Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1264
Hei, jeg skal spille 60/70-talls musikk på den lokale puben ikveld, og spille en hel haug gode gamle psykedelisk rock-klassikere. Greia er at jeg har lyst å avslutte med et lite smell, og hva er da bedre enn en fortreffelig låt av Syd Barrett fra første Pink Floyd album, tatt til nye høyder og oppgradert til et monster av David Gilmour?

Problemet er at det virker ikke som om en skikkelig lyd-fil finnes til denne innspillingen, og den eneste audioen (jeg har klart å finne) later til å være hentet fra dette klippet på youtube: David Gilmour tar fullstendig av.

Så det jeg lurer på er enkelt og greit om noen med litt bedre øre, og muligens noen bra høytalere, kunne testet denne låten for meg, og si hva dere synes om kvaliteten? Og om det eventuelt er noe jeg kan gjøre bak miksebordet for å få låten til å høres bedre ut. Er spesielt gitar-soloen jeg er bekymret for skal bli en tåkete lyd-vegg.

Alle innspill settes pris på! Si gjerne også om du digger låten! God onsdag!
Sabeltanns høyrehånd
Kjør på! Framførte den sangen engang og publikum så ut til å like det
Ahha, kanskje jeg burde nevne at jeg skal spille musikk fra platespillere, og ikke med band. Så det jeg er bekymret for er egentlig om lydkvaliteten på selve klippet er tilstrekkelig!

Må ha vært fett å se deg covre låten forresten!
Hva med å spille orginalen til Syd?
Jeg vurderte det, men originalen er mye langsommere. Jeg kunne brukt den til å åpne settet med, men den har ikke helt den energien for å avslutte settet mitt med (c:
Ja hva med å spille originalen når du allerede gjør ett sånt sett?

Gidder du lete litt finner du bedre lyd, jeg fant raskt en på viemo. Dessuten har Gilmour utgitt denne versjonen på studioalbum og live så det burde liksom ikke være noe problem å finne noe bedre.
Alle sangene jeg spiller ikveld blir originale, men det er litt kult å avslutte med noe som viser at sjangeren fremdeles lever idag. Forrige gang vi hadde 60/70-talls rock-kveld holdt vi oss kun til den epoken, men så avsluttet vi med nye singelen til Rolling Stones (Doom And Gloom), noe folk satt kjempepris på!

Ingenting slår original-albumet Piper At The Gates of Dawn, og jeg har med både Interstellar Overdrive og Octopus av Syd Barrett er på lista. Det er bare at Astronomy Domine er en helt rå låt skrevet av Syd, men som i dette tilfellet, blir tatt til et helt nytt monster-nivå av Gilmour. Hvis du sammenlikner den med originalen, virker Syd's fremføring ganske daff. (c;

Takker Forresten for tilbakemeldingene sålangt. Jeg fant en bedre audio versjon nå. Er noen interessert i hele spillelista så kan jeg legge den ut her? Og hvis noen brukere er bosatt i Volda så kom ned til Det Grøne Treet ikveld!
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Den sangen er også på den første cdn på dobbel-albumet echoes om du har tilgang på den. Der er iallefall lyden bra
Sitat av ha12d Vis innlegg
Den sangen er også på den første cdn på dobbel-albumet echoes om du har tilgang på den. Der er iallefall lyden bra
Vis hele sitatet...
Nå er du inne på original-versjonen, ikke Gilmour-versjonen som jeg postet. Men du har rett, lyden er knall! Også på remasteren av Piper Albumet i Stereo og Mono!
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Er den lokale puben i Volda? Hvis ikke skulle jeg så gjerne kommet å fått med meg dette, snakk om musikk som er rett ned min tekopp!
Tror kanskje det er en ide å kjøre på med et hp filter å fjerne frekvensene under 25hz for å være på den sikre siden.
Klarte å sprenge subn min på dårlig kvalitet før.
Hvis du virkelig er keen på litt Gilmour-stemning så er slutten på Devision Bell (1994) kanskje noe som kunne passet.
Da mener jeg sanger som Take It Back, Coming Back To Life og Lost For Words. Poles Apart er kanskje også aktuell, men den er ikke like livlig.
Har du hørt Obscured By Clouds (1972)? Free Four er en fantastisk sang som også kunne funket.

Hvordan er spillelisten din hittil? Hørtes ut som noe jeg vil høre!
Sist endret av PerPerPerPer; 20. februar 2013 kl. 14:36.
Her er lista til de nyskjerrige. Og ja, det er i Volda det skjer ikveld!
Ble til at jeg ikke gikk for den låta, da jeg allerede har nok pink floyd fra før. (for å ikke snakke om doors) vanskelig å la være når det er så mye bra å ta av.

Kom gjerne med innspill og låt-forslag som kanskje passer bra inn!

http://i18.photobucket.com/albums/b146/pekle/Liste_zps8430d3a6.jpg