Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2315
vil ha hjelp med en logo til mma klubben jeg er medlem i.
simplet og greit

synst det er viktig å fåmed kommune skjoldet i logoen.
http://alnakka.net/w/images/1/1a/Vestnes_komm.png

ver oppfinsome men helst ikke for overdramatisert
håper på tilbakemeldinger )
Ok. Så du ønsker vi lager en logo til deg som er ok i kvalitet.

Ok. Som grafiker er det bare å begynne med det vanlige maset som vi må gjennom for i det hele tatt få et resultat her.
For det første hva skal logoen hete? Kanskje greit å vite det før man begynner med noen som verdens ting. Hvordan farger ønsker du? Hvorfor ønsker du kommune skjoldet med i logoen og heller ikke nevne navnet på selve steder i logo med tekst.

Ønsker du en spesiell type tekst? Ønsker du versaler eller minusker, med andre ord store eller små bokstaver. Ønsker du skriften 90 grader? Nei du gjør vel ikke det men vi kan ikke lage noe uten noe grunnmur.

Tenk deg selv hvordan du vil ha det og hvordan du ønsket at det skal se ut. Og komme hit tom med ingenting av informasjon foruten om at du vil ha en "simpel og grei" logo. Alle logoer bør være simpel og grei, thats the point!

Og bare så du vet de siste som ikke har punget ut et parr kr har som regel endt opp med noe av dette:
http://freak.no/forum/showthread.php...highlight=logo
http://freak.no/forum/showthread.php...highlight=logo

Som regel vil du ende opp med tomme poster eller helt irrelevante logoer.

Så jeg håper du tar deg i nakken for at vi grafikerne skal få hjulpet deg best mulig! Nå vet jeg ikke hva du tenker men vet at Ingis95 kanskje vil hjelpe deg.

- Pix
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Klassisker, sier ingenting om pris/betaling og forventer at gratis-forslagene skal rulle inn.. Er det SÅ vanskelig å ha et budsjett på 500+ å faktisk kanskje få noen dyktige designere til å vurdere å gjøre en innsats?
Sitat av mainmike Vis innlegg
Klassisker, sier ingenting om pris/betaling og forventer at gratis-forslagene skal rulle inn.. Er det SÅ vanskelig å ha et budsjett på 500+ å faktisk kanskje få noen dyktige designere til å vurdere å gjøre en innsats?
Vis hele sitatet...

ER det så vanskelig og lage noe gratis til et medmenneske?
Tror du at grafikere jobber i 10 minutter med en logo? De kan bruke alt fra 1 minutt til dager.

Prosessen er ikke bare å åpne photoshop (som mange tror er ultimat når man skal lage logo, hehe.) forså å lage den, det er snakk om idèmyldringer, feiling, og noen bruker utrolig lang tid.

Blir som å spørre en mekaniker om det ER så vanskelig å skifte motor i bilen gratis til et medmenneske.
Sist endret av Bruskork1; 5. april 2013 kl. 00:35.
burde vært möderatör
Blir mer som å spørre på et bilforum om noen hobbymekanikere er villige til å skifte motoren deres gratis. Det er likevel retarded, jeg vet...
Sitat av Benjy Vis innlegg
ER det så vanskelig og lage noe gratis til et medmenneske?
Vis hele sitatet...
Neida, har produsert masse gratis selv for å bygge referanser og design portefølje. MEN da syns jeg det skal komme tydelig frem i innlegget hva slags oppdrag det er, og jeg liker ikke at det hintes til (som det gjorde her) at folk bare skal lage utkast og sende slik at trådstarter bare skal kunne velge å vrake. Det er nå min mening ialfall.
Helt enig med Little Pixie her, har gjerne lyst å hjelpe, men mot betaling.
Jeg har andre design jobber som betaler så hvorfor vil jeg velge akkurat denne uten betaling?
Kan nevne Fargo Wells som jeg designet for tidligere her på Forumet, fikk ordnet vektorer osv. mot betaling.

Når det kommer til informasjon osv. fyll gjerne mer ut så man har en sjangs til å formulere en rett logo, vanligvis i designer bransjen vil til og med designeren møte opp med person for å få beskrivelse og nøye utvalgt detaljer osv.