Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1309
Hei, har et merkelig problem med støy under mikrofonopptak på mitt headset (qpad qh 1339), altså static buzzing noise som man kaller det på engelsk.
Primært bruker jeg den på en stasjonær pc, men jeg gjorde et eksperiment ved å koble den til en bærbar pc. Støyen var der fortsatt, men den forsvant hvis jeg flyttet laptopen til et annet rom i huset. Så tok jeg en runde rundt huset og kom fram til at støyen bare kommer i det rommet stasjonære pcen er på og rommet ved siden av der TV'en står. Jeg nappet ut alle strømkobler og skrudde av alt av elektronikk, men fortsatt er det like mye støy.

En annen ting er at støyen forsvinner nesten helt hvis jeg tar fingeren min på f.eks kabinettdøra eller noe med metal/aluminium på seg.
I tillegg har jeg prøvd 3 forskjellige lydkort og alle støyer like mye. Har prøvd et annet headset som har USB kobling, og da er det ikke noe støy selv i dette rommet. Jeg er dog overbevisst at mikrofonen er i orden da den fungerer i andre rom. Jeg finner dette veldig rart, er det noen som har vært borti liggende problem?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
14 0
Tråd kan slettes. Støyen forsvant helt plutselig etter å hatt samtale i skype.