Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 595
Hei, jeg har 2 filer som jeg ønsker å boote opp i bios, skal oppdatere firmware på en SSD disk.... men problemet er at jeg ikke får det til, bruker Nero8.
Nero burning rom har en funksjon kalt CD-rom (boot), da spør den bl.a om image file og kind of emulation, men skjønner ikke hva det er til.
Hvorfor er helle oplegget så vanskelig, vil bare ha en bootbar cd med 2 filer, kan noen hjelpe?

Update using CD Boot disk
1. Using CD Recording Program, Instert Firmware Update File (UP.exe, Mtron mfi) to your CD, and record bootable cd. står ikke noe om hvordan lage bootable cd.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
last ned et image fra f.eks bootdisk.com for å lage bootable cd/dvd i nero.

Du kan også vurdere å lage en bootbar usb-penn om du har en liggende. Dette vil spare deg strevet og platene hver gang du trenger en bootdisk, noe som for meg ihvertfall er ganske ofte.

Selv om platene ikke er dyre har de en tendens til å hope seg opp og ikke kastes, og slenge umerkede rundt. Deretter havner de tilsynelatende tomme platene i spindelen med tomme brenneplater og du får et helvete når du trenger en plate som det er mulig å brenne på da et par mb nesten ikke er synlig på platen. Et fantastisk frustrende fenomen som gjør at jeg har kastet nesten nye spindler i ren irritasjon