Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1854
Viser til link på VG-nett i dag:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223404

Dette lover jo bra! Man kan ikke alltid stole på filmanmeldere, men jeg har forhåpninger om at dette er en film som kan måle seg med Pulp Fiction. Quentin Tarantino er en syk, syk, syk og genial mann!

Når kommer den til Norge? Er det noen som har den nøyakige datoen..?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Den er vel kommet til norge så vidt jeg vet. Så i alle fall reklame for den på en kino i Dagbladet/VG i går.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jeg så den på pressevisning i dag, og jeg synes absolutt den er verdt en 5/6. Original filmmusikk av Rodrigues og The RZA, samt de andre sangene gutta hadde valgt passet alltid perfekt. Jeg hørte etter hele tiden, ettersom Volume 1 også hadde fantastisk musikk (Bang Bang (My baby shot me down) for å nevne en). Det var en virkelig sterk/bra scene i Volume 2 med Michael Madsen og Uma Thurman (og veldig mange andre bra også, men spesielt denne), men jeg bør ikke nevne noen spoilere.
23. april er det premiere i norge.... 1 uke til...
Ooooh, gleder meg til denne filmen. Blir spennende å se hvordan den slutter.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
I stand corrected. Gleder meg også til denne. Ble nesten sint når vol. 1 slutta. Trodde jeg hadde bare downa halve filmen.
Den skal vel ha norgespremiere den 23. april, men verdenspremieren er den 16. og så vidt jeg vet skal verdenspremieren også være på Colloseum i Oslo...
Sto noe sånn i Dagbladet i hvert fall
Det er hvertfall førpremiere både i dag og imorgen her i trondheim.
Kill Bill vol. 2 har VerdensPremiere i dag i Oslo!Og den skal sendes imorgen (lørdag) også.. noe mer en det vet jeg ikke, sto ikke no mer en det i aftenposten idag idag! GLEDER MEG NO HELT SYKT TIL DEN FILMEN... Hørte på P3 at man ganger Kill Bill vol.1 med 2,5 og får verdens beste action film!!

Vi GLEDER oss.. gjør vi vel??
Den filmen har jeg gledet meg lenge til. Fikk karret til meg billetter på verdenspremieren på colloseum i dag. Jeg gleder meg
HEy.. det er greit med verdenspremiere billetter!! MEn hvorfor gidder de å legge en verdenspremiere til Oslo,eller er det sånn 10 000 kinoer verden over som sender filmen helt likt ikveld!??
Verdenspremiere vil si premiere verden over.
gangsta_fugl: det siste du sa
Opprinnelig postet av gangsta_fugl
HEy.. det er greit med verdenspremiere billetter!! MEn hvorfor gidder de å legge en verdenspremiere til Oslo,eller er det sånn 10 000 kinoer verden over som sender filmen helt likt ikveld!??
Vis hele sitatet...

Det er nok slik at det er kinoer over hele verden som sender den til samme tid. Akkurat som med Matrix filmene, og Ringenes Herre filmene.

Jeg gleder meg sykt til å se denne filmen sammen med venner og le meg skakk ihjel (som vi gjorde på vol. 1). Tarantino lager mesterlige og meget underholdene filmer. Jeg bor i "utkantnorge" så jeg tror nok det går en del uker før filmen er på kino her i byen though...
Kommer vel dvdscr snart, hvis du bor så langt på landet
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Opprinnelig postet av dadyd


Jeg gleder meg sykt til å se denne filmen sammen med venner og le meg skakk ihjel (som vi gjorde på vol. 1).
Vis hele sitatet...
Håper ikke du har tenkt å se den på kino, om jeg hadde gått på kino og hørt folk som dreiv å lo seg skakk i hel på en slik film hadde jeg faktisk vurdert å gitt de en lusing.
Jeg fant nettop ut at det var 15 års grense på den... Trodde det var 18 som på vol. 1...
Da kan jeg se den på kino... *Glede seg*
Vi har nesten blitt kasta ut av kinosalen 3 ganger pga bråk, men det var foreksempel under Animatrix eller reklamen før en eller annen film, var jo kjedelig, hehe

Men da vi så Volume 1 så vi den hjemme hos meg på hjemmekinoanlegget (DVDScr) og da er det jo fritt frem.

Men la oss ikke gå for offtopic her i denne tråden da...
Sist endret av dadyd; 16. april 2004 kl. 16:29.
oki.. bare lurte! Syns det er maks merkelig hvis de gidder å legge en verdenspremiere til Norge.. sånn helt for seg selv viggo premiere!! Ble ikke LOTR sendt I norge 1 min før alle land'a?!? Syns det var no'sånt som foregikk!!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Det heter jo "verdenspremiere" i alle kinoer de viser den idag da. Er ikke noe spess for oslo dette.
Opprinnelig postet av gangsta_fugl
oki.. bare lurte! Syns det er maks merkelig hvis de gidder å legge en verdenspremiere til Norge.. sånn helt for seg selv viggo premiere!! Ble ikke LOTR sendt I norge 1 min før alle land'a?!? Syns det var no'sånt som foregikk!!
Vis hele sitatet...
Ringenes Herre Atter en Konge ble sendt for første gang i en offentlig kinosal i Norge den 15. Desember klokka 21:00 i Colosseum, dette var en førpremiere med inntekt for Amnesty. Det var også flere andre land som også hadde denne førpremieren, det var sikkert 4-5 andre plasser den ble vist samme dagen. Det du snakker om "sånn helt for seg selv viggo premiere!!" var vel at Viggo Mortensen var i Colloseum og hadde et lite show før filmen starta? Jeg var på denne premieren og synes det var fantastisk. Dette var derimot ikke den første offentlige premieren av Atter en Konge, den ble vist den 1. Desember på New Zealand.

Jeg har ikke hørt om at Kill Bill Volume 2 har hatt lignende førpremier. Det er derimot verdenspremiere på filmen flere plasser i Norge idag (Noe som vil si at den vises et hopetall av steder i hele verden på samme tid).
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av dadyd
Det er nok slik at det er kinoer over hele verden som sender den til samme tid. Akkurat som med Matrix filmene, og Ringenes Herre filmene.
Vis hele sitatet...
Feil. Bergen Kino (og sikkert en kino under Oslo Cinematografer) viser Kill Bill Vol 1 & 2 i kveld kl 18:30 med en liten pause mellom hver film. Mer info finnes på www.bergenkino.no

Gled dere til Kill Bill Volume 2, den innfridde alle mine forventninger ihvertfall.
Det var jo da ikke noe vondt ment at jeg sa viggo premiere.. men jeg tenkte da mer på verdenspremiere premiere! hvis man skjønner!!
No offence...
Var nettopp og så førpremieren på Kill Bill vol.2 nå..
helt utrolig hvordan Tarantino har laget filmen..genialt..
anbefales på det sterkeste og se denne filmen..
[**mulig spoiler**]
noen av dere kan bli skuffet, fordi dere forventer enda mer dreping og vold en den forrige..men det er det ikke..denne er mer personlig(mer dramatikk), og vi får se mer av bakgrunnen til Black Mamba..
men når du først har sett den ene..så må dere jo se den andre..

terningkast 6..uten tvil!!
Zoidberg: prinsen 5?
Var der også, og digget hele filmen. Tarantino ruler. Uten å lage spoilere for noen: den absolutt eldste personen i filmen var min favoritt. Skal ikke si mer, men de som ikke har sett den kan glede seg stort.
Prinsen 5 her hvertfall. *Veldig* enig med vell om at den eldste er den råeste. Morsomme scener
jepp..prinsen 5 ja..fint å se at det er så mange freakere ut i den virkelige verden
Prinsen sal 5 ja, seff

Tror nok det er lett å forvente seg for mye av filmen. Selv gjorde jeg nok det. Men konge var den likevel...
Det jeg savnet mest var den rå musikken som var i vol.1, dette manglet litt i vol 2(selv om det var bra musikk her også)...

Quentin Tarantino er genial og nyskapende....

Anbefales virkelig, må sees!
Skal se den med dama på søndag, jeg gleder meg og det gjør hun også

Håper den oppfyller forventingene, det ser jo nesten slik ut fra deres kommentarer!
Muscimol's Avatar
Trådstarter
59 0
Jeg var også og så filmen i sal 5 på Prinsen på lørdag. Filmen sto så absolutt til forventingene!

Filmen er etter min mening rett og slett et mesterverk! Den hadde (som tidligere nevnt) litt mindre vold enn vol.1, men til gjengjeld var det her mer variert og utspekulert vold. I tillegg var jeg veldig fornøyd med at det her var mange flere rare personligheter og figurer, slik som det bruker å være i en Tarantino-film. En annen fin ting var at filmen var så lite linjær at man aldri var helt sikker på hva som kom til å skje.

Terningkast 6 spør du meg:-)
Ikke bare meg som var på Prinsen sal 5 søndag kveld
Vol.2 var utrolig bra da....var kanskje litt langdryg fra tid til annen, men bortsett fra det var den super!
Sist endret av sir_anubis; 21. april 2004 kl. 11:24.