Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 571
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har nettop bestilt Penis Envy og Golden Teacher sporer fra en vendor. Jeg lurte bare på om noen med erfaring innen å gro sopp har noen tips for å ungå nybegynner feil. Også noen tips for å holde denne aktiviteten litt anonym for å ungå problemer med loven.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg anbefaler å lære Agar, bli virkelig flint og GLAD i å jobbe med agar.

Med det som utgangspunkt kan du dyrke frem og isolere vekst av sikkert en million om ikke flere arter av mycel. Det er jo helt sykt!

Med agar blir man selvstendig og starter en karriere med å forstå enkel Biologi, fysikk, steril teknikk, man blir eksponert for å lære om bakterier, varmedifferensiale og tusentalls andre ganske voksne tema i forhold til å forstå sine omgivelser bedre.

Plutselig innser du at rommet du er i er fullt av usynlige partikler, en høststorm av mikro konfetti,
i kontinuerlig flux av bevegelse fra usynlige vinder og vibrasjoner, styrt av fysikk påvirket av både deg selv, musikken fra høytalern din og fra forskjeller i varme og kulde i rommet.

Jeg ville lært agar samtidig med å lære å sterilisere grains og substrat kombinasjoner som. Pf tek (ris/vermikulitt). For produksjon så holder det med en SAB og en trykkoker med glass både til grains og agar
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Agar er veien å gå.

Lag deg en LC(liquid culture) og jobb der i fra. Da kan du befrukte vekst-medium veldig kjapt, og det er praktisk som faen.

Klarer du å lage en LC så klarer du nok også å sterilisere vekst-mediumet ditt også, og da ruller toget avgårde av seg selv etterhvert. Det er bare hva jeg ville fokusert på om jeg var deg.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg anbefaler å lære Agar, bli virkelig flint og GLAD i å jobbe med agar.

Med det som utgangspunkt kan du dyrke frem og isolere vekst av sikkert en million om ikke flere arter av mycel. Det er jo helt sykt!

Med agar blir man selvstendig og starter en karriere med å forstå enkel Biologi, fysikk, steril teknikk, man blir eksponert for å lære om bakterier, varmedifferensiale og tusentalls andre ganske voksne tema i forhold til å forstå sine omgivelser bedre.

Plutselig innser du at rommet du er i er fullt av usynlige partikler, en høststorm av mikro konfetti,
i kontinuerlig flux av bevegelse fra usynlige vinder og vibrasjoner, styrt av fysikk påvirket av både deg selv, musikken fra høytalern din og fra forskjeller i varme og kulde i rommet.

Jeg ville lært agar samtidig med å lære å sterilisere grains og substrat kombinasjoner som. Pf tek (ris/vermikulitt). For produksjon så holder det med en SAB og en trykkoker med glass både til grains og agar
Vis hele sitatet...
Jeg har tenkt å begynne med agar, det virker som en mye mer intresant måte å gro på, pluss at man kan begynne å klone og lære om genetikk på den måten. Har sett mange videor på YT på hvordan man bruker agar og jeg har et par containere til agar. Takk for svar😃
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Agar er veien å gå.

Lag deg en LC(liquid culture) og jobb der i fra. Da kan du befrukte vekst-medium veldig kjapt, og det er praktisk som faen.

Klarer du å lage en LC så klarer du nok også å sterilisere vekst-mediumet ditt også, og da ruller toget avgårde av seg selv etterhvert. Det er bare hva jeg ville fokusert på om jeg var deg.
Vis hele sitatet...
Har du noen gode videor på hvordan man lager LC har sett litt på det men det virker litt vanskelig å skaffe ingeidienser siden jeg bor i distriktsnorge med ikke så mange butikker. Er dette noe man kan bestille på nettet?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Soppkompagniet.no pleide å føre mye relevant utstyr