Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7135
God dag, for noen uker siden var jeg veldig full å ble med inn i en bil, da plutselig en kompis av sjofføren parkerer ca 10 cm unna bilen.
Fulle meg åpner døra og for så å lukke den.
Dagen etter blir jeg anklaget for å ha laget en bul å en "stor" ripe.
Jeg nektet å gjøre opp for meg for meg syns det var uforsvarlig parkering og har nå blitt anmeldt. Har noen vært borti noe lignende? Bør jeg stå på mitt eller gi etter? Takk for svar (ps. Skaden ble forklart av eier og skaden virker usansynlig iforhold til at jeg bare kunne åpne døren litt og fikk ikke mye kraft på 10 cm.)
Be om dokumentasjon på skaden. Vi kan ikke vite om du har laget ripe/bulk eller ei, har du gjort det burde du selvsagt betale for reparasjon. Ut ifra det du skriver virker det for meg som om du var drita og dummet deg ut. Man skylder ikke på andre når man selv kjører døra inn i en annen bil.
Ksi
Trådstarter
Hadde godtatt det om skaden virket realistisk iforgold til forholdene, derfor lurer jeg på om det kan bli tatt som uaktsom parkering.
Om det er du som har "slått" døra inn i den andre bilen er det jo du som har forårsaket skaden. Forstår det er frustrerende, og siden bilen stod parkert så nærme er det flere faktorer som har økt risikoen for en skade.

Det rimeligste er å gjøre opp for skaden, vil jeg tro.
Ksi
Trådstarter
Kraften av døren var vell heller forsiktig, men det har vell lite å si. Er vell en prinsippsak
Undersøk skaden, se om det stemmer overens med det som skjedde. Hvis det var forsiktig som du sier, så ser jeg ikke for meg at det skulle være noe serlig bulk. Hvor på bilen er skaden?
Ksi
Trådstarter
Satt høyrebak, og bulken å ripen er ca på rette sted. Men sånn så bilene var plassert skulle man ikke få nok svingkraft til å få en så lang ripe uten å tvinge den opp.
Selv om du er full så har du ansvaret for det du gjør, hadde du ikke vært det så hadde du sikkert lagt merke til at bilen var der og latt være å åpne døren.
Det skal ikke store bulken til før det blir veldig dyrt å reparere. #Egenerfaring.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det skal ikke store bulken til før det blir veldig dyrt å reparere. #Egenerfaring.
Vis hele sitatet...
Klassiske parkeringsplasskaden det her.

10cm+ tror jeg vi kan si. Ikke mindre enn to speil.

Bare å betale, mindre penger å drikke for kansje like greit.
I fylla er det veldig lett å feilvurdere avstander og styrke.
Var det noen andre på stedet som så hva som skjedde?
Ksi
Trådstarter
Jeg drikker nesten aldri, da hadde jeg ikke drukket på 4 måneder å har bare drukket 1 gang siden. Etter jeg begynte egenmerisinering har jeg aldri blitt alt for full heller. Husker alt når jeg drikker og blir aldri sørpings, derfor syns jeg det var sinnsvak parkering. Er vanligvis ganske flink til å rundsnakke politiet men er det ingenting jeg kan si for å få saken i mitt favør?
Denne er ikke lett å "vri til din favør" (som du sier). Det enkleste tror jeg er å gjøre opp for skaden uten at det blir noe ekstra (unødvendige) kostnader som saksbehandling osv. Det kan ikke være snakk om så mange kroner. Hva krever han for skaden?
Sist endret av ronorio; 25. april 2017 kl. 13:32.
Ksi
Trådstarter
Vellvell, er vell lov å prøve seg. Blir man tatt inn i avhør eller? Eller går det til lavmannsrett?
Burde vel være lett å se om det var du som forårsaket skaden. Har du slått døren såpass hardt inn i den andre bilen at det har blitt bulk/ripe, så burde det også være merker på døren i bilen du satt i.
Utfallet er vel strengt tatt at du bør gjøre opp for deg.

Alkoholen har surra såpass med hodet dit at du dura bildøra inn i en annen person sin bil.

Sett deg selv inn i situasjonen. Skulle noen ødelegge dine eiendeler, så hadde du blitt rimelig forbanna selv. Spesielt hvis vedkommende som har ødelagt dine eiendeler nekter gjøre opp for seg.

Bit i det sure eple. Få til en fornuftig løsning.
Sist endret av ImnotEmo.; 25. april 2017 kl. 16:12.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ksi
Trådstarter
Nei e rimelig sikker på at eg ikke dundra nokka dør, å det e han kompisen så satt atme meg og.
Det var ganske surt detta å gjør opp for meg.
Nå har imidlertid ruta på min bil blidt knust og eg e sekker på kem gjerningsmann e...
Ettersom eg ikke har vitna og han allerede har politi anmeldt meg så kan ikke eg skremme det ut av han.. nokka tips til kordan eg ska gå frem?