Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2910
hei
jeg lurer på om eg e avhengig av subutex og hva eg kan vente om eg slutte. eg har ikkje ttat det hver dag, men mer og mer det siste året. men mange dager uten. kanskje like mange dager med subutex som med uten subutex. tar aldri mer enn 2 mg te dagen. eg lengta veldig etter det når eg ikkje har det, men det går no heilt "greit".

men om eg kutte det ut nå ka kan eg vente meg av abstinensar osv? kor lang tid tar det før abstinensene kommer, eller kanskje det ikke vil komme noen i det hele tatt siden det e jo ikkje sååå mye eg ha brukt?

hjelp!
Kjære Annveig
Dette "problemet" har du vel hatt en god stund? Jeg er heldigvis ikke avhengig av subutex, men av mildere opiater. Den lengselen kjenner jeg igjen, og det er det som får meg til å fortsette. Får du subutexen av lege? Hvordan startet din bruk? Mange leger har liten kunnskap om hvordan normal bruk av sterke smertestillende kan lede til missbruk for noen pasienter. Når det er slutt på resept fra lege blir suget og lengselen så stor at en gjør alt for å skaffe seg mer.
Det virker som om du trenger hjelp for å komme deg ut av dette. Sender deg gode tanker og ønsker deg alt godt.
Subutex holder seg i kroppen opp til et døgn, så om du får abstinenser vil de komme etter at alt av virkestoff har gått ut.
Klem fra Betty