Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2454
Trenger litt hjelp til valg av overvåkingkamera.
Nå har vi en pakke på 6 Kamera som er kablet til en ganske gammel opptaker som mangler mange funksjoner.

Så det jeg vill nå er og bytte ut alle kameraene med IP-Kamera koblet til en opptaker inne i huset.
Opptakeren må ta opp ved bevegelse, til nå så liter jeg veldig med og få opptakeren til og spille inn når den skal, den spiller gjerne inn når det blåser mye, og noen ganger spiller den inn alt for sent når det går personer foran kamera.

Så trenger gjerne et system som henter ut eks 10sek tilbake ved bevegelse og slutter opptaker 10sek etter bevegelsen.

Har sett litt på "Blue Iris", virker som om denne har et bra panel for og spole tilbake til siste bevegelser samt at den støtter view på telefoner.

Kamera har jeg sett litt på men finner ingen ting jeg tror duger.
Har sjekket på eBay.

Kamera skal stå ute (mye regn og vinn) samt at dette skal være med IP.
Trådløst eller Kabel spiller ingen rolle.
Om jeg har 6 kamera rundt huset koblet på ruteren min hjemme og inn til Opptakeren vill disse kameraene gjøre så netttrafikken senkes? (kabel og wifi)

Kameraene må være så billig som mulig da vi tenker og kjøpe 6-8 stk.
Det er også viktig at programmvaren (eks Blue Iris) kan spille inn filmen og ikke bare ta bilder.

Takker for hjelp
Sist endret av 4asd13; 8. januar 2015 kl. 16:19.
Billig og bra kan desverre ikke brukes i samme setning om utendørs ip kameraer.

Vil anbefale dette: http://www.foscam.no/foscam-fi9805w
som har god bildekvalitet, akseptabel framerate og god byggekvalitet.

Følger med programvare, men mange av de vi monterer kameraer til velger likevel http://www.ispyconnect.com som er gratis-open source, spesielt for opptak off site.

Linker til den Norske importøren sin hjemmeseide, men kameraet finnest til lavere pris f.ex gjennom prisjakt.

Edit to add: Glem produkter fra dealextreme ol. og spar deg for masse ergelser.
Sist endret av Wild; 8. januar 2015 kl. 17:03.
Sikkerhetsklarert
Jorda, finnes billig og bra. Anbefaler Dahua og Hikvision. Der får du mye for pengene. Programvaren som følger med er ikke så mye å skryte av, men bruker du BlueIris så trenger du ikke tenke på dette.

Var nettopp i samme situasjon som deg og kjøpte 3-4 forskjellige billig ipkamera fra ebay. Dahua er det jeg er mest fornøyd med så langt.