Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Støtter du Herr Bush?
ja 28 16,97%
nei 137 83,03%
Stemmegivere: 165. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  267 13904
støtter du USA eller ikke?
i sin helhet og politikk
svaret mitt er i hvert fall nei
Sist endret av Henrik; 19. desember 2002 kl. 22:39.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Støtter de i hva?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
I hva? Røyke greiene? Irak? Generelt?
Better than thou.
Vennligst spesifiser.
Trolig Irak. Og dersom jeg skal svare på det, så er svaret "nei".
Better than thou.
Flyttet til samfunn og politikk.

Støtter jeg Bush hvor? Her? Der? Herr Bush du mente kanskje.. ;]

Svaret er uansett nei til Bush, jeg støtter ham overhodet ikke. Kan ikke se en eneste god ting han faktisk har fått gjennom. Patriot Act? Pffft. My ass.

Jeg blir kanskje noe todelt egentlig, men jeg støtter ikke bombing av Irak f.eks.
NEI d gjør jg ikke.....
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jeg liker ikke bush, han virker uintelligent, etter det jeg har sett i media. "ånei, irak var slemme mot pappa, finn på en unnskyldning for å ødelegge landet"
jeg støtter ikke bush. han kommer til å starte en atomkrig, og da går alt til helvete. men jeg kan forstå at han prøver å forsvare landet sitt. er det slik at irak får utviklet atomraketter, kommer de sikkert til å bruke de.
Er et under hvis bush ikke starter 3 verdens krig før han går av, han prøver så godt han kan..

Er enig i mange av tingene, og akkurat vår venn saddam bør han få fjernet, men å gå i krig mot landet tror jeg ikke er en god løsning.. Saddam hussein er ikke et menneske vi vil ha her på jorden, ikke at jeg er i noen posisjon til å dømme da, men sånn som han drev på med organisk krigføring (det det heter?) så burde han blitt skutt..

Bush er ikke noen særlig bra president, han jukset seg til makten og gjør en dårlig jobb nå.. denne kampen mot terrorismen synes jeg han har taklet dårlig, enest han har gjort er å bombe afghanistan sønder og sammen. Han har jo ikke fått tak i bin laden enda.. og jeg er sikker på at det er ganske pinlig for han, super nasjonen blir lurt av en muslim med langt skjegg med nyre skade lixom i noen fjell i midt-østen, hvor teit ekke det lixom.. :P


Mitt svar er ihvertfall NEI..
Nei, frykter at Bush er for cowboysk og går til for drastiske tiltak mot Irak, og den videre terrorist bekjempelsen så det heile ender i elendighet og Apokalypse.
nei, ned med bush. Men jeg er litt bekymrede for irak, om de finner på et eller annet har vi nok problemer.
Opprinnelig postet av Henrik
støtter du USA eller ikke?
i sin helhet og politikk
svaret mitt er i hvert fall nei
Vis hele sitatet...
Kan jeg endre stemmen min ? Etter som det er blit klart i postene ned over at folk stemmer over om de liker bush og ikke USA..
Synes lite om Bush, men støtter USA. (vet at bush er persident blablabla.. ikke ork å komenter..)
http://www.freakforum.nu/galleri/sho....php?photo=232
et bilde er verdt tusen ord, er det ikke det man sier?
Her var det ikke mye av en diskusjon akkuratt... Men stemte nei.

Ned med Bush, go Kjell Magne!
Nei, gjør nok ikke det. Bush føler seg fram langs grasrota for å fiske stemmer og oppslutning, skikkelig populistisk. Men nå når oppslutningen om krigen hans går nedover kaldsvetter han.. Han bruker skitne pressmetoder for å fremme sin sak, krigen mot terroren, for eksempel som han nå kommer til å bruker tyske bedrifters irakhandel som pressmiddel mot Scröeder... Klarer han å få med seg et par land til tror jeg nok han kommer til å gå til snarlig krig. Han har gått for langt til å stoppe nå.

Når det gjelder USA generelt og i sin helhet har jeg før uttrykt hvor oppgitt jeg er. Men det er også vanskelig å peke på enkeltsaker i USA, i og med at de er en så splittet og mangfoldig befolkning. Men en ting er sikkert, flertallet der borte over dammen sliter med arroganse- og ignoranseproblemer. Mange i Oslo tror resten av Norge er bare landsbygd, på samme måte tror altfor mange amerikanere at resten av verden er u-land. Det finnes selvsagt unntak, men det gjøres altfor lite for å forhindre det, synes jeg... Og det er trist.
det var ikke mange som sier ja her, det gjør i hvertfall ikke jeg. Han er en person som ihvertfall ikke burde få låv til å til å styre et land med så stor Verdens inflytelse.......Helvete heller han burde ikke få jobbet på en Rimi en gang
Henrik: USA og Bush er to forskjellige ting
Jeg støtter USA men ikke Bush. Han er jo bare dum.

George Hu?
Jeg stemte NEI!
Det som er litt tidigt med det hele er jo at det George W. Bush holder på med, er jo å rydde opp etter faren; George Bush.
Det var for eksempel pappa Bush som i sin tid satte taliban til makten, OG Saddam.
He really messed up there...
Paradokset er at USA har AKKURAT de samme våpnene som Bush definerer som "en trussel mot den demokratiske verden". Kanskje Irak er et litt mer ustabilt land, men uansett. Krig skal startes når et land har oppført seg fiendtlig/ krigersk mot et annet land. Det har ikke irak gjort. Det er også feil at Irak har noen som helst forbindelser til Al-Qua'ida, slik som Bush antyder. Iran derimot, kan godt ha slike forbindelser, og Iran og Irak har jo som kjent ikke vært gode venner før, da de kriget i over fem år på 80-tallet. Det er vel på grunn av at Irak har en annen type islamsk trospraktisering, enn for eksempel Iran, Afghanistan, Sudan og landene på den arabiske halvøy. Disse kan godt ha forbindelser til Al-Qua'ida. Irak er ingen terrorstat.
Jammen USA er jo de "snille" De må jo ha masseødeleggelses våpen. Eller?
Nei. Tror ikke det. Det er USA som er problemet. Det ville kanskje vært fredeligere uten dem? Bare de hadde sluttet å bølle sånn.

[edit]
Medlemmer: 2,005
Bare så det sånn plutselig... Not bad, not bad.
Sist endret av trident; 20. desember 2002 kl. 12:58.
Feilen ligger ikke hos USA men hos Bush. Inntil det motsatte er bevist tror jeg Irak beskytter, støtter og selger våpen til Al-Quaida.

Men Irak som land er terrorist alene. Tenker på forfølgelser mot kurdere, tortur ++
Og det "valget" de hadde... 100% av befolkningen stemte for Saddam. På liksom.
Å fjerne styret i Irak er en god ting, men på hvilken måte..

Bush vil sansynligvis bombe, noe som vil føre til store sivile tap.

Så jeg er vel imot Bush..
KLM hadde en bra på den der med valget for en del år tilbake:

Du ser en som står å krysser av på en tavle for alle som sier ja og nei. Alle har stemt ja hittil, men plutselig stemmer en nei. Kisen med tavlen setter et kryss på nei siden og valget forsetter. Med et hører du maskingevær skudd, og han med tavlen visker ut nei stemmen.

Synd at KLM ble tatt av. Det var dritkult
Bush har gjort gode ting og.Befridd Afghanistan fra Taliban-regimet feks.
Det muslimske Taliban-regimet som henrettet kvinner på fotballbaner med et geværskudd i bakhodet fordi de ikke dekket hele ansiktet med sjal blant annet.
Skal gjerne støtte bush med et solid spark i ræva... og jeg ser at min kjære wong er tilbake og slenger med leppa igjen, da er det vel noen sedvanlig idiotiske svar på endel av de andre postene mine her også da...?

"befridd afghanistan fra taliban"? Vel - hvem var det som fikk dem til makta til å begynne med da, wong? Bush har faan ikke gjort en eneste ting som kan kalles "bra"! USA er hykleriske som faan generelt, og ikke minst når det gjelder utenrikspolitikk, noe så helt borti natta. Vet ikke hva jeg har mest lyst til - å le eller gråte.

Og innenriks? Fyren er motstander av prevensjon, og nekter derfor å utbetale USA's del av støtten til et FN-program som skal både dele ut kondomer og informere om prevensjon/aids/familieplanlegging++ i Afrika, der aids er en virkelig epedemi i store områder. Derimot er han en kjempefan av dødsstraff. Go figure... han er rett og slett komplett IDIOT.

Våpen sa du? Hva så om saddam har litt skit gjemt unna et sted? USA har mange ganger så mye, og værre ting. Hørt om "agent orange" f.ex? Et middel de DUMPA ut over vietnam for å drepe skogvekst, så vietcong ikke skulle kunne gjemme seg så lett. Dette er nå over 25 år siden, og det er fremdeles massevis av seinskader blant befolkningen der, pga dette middelet. Som de fleste sikkert vet, er USA også det eneste landet som faktisk har brukt nukes i krig - japan var slått samme hva, og det var absolutt ikke nødvendig å gjøre det, men man gjorde det for å få testa hvordan de faktisk virka. Dessuten kan man jo diskutere litt hvilket land som er mest stabilt... Irak har vært involvert i to kriger de siste 20 åra, og INGEN de siste 10. USA har vært involvert i ... ????(mange) kriger i det samme tidsrommet. Ubestridt verdensmester i aggressivitet, på TKO mot Soviet i ørtende runde, og hovedsponsor til flere av statene på plassene under.

Støtte til terrorister? Javel ja... hvor mange svin har ikke USA på skogen her? Støtte til høyreekstreme generaler som vil begå statskupp, gjelder det som støtte til terrorister? I såfall har vi jo kuppet i Chile (pinochet & co) som et eksempel, der ble det også fyllt opp fotballbaner med politiske motstandere, og mange av disse "forsvant", eller ble henretta. Vil noen ha flere, så er det ikke så vanskelig å finne noen... det er nok av høyreekstreme geriljagrupper som virkelig bruker terrormetoder og mer eller mindre gale diktatorer å ta av på den lista.
Sist endret av atomet; 20. desember 2002 kl. 14:36.
Jepp, enig med atomet der.

Men saddam må bort, han er farlig.

Han gasset tusenvis av kurdere på 1980- tallet og snart har han vel tenkt å gasse Jerusalem.
Opprinnelig postet av chaOs
Jepp, enig med atomet der.

Men saddam må bort, han er farlig.

Han gasset tusenvis av kurdere på 1980- tallet og snart har han vel tenkt å gasse Jerusalem.
Vis hele sitatet...
Vel, Bush har hjernevasket hele amerika, hva er best?
Dette burde vært ordnet med en duell med pistoler, skyt for å drepe, mellom Bush og Saddam, der vinneren blir skutt.
Et mer interessant spørsmål enn "for" eller "mot" USA følger:
(Egentlig fra Newsweek Magazine)

Frågan: Hvem utgjør den største trussel mot verdensfreden?
1: George W. Bush
2: Saddam Hussein

Er vel et ganske vesentlig spørsmål, og jeg mener forøvrig at George (& Co) for øyeblikket utgjør en mye større trussel for verdensfreden enn hva Saddam gjør.
Sist endret av plumRad; 20. desember 2002 kl. 21:39.
Det som utgjør en trussel mot verdensfreden er Islam og Al-Quaida.
Jeg ser at atomet ser ut til å støtte Taliban og Al-Quaida og andre terrorister,det er jo hans valg.

Bush og USA kjemper for demokratiet og menneskerettigheter.

Taliban og Islamske terrorister kjemper for å skape terrorstater der man dreper frafalne fra Islam,ateister,og mishandler,tvangsgifter,voldtar kvinner og barn,hogger armene av deg om du stjeler et sukkertøy osv.Med andre ord brudd på alt som heter mennsekrettigheter.

Blir litt komisk å kritisere USA så hardt når det faktisk er Islam som står for angrepskrig,det står i Koranen.
Det som utgjør en trussel mot verdensfreden er Islam og Al-Quaida.
Vis hele sitatet...
Jeg regner ikke med at du er alvorlig, men Islam er ingen trussel mot verdensfreden, iallefall ikke mer enn andre relgioner. Å vi vet jo alle hvem som er årsaken til at det finnes ett al Qaida nettverk idag uansett, hvis det ikke hadde vært for USA så hadde gode gamle Sovjet fått slutt på de der tørkle hodene.

Bush og USA kjemper for demokratiet og menneskerettigheter.
Vis hele sitatet...
Nå er vel strengt talt ikke Bush demokratisk valgt da..han er også veldig pro døds straff, for å ikke snakke om at han VIL gå til krig.

Taliban og Islamske terrorister kjemper for å skape terrorstater der man dreper frafalne fra Islam,ateister,og mishandler,tvangsgifter,voldtar kvinner og barn,hogger armene av deg om du stjeler et sukkertøy osv.Med andre ord brudd på alt som heter mennsekrettigheter.
Vis hele sitatet...
Visste du at den tredje verden faktisk ikke er like siviliserte som oss? For 3-400 år siden i Vesten så var tvangsekteskap, "slaying of infidels", litt merkelig straffer og lignende vanlig, akkurat som i den tredje verden idag. Gi de litt tid, vi stjal tross alt det meste de hadde av rettigheter og natur ressurser under koloni tiden...

Blir litt komisk å kritisere USA så hardt når det faktisk er Islam som står for angrepskrig,det står i Koranen.
Vis hele sitatet...
Noen andre som har lyst til å decode dette gullkornet for meg?
[edit]Argus: faen du kom før meg [/edit]
Wong: han sier ikke at det er rett å støtte terrorister, men prøver vel heller å få deg til å forstå at saken har to sider. USA har langt fra en fin historie. Atomet nevnte noen, hennrettelsen av Che Guevara er et annet eksempel. USA gikk inn og stoppet et folke opprør. Et folke opprør oppstår bare hvis ting er helt på trynet .... og hva gjør USA ? ... de støtter seff diktatorene i sør amerika. bare pga at det ga stor økonomisk gevinst. Så indirekte kan man vel egentlig påstå at USA har drept flere "uskyldige" folk ved å støtte diktatorer enn Taliban-regimet har gjort. Det er helt kvalmende. Så hvis det hadde vært en vekt som hadde målt rettferdighet/urettferdighet så hadde USA slitt ganske mye. Så intill en slik dingsedupp blir oppfunnet må vi bruke den lille fornuften vi er utstyrt med. Det hender at man kan begynne å lurer på hvor den er blitt av wong?

Det som utgjør en trussel mot verdensfreden er Islam og Al-Quaida.
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker litt over det så ser du kanskje at du tar litt feil her. Det som utgjør en enda større trussel enn terroristene er USA. En av grunnene til at al-quaida osv. er så forbannet på USA er at har behandlet dem urettferdig gjennom historien. (Israel) Føler ikke at jeg trenger å gå så mye mere inn på det. Du/dere vet hva jeg sikter til. USA er med i en hellig krig. Bush sier at gud støtter dem.

Bush og USA kjemper for demokratiet og menneskerettigheter.
Vis hele sitatet...
In my ass om de gjør ..... er nok et skalke skjul. Har egentlig USA selv et 100% demokrati ? .... Bush vant ikke valgkampen men han får styre fordetom. Mest sannsynelig pga. at han har et større nettverk rundt seg. Er nok mye som skjer som vi vanelige borgere ikke får nippet av.
Bush og USA kjemper for demokratiet og menneskerettigheter.
Vis hele sitatet...
Bare for å legge til noe dags aktuelt:
Du har vel hørt om general streiken i Venezuela? Vet du hvem som har oppfordret til den streiken? USA. Hvorfor? Fordi Venezuela forsyner USA med 16% av oljen deres, og presidenten i Venezuela har litt sterke meninger om USA...Det antaes også at USA hadde en god del å gjøre med kuppforsøket for en stund siden..
Opprinnelig postet av Psyc0re

En av grunnene til at al-quaida osv. er så forbannet på USA er at har behandlet dem urettferdig gjennom historien. (Israel) Føler ikke at jeg trenger å gå så mye mere inn på det.
Vis hele sitatet...
Den setningen er ikke lett å forstå,men du mener kanskje at Al-Quaida er forbannet på Israel og.

Jeg støtter Israel.Det gjør alle oppegående mennesker.Israel er det eneste landet der nede som ikke har et muslimsk vanstyre som ødelegger landet.
Muslimske vanstyrer som styres ordrett fra Koranen.Drap,lemlestelse,voldtekt,slaveri,mishandling,tvangs gifte er stikkord.

At du støtter Al-Quaida og palestinske selvmordsbombere,og selmordspiloter som styrer fly inn i skyskrapere for å drepe flest mulig uskyldige er ditt problem.

Men er sikkert kult å sitte her oppe i Norge å leke moralist ja.
Min stemme vart NEI!!!

Bush kan stikke en viss plass. Han ødelegger USA og freden i verden. Hvis Bush lar Sado Saddam være i fred, ville det ikke blitt noe krig heller.
USA må få en ny president. Men jeg støtter Bush når det gjelder og det å jakte på bin Laden og den gjengen der.
Jeg støtter Israel.Det gjør alle oppegående mennesker.Israel er det eneste landet der nede som ikke har et muslimsk vanstyre som ødelegger landet.
Vis hele sitatet...
Israel er det eneste landet som har en supermakt som støtter landet økonomisk, hvis det ikke hadde vært for USA så hadde Israel vært et økonomisk kaos på samme skala som Palestina og resten av de "vanstyrte" landene der nede...

Muslimske vanstyrer som styres ordrett fra Koranen.Drap,lemlestelse,voldtekt,slaveri,mishandling,tvangs gifte er stikkord.
Vis hele sitatet...
Hvor nevnes det drap, lemlestelse, voldtekt, slaveri, mishandling og tvangsekteskap i Koranen? Det finnes mange flere fredilige Muslimer enn de ekstremenistene du fokuserer på..Mens du er inne på terrorister, hvorfor nevener du ikke "gode" kristne terrorist organisasjoner som IRA, ETA osv?

At du støtter Al-Quaida og palestinske selvmordsbombere,og selmordspiloter som styrer fly inn i skyskrapere for å drepe flest mulig uskyldige er ditt problem.
Vis hele sitatet...
Støtter du teppebombingen av Afghanistan?(ca. 6000 drept, litt vanskelig å være nøyaktig siden en 15.000ibs BLU-82B har en lei tendens til å ikke etterlate noe særlig lik...) Støtter du Israel sitt organiserte folkemord hvor mer enn 1650 sivile Palestinere har blitt drept? ("bare" 690 israelere har blitt drept, mange av dem militære)
Opprinnelig postet av Argus

Hvor nevnes det drap, lemlestelse, voldtekt, slaveri, mishandling og tvangsekteskap i Koranen? Det finnes mange flere fredilige Muslimer enn de ekstremenistene du fokuserer på..Mens du er inne på terrorister, hvorfor nevener du ikke "gode" kristne terrorist organisasjoner som IRA, ETA osv?
Vis hele sitatet...
Kap: 8:12. " Og Herren inspirerte englene, Jeg er med dere! La de troende holde stand! I de vantros hjerter vil Jeg kaste skrekk! Gi dem et slag over nakken, og slå dem over fingrene deres! (Engelsk utgave oversatt til norsk: Halshugg dem, og skjær av dem alle fingrene !) "

(Bare et av tallrike eksempler.)

Dessuten,de "fredelige" muslimene du snakker om støtter i all hovedsak barbariske aksjoner utført av andre muslimer.

ETA og IRA opererer på et helt annet nivå enn disse islamske barbarene,som roper "Hellig krig" før de løper inn i kjøpesentre og sprenger sivile i luften.
Det hele blir fullstendig irrasjonelt og viser hvor farlig Islam i virkeligheten er.

IRA bruker derimot som regel å advare myndighetene før en bombe smeller slik at sivile kan evakueres.

Jeg vil helt klart heller ha USA som verdenspoliti enn å se Islam
ødelegge de demokratier som er igjen.
Sist endret av wong; 20. desember 2002 kl. 22:34.
wong: jeg sier ikke at jeg støtter det, men det jeg sier er at jeg faen ikke støtter USA i deres kamp mot "terror". Det er helt sikkert. Så slutt å si at jeg støtter terror, det er en fornærmelse. Men bare så du er klar over det så støtter du en form for "organisert terror" og det er faktum.

Men er sikkert kult å sitte her oppe i Norge å leke moralist ja.
Vis hele sitatet...
er det liksom ikke bra at det er noen som har det moralske kompass i orden da ? *le*

Dessuten,de "fredelige" muslimene du snakker om støtter i all hovedsak barbariske aksjoner utført av andre muslimer.
Vis hele sitatet...
hvor i all verden har du det fra ? .... se og hør ?

IRA bruker derimot som regel å advare myndighetene før en bombe smeller slik at sivile kan evakueres.
Vis hele sitatet...
USA har jo fått mange indikasjoner/advarsler på at bin laden ville gjøre noe.

ETA og IRA opererer på et helt annet nivå enn disse islamske barbarene,som roper "Hellig krig" før de løper inn i kjøpesentre og sprenger sivile i luften.
Det hele blir fullstendig irrasjonelt og viser hvor farlig Islam i virkeligheten er.
Vis hele sitatet...
det du sier her er at det er bedere med mektige og organiserte terror grupper ? ..... asså desto mere organisert desto mere farlig.
Sist endret av Psyc0re; 20. desember 2002 kl. 22:46.
Dessuten,de "fredelige" muslimene du snakker om støtter i all hovedsak barbariske aksjoner utført av andre muslimer.
Vis hele sitatet...
De fleste landene som er muslimske, og ikke tilhører mørkeste midtøsten, fordømte WTC angrepene.

ETA og IRA opererer på et helt annet nivå enn disse islamske barbarene,som roper "Hellig krig" før de løper inn i kjøpesentre og sprenger sivile i luften.
Vis hele sitatet...
Ja, forskjellen er hovedsakelig at IRA og ETA ikke bruker selvmordsbombere. IRA har sendt ut advarsler av og til, men for det meste ikke. Samme med ETA.

Jeg vil helt klart heller ha USA som verdenspoliti enn å se Islam
ødelegge de demokratier som er igjen.
Vis hele sitatet...
Du svarte ikke på posten om Venezuela...
Dette burde vært ordnet med en duell med pistoler, skyt for å drepe, mellom Bush og Saddam, der vinneren blir skutt.
Vis hele sitatet...
Uansett hvor dumt det høres ut så har faktisk en Irakisk offiser foreslått dette på alvor

Noen andre som har lyst til å decode dette gullkornet for meg? ...Hvor nevnes det drap, lemlestelse, voldtekt, slaveri, mishandling og tvangsekteskap i Koranen?
Vis hele sitatet...
Han sikter vel til feiltolkninger av Koranen (Øye for øye, tann for tann), Jihad og de greiene der. Muligens.

Bush og USA kjemper for demokratiet og menneskerettigheter.
Vis hele sitatet...
Camp X-ray i Guantamo Bay. Her, her, her og her.

Du har vel hørt om general streiken i Venezuela? Vet du hvem som har oppfordret til den streiken? USA. Hvorfor? Fordi Venezuela forsyner USA med 16% av oljen deres, og presidenten i Venezuela har litt sterke meninger om USA...Det antaes også at USA hadde en god del å gjøre med kuppforsøket for en stund siden..
Vis hele sitatet...
Venezuela? Ekvador er det vel? Kan være begge landene også. Kan slenge på Argentina itillegg.
Og forresten; problemene Venezuela har med oljeøkonomien spores tilbake til 20-30 tallet under olje boomen der borte. Å gi USA skylden til et fattigdomsproblem som har vart i åresvis er litt drøyt.

Støtter du teppebombingen av Afghanistan?(ca. 6000 drept, litt vanskelig å være nøyaktig siden en 15.000ibs BLU-82B har en lei tendens til å ikke etterlate noe særlig lik...)
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg du overdriver litt. 3500 pluss noen hundre til stemmer bedre.
IRA bruker derimot som regel å advare myndighetene før en bombe smeller slik at sivile kan evakueres.
...
USA har jo fått mange indikasjoner/advarsler på at bin laden ville gjøre noe.
Vis hele sitatet...
Neineinei, ikke sammenlign det der. Den baskiske seperatist organisasjonen ETA gir helt spesifikke opplysninger hvor bombene er og det gjør ihvertfall ikke Al-Quida & co.
Venezuela? Ekvador er det vel? Kan være begge landene også. Kan slenge på Argentina itillegg.
Og forresten; problemene Venezuela har med oljeøkonomien spores tilbake til 20-30 tallet under olje boomen der borte. Å gi USA skylden til et fattigdomsproblem som har vart i åresvis er litt drøyt.
Vis hele sitatet...
Hugo Chavez vil sende mer olje til Cuba enn til USA, Kongressen i USA oppfordret opposisjonen til Hugoen til å gjøre noe med situasjonen. Kuppforsøket blant annet. Hugo er demokratisk valgt forresten. (og det ikke bare etter USA sin definisjon av "demokrati")

Bush og USA kjemper for demokratiet og menneskerettigheter.
Vis hele sitatet...
Slå opp Noriega, "the Contras", Iran og valgene i Vietnam og Laos.

Nå tror jeg du overdriver litt. 3500pluss noen hundre til stemmer bedre.
Vis hele sitatet...
For det første, det PDF dokumentet er basert på nyhetsoverskrifter, for det andre så har også USA lagt ifra seg (minst) 14,500 udetonerte sprenglegemer(aka miner..), for det tredje så tviler jeg sterkt på at det er lett å skille mellom sivil og terrorist når man sitter 30.000 fot oppe i en AC-130, for ikke å glemme at bomber diskriminerer ingen...inkludert Afghanistans mange nomade stammer, vanskelig å skille mellom al-Qaida treningsleir og en nomade leir..syntes 6000 var en generøst overslag jeg..
Argus,du argumenterer som en kommunist,noe du sikkert er også:)
Argus,du argumenterer som en kommunist,noe du sikkert er også
Vis hele sitatet...
Tror egentlig du ikke kunne ha tatt mer feil...
Nåja... Jeg husker synspunktene dine i andre tråder...

Hugo Chavez vil sende mer olje til Cuba enn til USA, Kongressen i USA oppfordret opposisjonen til Hugoen til å gjøre noe med situasjonen. Kuppforsøket blant annet.
Vis hele sitatet...
Litt mer grunnlag for de anklagelsene takk.
Nåja... Jeg husker synspunktene dine i andre tråder...
Vis hele sitatet...
Og hva var det for noe synspunkter da? Vanlig fornuft? "Litt mer grunnlag for de anklagelsene takk."

Litt mer grunnlag for de anklagelsene takk.
Vis hele sitatet...
http://sf.indymedia.org/news/2002/12/1551928.php
http://english.pravda.ru/usa/2002/05/16/28807.html
osv....finn selv, burde ikke være vanskelig..
Og hva var det for noe synspunkter da? Vanlig fornuft?
Vis hele sitatet...
Antiamerikanske, prososialistiske synspunkter.
Du nekta for at det fantes kommunistiske land f.eks.
Du kan ganske enkelt ikke bortforklare det.

http://sf.indymedia.org/news/2002/12/1551928.php
http://english.pravda.ru/usa/2002/05/16/28807.html
osv....finn selv, burde ikke være vanskelig..
Vis hele sitatet...
Uhm, den første artikkelen er ikke akkurat skrevet av en profesjonell journalist. Alt annet enn nøytralt ihvertfall. Skribenten siterer "my girlfriend" av alle mulige ting.
Og den andre linken er bare basert på rykter.

Narconews.com og lignende er kanskje sider jeg hadde tatt med en klype salt.

Og når det gjelder de Afghanistan tallene stoler jeg litt mer på sånne undersøkelser enn antagelser. Men jeg sier ikke at de rapportene gir den hele og fulle sannheten.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Mmmm... Alltid like dårlige greier når USA driter seg ut. De trente opp Osama bin Laden i Afghanistan, og de sørget for å plassere Saddam Hussein i en lederrolle i Irak. Når skal man lære?