Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1049
Jeg har lyst på Macbook, slik som den billigste her: [http://store.apple.com/no/browse/hom...family/macbook og jeg lurer på om den kan kjøre spill, f.eks Counter Strike Source. Hvis jeg skal kjøpe en skal jeg oppgradre RAM'en til 3-4GB.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, det går fint. Counter Strike Source er tross alt fire år gammelt
Jeg bruker et program som heter Crossover til min MacBook. Crossover lar deg kjøre programmer laget for windows på macen din. .exe-filer fungerer til tider. Og ja, CS funker fjell, men min console gjemmer seg-.-
Du får antakelig høyest hastighet hvis du bruker bootcamp for å kjøre Windows. Men ikke regn med at du kan kjøre kvaliteten opp på maks. X3100-chipsettet som sørger for grafikken i MacBooken er tross alt "bare" integrert Intel-greier. Selv om de er Intels beste. Men det er spillbart.
Tenkte bare jeg skulle tilføye at MacBooken faktisk er ganske grei til å spille spill i Windows via Bootcamp om du ikke har så alt for høye krav til hvor god grafikk du kan kjøre.

Kan gi deg eksempler:
WoW - Kan kjøres på Lav til middels grafikk, maskinen blir tho veldig varm etterhvert men kjører som en kule.

Counter-Strike - Nå har jeg kun spilt vanlig counter-strike 1.6, men spiller med 800x600, 32-bits og kjører alt fra 60-100 fps stabilt (Kommer helt ann på hvor varm maskina er og hvor mange andre applikasjoner du kjører.)

Men for å tilføye en ting til. MacBook er ingen spillemaskin, dette grunnet det Integrerte skjermkortet som fuzzy76 også nevnte.
▼ ... over en uke senere ... ▼
selger en helt lik slik du vil ha, nesten ubrukt. kan sende den for 5500 kroner.
Kjører Counter Strike Source på min MacBook Pro 2.2GHz (Intel Core Duo) 2GB RAM, via BootCamp med Windows XP. Bruker 1440x900 og nesten alt på fullt, og har stabilt 90-130 fps. Fikk den faktisk opp i 600 fps med fps-config.
Sitat av Svoldal
Kjører Counter Strike Source på min MacBook Pro 2.2GHz (Intel Core Duo) 2GB RAM, via BootCamp med Windows XP. Bruker 1440x900 og nesten alt på fullt, og har stabilt 90-130 fps. Fikk den faktisk opp i 600 fps med fps-config.
Vis hele sitatet...
Fullstendig relevant, er jo absolutt ingen forskjell på MacBook og MacBook Pro ...