Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1888
Jeg kan se for meg at DJer har et ganske stort bibliotek av musikk. Hvor skaffer dem musikken sin? Har sett slike Dance Charts på spotify, er dette noe DJene bruker?

Tenker hovudsaklig på EDM; house osv.

Internett?
Beatport...
Fun
Trådstarter
Piratene da? Tenker på nettsider, kjente pakker osv?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Det er jo ikke akkurat lov å spille ulovlig nedlastet musikk når man jobber som DJ, så jeg tror heller han mener hvordan man får gjort det lovlig. Man må hvertfall ha en lisens av noe slag, og så tror jeg man må kjøpe sangene også.

EDIT: Uteplasser og bedrifter bruker vel å ha den lisensen fra før av, så vet ikke om man trenger den da.
Sist endret av Dongerino; 6. januar 2012 kl. 00:46.
Sitat av gotejds Vis innlegg
dette er ikke 4chan
Vis hele sitatet...
hadde det vært det, hadde jeg vært flau på hans vegne.
Mange forskjellige steder å få kloa i sånt. Noen laster ned, både lovlig og mindre lovlig.

Om du googler "dj promo sites" eller "dj promo membership" vil du få opp en rekke forskjellige selskaper som tilbyr ukentlige oppdateringer med alt det nye ink remixer mot en avgift.

Er man godt etablert får man tilsendt massevis uten kostnad siden man da er med på å promotere musikken.

Det er ikke så vanskelig å få tak i, men man skjønner fort at det er mye jobb å være en DJ som er up to date. Spiller man litt variert kan det være ekstreme mengder musikk som må gjennomgås en gang i uken eller oftere.

Beatport kan være et greit sted å begynne dersom man liker electronica. Mange ukjente artister som laster opp dit i håp om å få inn hits og bli kjent.
De har blandt annet månedlig top100 i forskjellige sjangre der man finner mye bra.
Fun
Trådstarter
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
hadde det vært det, hadde jeg vært flau på hans vegne.
Vis hele sitatet...
Ja, stakkar meg.

Men on topic: Jeg tenkte mer til øving hjemme, ikke til spillejobber. Men takk for seriøse svar
Lurer du på hvor DJ's finner ny musikk eller laster musikken ned? Hvorfor skulle DJ's laste ned/kjøpe fra noe annet sted enn alle andre hvis det er til eksperimentering hjemme?
Sist endret av Daybreak; 6. januar 2012 kl. 01:08.
Mye snacks å finne her: http://crooklynclan.net/
Sitat av Skateward Vis innlegg
Lurer du på hvor DJ's finner ny musikk eller laster musikken ned? Hvorfor skulle DJ's laste ned/kjøpe fra noe annet sted enn alle andre hvis det er til eksperimentering hjemme?
Vis hele sitatet...
Vel, hvor laster "alle andre" ned fra da? Jeg tipper trådstarter ikke tenker på musikk som spilles på radion og ligger på VG-lista. Det er vel et fåtall av "alle andre" som er interessert i den type musikk trådstarter er på jakt etter, om man ikke skal mikse dette sammen til noe selv - derav DJ's.