en fin-fin side.
Vis hele sitatet...
Hyggelig, men eg trur eg sa no om at eg ikkje ville ha no sånne url'er. Høre intresserer meg ikkje. Er heller ikkje nødvendigvis snakk om RV. Var KOMMUNISME det var snakk om.
Ingen flere slike poster her takk.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Opprinnelig postet av plumRad
Tror jeg må ha fyllt ut et skjema på sosialisme.no eller noget. Sier alltid ja takk til gratis propaganda mail... Innholdet var bare et par blader, en poster, et postkort med stoltenberg som spiser dritt og litt sånnt. Null underbukser med andre ord.
Vis hele sitatet...
For å bli medlem trykker du herHer og skriver navn og alt det der.
Så står det:

Takk for henvendelsen!

Du vil få mer informasjon i posten i løpet av en uke
Vis hele sitatet...
Sist endret av Mullah; 13. januar 2002 kl. 16:11.
Hehe, fant det ut nå gitt. Ble oppringt av en RV kar som av en eller annen grunn mente jeg hadde betalt medlemsskap og hele pakka. De skulle visst ha meg med på noe landsmøte eller noe, derfor de hadde sendt masse crap.

Men, men, ser absolutt ingen grunn til å melde meg inn ...
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
malle, long time no see, skal vi ikke ta opp den gode gamle diskusjonen snart?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA


Hyggelig, men eg trur eg sa no om at eg ikkje ville ha no sånne url'er. Høre intresserer meg ikkje. Er heller ikkje nødvendigvis snakk om RV. Var KOMMUNISME det var snakk om.
Ingen flere slike poster her takk.
Vis hele sitatet...
erhm, du eier vel ikke threaden?`er ikke sjelden at det utvikler seg sånn, det må man vel nesten akseptere du har fått svara dine uansett.

og btw; kommunisme er no herk. (jadajada, så at du ikke ville ha meninger. skreiv den uansett jeg.)
Opprinnelig postet av ~MiA~


kommunisme er no herk.
Vis hele sitatet...
Rettelse:

Jeg (~MiA~) MENER at kommunisme er no herk... Eller noe i den duren... Du kan ikke vite hva som er riktig og hva som er galt!
Så det så...

kommunsime er skikkelig bra!
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen


Rettelse:

Jeg (~MiA~) MENER at kommunisme er no herk... Eller noe i den duren... Du kan ikke vite hva som er riktig og hva som er galt!
Så det så...

kommunsime er skikkelig bra!
Vis hele sitatet...
trodde da det var naturlig nok at det som står i _mine_ poster er mine egne meninger? logisk nok for meg hvertfall.
INGEN vet hva som er riktig og galt. for det finnes ikke regler om hva som er riktig og galt. det er ffs individuelt.

og btw; nå gjorde du akkurat det samme selv: "kommunsime er skikkelig bra!"
ikke rett på andre for å gjøre samme feilen selv da. ser litt teit ut igrunn. :P
Sist endret av mia; 7. februar 2002 kl. 19:37.
Dette minner meg om kjeresten til en jeg kjenner, hu var med i unge høyre han var med i Rød Ungdom.

Han sa dette om henne:
Jeg skjønner det egentlig ikke hun er jo ganske smart.

Mia: Har du lest partiprogramet til Høyre? Er du faktisk enig i det som står der?
Better than thou.
Uhm.. Bare meg som begynte å bli skikkelig forvirra her nå eller? Heh
Opprinnelig postet av Zalderach

Mia: Har du lest partiprogramet til Høyre? Er du faktisk enig i det som står der?
Vis hele sitatet...
Zalderach; har du lest historie?
Over 100 million mennesker er drept av Marxismen, og dere prater fortsatt om menneskelige verdier. Avskyelig.

"Surely, then, the Party of humanity can spare a little compassion for the victims of the inhumanity so long meted out by so many of its own partisans."

Black Book of Communism
http://www.frontline.org.za/black_book.htm
Opprinnelig postet av Zalderach

Mia: Har du lest partiprogramet til Høyre? Er du faktisk enig i det som står der?
Vis hele sitatet...
JA, jeg har lest partiprogrammet til høyre. og frp. og alle de andre partiene. og jeg er absolutt ikke enig i det som står i høyre sitt partiprogram, hvor fikk du det fra? jeg er imot høyre, jeg er imot frp.

Zalderach: tror du missforsto litt, det var SlaveAvSolen som "retta" på det jeg hadde skrevet, og det var han/hun som mente at kommunisme var bra. ikke jeg, for det er noe jeg ikke gjør. :P
Black Book of Communism
Vis hele sitatet...
http://www.frontline.org.za/black_book.htm

Uhmm... Den boka er ikke særlig troverdig. Sier at marxismen, leninismen og kommunismen tilsammen gjennom den nyere verdenshistorien har drept 100 millioner. Så trekker de en parallell til nazi-tyskland, som var "snill" nok til bare å drepe 25 millioner...

De omtaler nazismen som om dette liksom var det snilleste i hele verden i forhold til marxisme/leninisme/kommunisme.

Logisk feil: nazi-tyskland slakta laus som bare faen. Det drev de på med fra ca. 1930 til ca 1945... 15 år... marxisme/leninisme/kommunisme har vært tilstede en god stund mer enn det. La oss si ca. 100 år. Hvis nazismen hadde hatt så god tid på seg i tyskland til å utføre massedrap hadde de drept 166 millioner... Dette uten å ta med at nazismen var relativt lokal, og ikke like utbredt som maxismen/leninismen/kommunismen (som er veldig global).

Og hvor mange har vel kanskje ikke liberalismen sultet ut? *peke på u-land som har diger utenlandsgjeld* Slaktet ned for fote? *hmm... oljekilder der ja... hmm... Jøder! Dere skal få et nytt LAND!* osv.

Skal faen meg se meg litt rundt etter noen tall...

[EDIT]

valgte du virkelig rett kilde?

http://www.frontline.org.za/who_are.htm
Sist endret av necro; 8. februar 2002 kl. 14:19.
Sorry...en misforståelse ikke noe annet ikke ta det ille opp Mia.

Marxismen har ikke drept 100 millioner mennesker, Folk som Stalin, Pol Pot og Mao gjorde det, de var jo for helvete ikke marxister heller. Når de først fikke makt tok de drastiske steg for og ikke miste den. Og hvis du skal se det sånn så var de styrene som var der før revulosjonen som regel værre en det som kom med Komunistene.

Du kan likse godt si det samme til Kristne: Hva er du kristen vet ikke hvor mange som har blitt drept av de kristne opp igjenom åra!!

Eller Kapitalister, Muslimer og andre grupper som kjempet om makt eneste forskjellen var at de vant og derfor fikk skrive historiebøkene!
Opprinnelig postet av necro

Valgte du virkelig rett kilde?

http://www.frontline.org.za/who_are.htm
Vis hele sitatet...
De virket da troverdige nok? Høhø... Ya, right
*Praise Jesus or burn in hell, you infidel pigs!*
Det er vel gjerne naturlig at yngre folk tiltrekkes av mer ideologiske partier som f.eks. RV, men dersom man går i dybden av realpolitikk vil man fort finne ut at de vil gjennomføre ting som neppe noen av folkene her i forumet kan stå inne for. Det samme gjelder vel for folk som havner på motsatt side, Fremskrittspartiet og verre.

Ideologi er vel og bra, men ikke så lenge man "forlanger" at andre ikke skal få si sin mening. Da blir det for jævlig!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
*ARGH*


Opprinnelig postet av ~MiA~


erhm, du eier vel ikke threaden?`er ikke sjelden at det utvikler seg sånn, det må man vel nesten akseptere du har fått svara dine uansett.

og btw; kommunisme er no herk. (jadajada, så at du ikke ville ha meninger. skreiv den uansett jeg.)
Vis hele sitatet...
Ja, eg eier denne posten. Denne posten er min. Vis eg vil så kan eg slette den, fordi at eg starta den.

EG laga denne posten og EG laga den for en grunn; Fordi at eg ville at andre som er intresserte i kommunisme skulle kunne få dele linkar, og eg sa klart og tydlig ifrå i begynnelsen at det var KUN det denne threaden skulle handle om. Vis skulle holde oss til teamaet, og IKKJE begynne å diskutere kva vi meina om ditt og datt. Dine personlige meininga intressera meg ikkje.

Så for siste gang:
Post KUN linker samt kommentarar om linkane her, og INGENTING anna.

Takk for meg.
Og til alle som er uenige at eg skal få bestemme kva tema vi skal ha i threader som eg har laga sjølv: DRA TIL HELVETE!
MaLbOlGiA din fascist

*ARP*

uanz, blant annet Stalin var en raring ja..

jeg har preika med et par kommunister i min tid og de mener at det faktisk ikke ble praktisert kommunisme i russland (ikke sånn den skal være anyway) og det er jo jeg enig i.. kommunisme går ut på å gi folket makta osv.. men så synes jo jeg at utrykker som solidaritet og sosialisme ikke betyr driten i dagens samfunn.. (kanskje en av grunnene til at AP gikk til helvete?)

neiass, kapitalisme eier alt og alle.. og sånn bør det fortsette å være
jeg skal holde dette kort siden mr. thread-eier er arg nok fra før.

Når en setter opp 100 millioner mot 25 millioner døde. så er det naturlig å kalle nazismen for "snillere". Forøvrig er ikke selve boken skrevet av de evangelikerne som står bak siten.

Og å legge skylden bare på lederne som ledet landene i kommunismen, er å gjøre det litt for enkelt.

Skulle skrevet mer, men mr. thread skal få sin vilje.
Better than thou.
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
NKU - Norsk Kommunist Ungdom

Dette er en bra side. Noen andre som har noen bra kommie sider, evt. bøker og slikt?

Også bare en liten sak. Vær så snill og ikkje begynn å babble om kva du står for og shit. Det bryr meg ikkje. Er du kommunist og har no gøy å komme med så må du gjerne gjere det, men eg vil ikkje høre om kor bra andre ting er eller kor dårlig kommunismen er.
Vis hele sitatet...
Neste som kommer med et innlegg som ikke følger 'reglene' ovenfor skal jeg personlig lynsje. Nemlig.
det der synes jeg er utrolig patetisk av deg å si. et forum er til for at meninger skal komme frem, og at man skal få si det man mener i alle sammenhenger. hvis du vil ha en closa thread om kommunisme, så lag deg et forum for det da vel, ffs. jeg kommer hvertfall ikke til å la være å poste innlegg om det jeg mener, om du liker det eller ei. slett de om du vil, gjør du det sier jo det nok om deg.

Carlo; go ahead, lynsj meg. :P
Sist endret av mia; 9. februar 2002 kl. 03:34.
Go Mia
Opprinnelig postet av ~MiA~
det der synes jeg er utrolig patetisk av deg å si. et forum er til for at meninger skal komme frem, og at man skal få si det man mener i alle sammenhenger. hvis du vil ha en closa thread om kommunisme, så lag deg et forum for det da vel, ffs. jeg kommer hvertfall ikke til å la være å poste innlegg om det jeg mener, om du liker det eller ei. slett de om du vil, gjør du det sier jo det nok om deg.

Carlo; go ahead, lynsj meg. :P
Vis hele sitatet...
Cluet var vel egentlig at det samme har blitt diskutert i x-antall andre threads også, og at det derfor i utgangspunktet var lite nødvendig å ta opp diskusjonen i også denne tråden.
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s


Cluet var vel egentlig at det samme har blitt diskutert i x-antall andre threads også, og at det derfor i utgangspunktet var lite nødvendig å ta opp diskusjonen i også denne tråden.
Vis hele sitatet...
når det gjelder meg personlig har jeg ikke diskutert det i noe annen thread før
jeg tror heller ikke at man kan starte en sånn thread uten at det blir diskusjon, i og med at det er så mye forskjellige og sterke meninger om dette.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Opprinnelig postet av ~MiA~


når det gjelder meg personlig har jeg ikke diskutert det i noe annen thread før
jeg tror heller ikke at man kan starte en sånn thread uten at det blir diskusjon, i og med at det er så mye forskjellige og sterke meninger om dette.
Vis hele sitatet...
Kommunisme har blitt diskutert i andre threader, og denne threaden blei IKKJE laga for å diskutere det.

Er det patetisk av meg? Det det som er patetisk er når folk absolutt føler seg nødt til å yttre meiningane sine om ting der personlige syn IKKJE er temaet. Som sagt, det finst andre threader der kommunisme har blitt diskutert, og sjølv om du ikkje har posta eller sett dei betyr ikkje det at du kan komme her og poste masse tull som er heilt uvesentlig for threaden.

Bare for å lage en eksempel på kor patetisk det er har eg funne fram en thread der noen yttra meiningane om et spill i en thread starta av en fyr som spørr i etterspørsels-forumet om noken HAR det spillet. en skal frå dette kunne trekke paraleller mellom det og det du driver med her... Paraleller som eg ser ganske tydlig.
(Navna på folka er tatt vekk for å ikkje henge ut nokon.)

Opprinnelig postet av xxx
noen vet hvor jeg kan laste ned baldurs gate 2?
Vis hele sitatet...

Opprinnelig postet av xxx
BG ruler!!! Ble nr. 4 i EM!!! Hadde en person på lvl. 50!!! Det rocker!!!
(Måtte brife!^_^)
Sorry vet ikke om noe sted, men du kan kjøpe det av meg for 20kr, har to stykker!
Vis hele sitatet...
Ok. Så kva har vi då lært av dette? Denne fyren kjeme med en masse piss som INGEN bryr seg om, og han kan på INGEN måte som helst tilby denne threaden no som helst bortsett fra en masse tull som IKKJE var ønska.

Det er teit og unødvendig og det er IKKJE velkomment på denne threaden. Ingen er ute etter å lynsje deg, Mia, men for guds skyld mennesker: HOLD DERE TIL EMNET!!!

Det gjelder på det sterkaste dei menneskene som ikkje har klart å følge regelen som Carlo nevnte. Stormen, Apraksin, ~MiA~, purified, Gjerrigknarken, mongob0ffel. Dette er mennesker som har posta tull i denne threaden og ALLE ser ut til å være imot kommunisme på en eller anna måte av en eller anna grunn. Dere blir nevnt som vandaler av denne threaden, ikkje fordi at dere er imot kommunismen, men fordi at dere på INGEN MÅTE har bidratt med noke somhelst i denne threaden bortsett fra en masse offtopic-bull.

Takk for meg, og brenn i helvete.
Opprinnelig postet av ~MiA~

og btw; nå gjorde du akkurat det samme selv: "kommunsime er skikkelig bra!"
ikke rett på andre for å gjøre samme feilen selv da. ser litt teit ut igrunn. :P
Vis hele sitatet...
Det var tull igrunn...
MaLbOlGiA, visste du at du ikke har så veldig sjarmerende personlighet?

Kommunisme kan du finne masse interessant om på Google. Bare tast inn "Kommunisme" og trykk på knappen som det står "Search" på.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Opprinnelig postet av Stormen
MaLbOlGiA, visste du at du ikke har så veldig sjarmerende personlighet?

Kommunisme kan du finne masse interessant om på Google. Bare tast inn "Kommunisme" og trykk på knappen som det står "Search" på.
Vis hele sitatet...
Åja. Eg er ikkje sjarmerande? Unnskyld. Var ikkje klar over det.
Skal prøve å være litt meir sjarmerande neste gang du bestemmer deg for å poste en masse shit i threader.

Herregud.

Og takk, eg veit at en kan søke etter kommunisme på google, altavista, og mange andre plassa, og eg synst selvfølgelig at du er veldig flink som også veit om dette fantastiske trikset. Du er flink, Storm. Og du er sjarmerande. Og du er veldig voksen når du kjeme med dei smarte lille persons-angrepa dine.
Selvfølgelig, det er jo opp til hver enkelt å avgjøre om man skal bli likt av andre eller ikke. Personlig syntes jeg det er best når det holdes en litt hyggelig tone i innleggene
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Opprinnelig postet av Stormen
Selvfølgelig, det er jo opp til hver enkelt å avgjøre om man skal bli likt av andre eller ikke. Personlig syntes jeg det er best når det holdes en litt hyggelig tone i innleggene
Vis hele sitatet...
Fyrst snakka du dritt om meg også seie du at vi skal være hygglige?

Haha Må bare le av den gutten der.
Q: For å "likestille" kan vi vel likegjerne stenge denne også?

A: Ja, krangling har lite for seg.