Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5973
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg leter etter en jobb som ikke krever utdanning utover VGS, og som er kjedelig. Er vanskelig å gå inn på hva kjedelig betyr for hver og en, men jeg vil ha tilbakemeldinger fra dere som har hatt eller vet om en jobb som er ensformig, og som kan bli ansett som kjedelig.

Kanskje har du sluttet i en jobb som du synes var treig/kjedelig. Kjedelig er kanskje ikke et godt ord å bruke til dette, men si du har få arbeidsoppgaver og at det fort kan bli ensformig i lengden.

Bør helst ikke være veldig fysisk krevende heller, men om du vet om noe som oppfyller kriteriene mine over, så er det bare å slenge ut!

Vet det er et rart spørsmål, men håper på noen svar!
Butikkmedarbeider. Å sitte i kassa eller sette ut varer i hyller dag inn og ut blir kjedelig veldig fort.
Hvorfor finne seg en ''kjedelig'' jobb?

Lagermedarbeider på forskjellige lager (mange av de du står på en bestemt plass og plukker varer fra et samlebånd, eneste du stort sett gjør er å snu deg 180 grader for å legge ting på paller)

Butikkmedarbeider som pillfreak sier, ekstremt kjedelig å sitte i kassa dag ut og dag inn.
(Kan jo være gøy det også for du vet jo aldri hva slags folk du møter på.)

Vaskejobber (Kjedelig og til tider veldig kjipt om du vasker toaletter)

Avisbud (gå/kjøre med aviser/reklame)

Kontorjobber kan vel også bli kjedelig ganske fort.
Etter 2 år i kassa på Coop Extra var eg rimeleg dritlei. Variasjon er totalt fråverande - same kundeklager, same varene som skal fyllast på, same pipelyden i kassa, same samtale med kunde; "Hei. He du medlemskort? Skal du he pose? Kvittering? Ha det godt.". Samtidig grei jobb å ha på VGS - intet fysisk arbeid, kassearbeid går på automatikk etter nokre veker og du kan eigentleg sitte på ein heilt annan planet i dine eigne tankar medan klokka går og pengane tikkar inn. Sytalaust!
Gressklipping på "traktor" sommers tid, vaktmester. Gjør det samme selv hver sommer for et huseierlag med finfin betaling.
5 timer sittestillende gjør underverker for en vond kropp, slitent hue.

Får man seg vaktmesterjobb i et større borettslag blir det utrolig mye tid til en kaffekopp. Kjedelig for noen. Perfekt for andre.
De mest ensformige og kjedelige jobbene jeg har hatt må være

1) Butikkmedarbeider, bip, bip, bip, pose? Det blir 125. Ha en god dag. Om du ikke sitter i kassa så stabler du varer. Repeat dag ut dag inn. Og alle de sure kundene gjør den jobben til et mareritt.

2) Callsenter, svare på telefon etter telefon etter telefon. Sure kunder, som regel samme problemer du hjelper kundene med dag ut og dag inn. Veeeeeeeeeldig kjedelig i lengden, det som gjør det gjørelig er vel dødtiden der du kan chille på tlf, fb eller se på film om du har en kul sjef.

Så av de to er å jobbe i butikk værst av værst
Jeg jobbet en periode natt på en døgnåpen bensinstasjon. Å stå der natt til tirsdag med noe sånt som tre kunder innom er ganske langt fra å være spesielt givende.
alle jobber er kjedelige i lengden. selv å være astronaut blir kjedelig. bare finn noe du hater og ikke er interessert i.
Sentralbord.
Anonym bruker
"Bitter Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Telefonselger?

For noen er det drømmejobben for andre (inkl. meg) er det en jobb som er drittkjedelig, kjeft seks timer i strekk og en fot innenfor å utvikle psykiske lidelser.
En manns dritt er en annen manns gull.

Det som er kjedelig for deg, kan være interessant for andre.

Hva med å sette deg ned og tenke ut hva du er flink til? Det er mange dyktige i arbeid uten yrkesrettet utdanning. Ikke undervurder livets skole.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Viss du ikkje vil gå meir skule etter vgs, bør du i alle fall gå yrkesfag. Då har du i det minste brukt utdanninga til å skaffe deg eit yrke.

Å jobbe som vektar er den mest kjedelege jobben eg kan tenke meg.
Sist endret av BrageP; 18. april 2017 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Telefonselger? Meld deg inn i alle bemannings byrå du vet om så laster du opp cv, da ringer som regel en eller anne fyr som vil ha deg til telefonsalg.
Resepsjonsjobb på hotell, på natta. Det er kjedelig, og helt okei betalt.
Da kan du sitte og se film, surfe nettet, gjøre lekser, lese bøker eller klø deg i rompa i 8 timer.
Vil nå tro at de fleste jobbene som har blitt ramset opp her, vil være litt for aktiv for TS.

Moret er inne på noe fornuftig.
Nattevakt på hotell, nattevakt som vekter på objektsikring og lignende vil nok være midt i blinken.
Generelt nattevakt er normalt meget avslappende og kjedelig.
Postmann/dame?