Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Norge inn i EU
Ja 34 32,69%
Nei 46 44,23%
Vet ikke 19 18,27%
Bryr meg ikke 5 4,81%
Stemmegivere: 104. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  52 15918
den stabiliteten er jo ikke akkurat noe å skryte av da, metrom... arbeidsledighet stabil på et mye høyere nivå enn den norske... hipp hurra...

ja, renta & krona går litt opp og ned med oljeprisen, men selv om renta er høyere enn i resten av europa, så er den faktisk utrolig lav for tida. Enhver idiot med snev av økonomisk utdannelse vet dessuten at en sterk krone kombinert med lav rente er en utrolig farlig ting dersom man ser på ting med LITT perspektiv. Derfor er renta satt høyere enn i EU. Kanskje den kunne ha vært et hakk lavere, men... Jeg betaler heller noen kroner ekstra på studielånet enn å få et børskrakk og massiv arbeidsledighet på samme måte som etter jappetida.
Sist endret av atomet; 30. januar 2003 kl. 10:48.
Sier bare en ting jeg! Dersom Norge hadde blitt med i EU ved forrige avstemming hadde vi fått 3 stemmer av totalt 90. Det betyr i praksis at dersom norge skulle stoppe et lovforslag måtte vi få med oss tre andre land, dersom vi skulle få igjennom et lovforslag måtte vi ha med fem land. (eller var det omvendt? uansett!) Norge er for lite i EU, EU vil ha Norges oljefond. Vi kan ikke bestemme noe i EU fordi vi er et lite land med hensyn til folketallet! (pengene våre hjelper ikke oss til å få igjennom VÅRE saker i Eu!)
Handelsoverskuddet til EU med Norge var 49 mrd. i fjor.
Altså:
EU-land solgte varer til oss for 49 mrd. mer enn de kjøpte fra oss. Norge er et veldig bra marked for EU, ikke rart de vil ha oss med?