Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 796
Hei.
Bruker en bod ute på vinteren.
Tenkte å kjøpe hengelås med kode til den.

Når jeg var innom Jernia, fortalte de at hengelås med kode ikke kommer til å funke.
En bekjent sier at han bruker kodelås på en trebåt han eier.
At man bare må bruke rust fjernings-spray.

Hva synes dere?
Alt kan enten dirkes eller sages gitt en times tid. En lyssensor med lykt og et synlig kamera uten effekt er noe distraherende, de velger raskt et annet sted.
Har skjedd at kodelåsene jeg har hatt har fryst, men da har det vært kaldt pluss is på låsen, dog lett å varme opp igjen for den del, går ofte bedre med nøkkel men kommer litt ann på
Titan eller det en hengelås fra det rare merke som ligner på ordet titan? Titalium

Det er bare å få sausa hengelåsen full av grease, da blir det ikke plass til vann. Evt noe annet vannavstøtende som silikon.
Sist endret av ketoDaddy; 24. november 2023 kl. 18:52.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Hvis du vil ha en hengelås som tåler det meste, også veisalt og annen faenskap, så kjøp en hengelås ment for maritimt bruk. Søk på Abus 180IB.
Har hatt en helt vanlig Abus hengende på hyttedøra i 6 år nå, ikke noe problem, denne henger under tak og blir ikke vått. Så kan den henge tørt er det greit, hvis den kan bli våt og isete så ville jeg ikke brukt kodelås