Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 37909
Dette er en kort og lettfattelig tråd for de som nylig har kjøpt seg SpendOn kort og har lyst å koble det opp mot PayPal kontoen sin.

Først lager du deg en PayPal bruker. Dermed, så legger du til SpendOn kortet. Fyll inn de 16 sifrene på forsiden, uten mellomrom.

Så fyller du inn utløpsdatoen og CVS koden, som er de tre siste av de sju sifrene på baksiden av kortet på linjen under "Authorized signature".

Deretter så får du beskjed om at PayPal har koblet opp kortet ditt mot din bruker, eneste de mangler er at du fyller inn en fire sifret kode. Du får også vite at de har tatt 15 kroner fra kortet ditt. Sammen med den transaksjonen står koden. Denne koden er i utgangspunkte veldig vanskelig å få tak i, siden du ikke har noe nettbank hvor du kan lese kontoutskriften. Eneste måten (jeg vet av) som fins for å få tak i koden er ved å sende en sms.

Send en sms med "SPENDON de-siste-åtte-sifrene-av-kortnummeret-på-forsiden" til 2258.

Deretter får du en SMS tilbake, med en liste over de siste transaksjonene. Da får du noe slikt

Saldo 184,00
Siste bevegelser:
27.04 1234PAYPAL - 15.00
27.04 PAYPAL - 1.00
27.04 Lading 200.00
Vis hele sitatet...
De fire sifrene er koden du skal fylle inn på paypal for å verifisere kortet ditt.
Da er kortet verifisert, og du kan handle ting via nettet.

Kanskje vil du ha pengene innpå kontoen, slik at du har de "fysisk" på kontoen.
Da må du lage en ny account, og sende pengene over til den.
Noe som koster en god del i avgifter og ikke er noe smart.

Noe du vil skal bli lagt til i denne "spendon + paypal" tråden, noe tips? Skriv i vei.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hvor er kredittkortnrog kontrollnr på kortet? man må vel ikke lage paypal heller?
Trenger jo ikke å bruke PayPal for å bruke SpendOn på nettet.

Nettbutikken jeg forsøker å handle på ber meg om å legge inn kortholders navn. SpendOn Gavekort er et upersonlig kort. Hva gjør jeg?
Du skal benytte "SPENDON GAVEKORT" i feltet for kortholders navn.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dimergon; 24. mai 2010 kl. 22:59.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Eller kanskje du skal bruke kortet til noe som du bare kan gjøre med paypal?

Nemlig det jeg gjør nå, men det er en hemmelighet

Her er min melding, fikk 2 siffere istedenfor 4.

Saldo 184,99
Siste bevegelser: 24.06 PAYPAL *"12" - 15.00
24.06 PAYPAL -1.00
Vis hele sitatet...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Sk O eN Vis innlegg
Eller kanskje du skal bruke kortet til noe som du bare kan gjøre med paypal?

Nemlig det jeg gjør nå, men det er en hemmelighet

Her er min melding, fikk 2 siffere istedenfor 4.
Vis hele sitatet...
fikk bare 2 siffer her også, sliter med at paypal ikke vil godkjenne det. Noen tips?
Går det an å bruke SpendOn kort for å kjøpe spill på Steam UTEN at man kortet til en PayPal bruker?
Anbefaler ikke å betale noen med spendon og paypal, har selv prøvd dette, og det resultertet i: "En feil har skjedd, vennligst prøv igjen". Så ble kortet trukket for 300, mens butikken ikke hadde motatt pengene.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Anbefaler ikke å betale noen med spendon og paypal, har selv prøvd dette, og det resultertet i: "En feil har skjedd, vennligst prøv igjen". Så ble kortet trukket for 300, mens butikken ikke hadde motatt pengene.
Vis hele sitatet...
Fikk du ikke ordnet opp? Pengene kan ikke bare ha forsvunnet?
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Går det an å bruke SpendOn kort for å kjøpe spill på Steam UTEN at man kortet til en PayPal bruker?
Vis hele sitatet...
Ja, det går helt fint. Har gjort det selv
Sitat av nikita Vis innlegg
Fikk du ikke ordnet opp? Pengene kan ikke bare ha forsvunnet?
Vis hele sitatet...
Nei. Dem gjorde det, kontaktet spendon, de sa de ikke kunne hjelpe meg, men jeg skulle kontakte paypal. Kontaktet paypal, og de sa jeg skulle kontakte spendon. Kontaktet butikken, og de sa jeg skulle kontakte paypal...
Og nå svarer ingen.
Sist endret av RosaElefant; 20. juli 2010 kl. 20:29.
betalte en kar på ebay i går med spendon via paypal, og det gikk bare godt Var ikke nødvendig å verifisere kortet for å bruke det med paypal.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Nettbutikken jeg forsøker å handle på ber meg om å legge inn kortholders navn. SpendOn Gavekort er et upersonlig kort. Hva gjør jeg?
Vis hele sitatet...
Det er helt valgfritt i teorien, alt virker, men loven sier at du skal oppgi gyldig navn selv om kortet/kontoen ikke er registrert på noe navn!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
dette virker ikke lmegre finner ingen plass hvor jeg kan srive inn kortdetaljer
EDIT: jeg er en idiot jeg fant ut.
Sist endret av xavi0n; 27. april 2011 kl. 16:30.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det mulig å få anonym PayPal med dette? Jeg misliker at de jeg kjøper digitale/ikke-fysiske varer og tjenester av via PayPal skal vite nøyaktig bak hvilken dør jeg holder til.

Tenker å f.eks joine PayPal med anonym mail og skrive inn en dummy-adresse (Ole Uteligger, Jernbanetorget 1, 0154 Oslo) for deretter å tømme SpendOn-kortet inn på PayPal-kontoen. Noen som har gjort noe tilsvarende?
Sitat av FREEthjof Vis innlegg
Er det mulig å få anonym PayPal med dette? Jeg misliker at de jeg kjøper digitale/ikke-fysiske varer og tjenester av via PayPal skal vite nøyaktig bak hvilken dør jeg holder til.

Tenker å f.eks joine PayPal med anonym mail og skrive inn en dummy-adresse (Ole Uteligger, Jernbanetorget 1, 0154 Oslo) for deretter å tømme SpendOn-kortet inn på PayPal-kontoen. Noen som har gjort noe tilsvarende?
Vis hele sitatet...
Du linker kun kortet opp mot PP. Om du ikke handler på eBay så skal det funke greit!
Du skal også kunne finne det 4 sifrete tallet inni den lille grønne "mappa" som kortet ligger i.

Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Anbefaler ikke å betale noen med spendon og paypal, har selv prøvd dette, og det resultertet i: "En feil har skjedd, vennligst prøv igjen". Så ble kortet trukket for 300, mens butikken ikke hadde motatt pengene.
Vis hele sitatet...
Dette tviler jeg sterkt på, jeg og mange andre kompisser har brukt spendon i godt over et år nå, og har aldri hatt noen problemer med det eller paypal.
Sist endret av Chemdog; 15. mai 2011 kl. 17:05.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Du linker kun kortet opp mot PP. Om du ikke handler på eBay så skal det funke greit!
Vis hele sitatet...
Jo, men PayPal-kontoen min har jo allerede "reell" info om meg, både navn, gateadresse, email, bankkort, osv. Om jeg legger et SpendOn til der vil det jeg betaler av digitale produkter bli linket opp mot den reelle meg..

Dette "4 sifrete tallet" er jo også kjent som PIN-kode?

Så spørsmålet mitt er vel mer i retning av: "hvor tolerante er PayPal med tanke på personopplysninger, og hva er konsekvensene om de oppdager at personopplysningene er ukorrekte?"

Har altså allerede en "seriøs" PayPal-konto, og skulle gjerne også hatt en anonym en..
Er det ingen annen måte å få siste transaksjoner (for å få PayPal-nummeret) enn å sende SMS?
Hele poenget med SpendOn for mange er jo nettopp at du blir anonym...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg vet dette ikke handler om PayPal direkte, men går det an å overføre penger fra et SpendOn-kort til en annen dude som har vanlig bank-kort? Jeg skal bestille noe på weedshop.no, og dette er hva jeg fikk på mail:
Bank Transfer Payment

Please use the following details to transfer your total order value:

Bank: Nordea Bank Norge ASA
SWIFT: NDEANOKK
IBAN: NO1760450544070

(From Norway use Account No: 62060505336)

Your order will not ship until we receive payments in the above account.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke krise hvis jeg ikke får betalt med SpendOn, fordi varen blir jo ikke sendt da. Men er det mulig å betale dette med SpendOn? Håper på svar snarest mulig!
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg har koblet et spendonkort til min paypal. kortet er nå tømt, å skulle gjerne ha lagt til et nytt, men valget for å legge til kort er borte , noen som vet hvordan jeg gjør det ?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dette gjelder kun Paypal, ikke SpendOn, men jeg har problemer med å få verifisert brukeren min.. Har bestilt sånn at Paypal skal trekke 15,- ifra kortet mitt, dette ser jeg har sett i kontobevegelser på kortet mitt, men jeg får ikke trykt på for å se detaljer, som med de andre bevegelsene på kortet mitt. De 15,- ble trekt ifra den 22. nå..
Må jeg vente litt lengre for at jeg får se detaljene?
▼ ... over en måned senere ... ▼
tenkte at denna threadn kansje kunne hjelpe meg med mitt problem, prøver å linke mitt spendon til paypaln, men paypal siier bare at det er ugyldig kort kode, har dobbelskjekket alt utallige ganger
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg la nettopp spendon kortet mitt inn til paypal, men bare 15 av de 160 jeg hadde ble lagt til kontoen min? Hvor er resten? De 15 er foresten de paypal tok mens de ventet på den fire siffrette koden...
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg kjøpte kortet mitt i dag og får ikke brukt det på paypal eller steam noen tips til hva jeg gjør feil?

Sitat av sebbi12 Vis innlegg
jeg kjøpte kortet mitt i dag og får ikke brukt det på paypal eller steam noen tips til hva jeg gjør feil?
Vis hele sitatet...
Dumme meg fikk det til x) Typisk at man finner ut av det når man spørr folk om det x)
Har hatt de samme problemene, men jeg fant ut en løsning.
Når dere har laget en bruker spør den: Go to my account eller Top up.
Trykk Top Up og legg inn kortet da, jeg har aldri fått noen forespørsler om å
verifisere kortet med den måten.
Logg inn på

www.sparebank1.no/gavekort

Så slipper du 5 kr i SMS og du får opp alle transaksjoner !
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fungerer dette enda?
Sitat av May Vis innlegg
Fungerer dette enda?
Vis hele sitatet...
Yep. titegn
Sitat av skukketrure Vis innlegg
jeg har koblet et spendonkort til min paypal. kortet er nå tømt, å skulle gjerne ha lagt til et nytt, men valget for å legge til kort er borte , noen som vet hvordan jeg gjør det ?
Vis hele sitatet...
My profile > My money > Add my card
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av mikeolsen Vis innlegg
Logg inn på

www.sparebank1.no/gavekort

Så slipper du 5 kr i SMS og du får opp alle transaksjoner !
Vis hele sitatet...
ser ikke helt hvor du får opp transaksjonene?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som kan forklare hvordan jeg kan sette over penger fra SpendOn kortet til Paypal kontoen? Kontoen har blitt verifisert med SpendOn kortet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Entourage Vis innlegg
Noen som kan forklare hvordan jeg kan sette over penger fra SpendOn kortet til Paypal kontoen? Kontoen har blitt verifisert med SpendOn kortet.
Vis hele sitatet...
du trenger ikke verifisere kortet for å overføre 1 eneste krone... jeg er ikke kjent med SpendOn enda med jeg er sikker på at de skal ha en eller annen form for å overføre pengene til en annen konto på SpendOn sin nettside ;)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei. Jeg har et spendon kort som jeg vil bruke på paypal. Men hvor legger jeg det inn?? Jeg har en paypalkonto , men hvor legger jeg inn kortet ? Hva/hvor skal jeg trykke for å legge det til på paypalkontoen ??
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Nei. Dem gjorde det, kontaktet spendon, de sa de ikke kunne hjelpe meg, men jeg skulle kontakte paypal. Kontaktet paypal, og de sa jeg skulle kontakte spendon. Kontaktet butikken, og de sa jeg skulle kontakte paypal...
Og nå svarer ingen.
Vis hele sitatet...
Kontakt VISA.

Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Er det ingen annen måte å få siste transaksjoner (for å få PayPal-nummeret) enn å sende SMS?
Hele poenget med SpendOn for mange er jo nettopp at du blir anonym...
Vis hele sitatet...
Om du kjøper en startpakke på kontantkort, kan du bruke saldoen du får med "gratis" når du kjøper startpakken. Det er vanligvis 150 kroner eller noe slikt, burde holde til en del SMS. Om du er redd for politiet, bør du huske på at IMEI-nummer også kan spores for å holde kontroll på kriminelle som skifter SIM. Det er ganske enkelt å resette/skifte denne, eventuelt kan du kjøpe deg en billig telefon som kan kastes eller bare brukes til aktivitet du ikke tenker vil bli koblet til deg.
Sist endret av nikita; 5. november 2014 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.