Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  514 48959
trenger hint til lvl 4... kan absolutt nada om kildekoder, så hintet der sier meg svært lite... har prøvd copy-paste samtlige ord i kildekodene, men enda ikke giddi å prøve de forskjellige kombinasjonene av flere ord i en linje. det er jo over 1000 muligheter for en som ikke skjønner noe av dem

er jeg helt på bærtur, eller må jeg bare smøre meg med tolmodighet og starte med eliminasjons-metoden?
Er flere hint til lvl. 4 i tråden.
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
trenger hint til lvl 4... kan absolutt nada om kildekoder, så hintet der sier meg svært lite...
Vis hele sitatet...
Hvilket hint er det som sier deg svært lite? Vi snakker om vinduet?
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
trenger hint til lvl 4... kan absolutt nada om kildekoder, så hintet der sier meg svært lite... har prøvd copy-paste samtlige ord i kildekodene, men enda ikke giddi å prøve de forskjellige kombinasjonene av flere ord i en linje. det er jo over 1000 muligheter for en som ikke skjønner noe av dem

er jeg helt på bærtur, eller må jeg bare smøre meg med tolmodighet og starte med eliminasjons-metoden?
Vis hele sitatet...
Hvis du kikker i kildekoden, så ser du at det er 3 bilder her..
Hva inneholder de?

Står forøvrig selv fast på oppgave 14, selv etter å ha lest hvert bidige hint i tråden..
Sitat av DrMight Vis innlegg
...
Står forøvrig selv fast på oppgave 14, selv etter å ha lest hvert bidige hint i tråden..
Vis hele sitatet...
Kan du gi en liten refleksjon over hvordan du har tenkt, sett i lys av alle hintene som er gitt til oppgave 14?

Så kan vi hjelpe deg med hvor du har tenkt feil. Altså - list opp alle hintene til oppgave 14 i rekkefølge fra tråden, og så knytter du din egen kommentar til tolkningen av det. Etter en slik gjennomgang skal jeg nesten garantere at du kommer frem til svaret.
Makes me look pretty, don't it?
bilde1: cascade
bilde2: style
bilde3: sheet

CSS gjør nettsider fine, jepp
Har prøvd alle kombinasjoner av css, CSS, Css, cascade style sheet, Cascading style sheets etc..
Fant også /*style2*/, et bortkommentert enkelt ord, style2?
Prøvde også å skriver inn alle tenkelige variasjoner av dette uten resultat..


Liste av endel hint;

Sliter fortsatt med oppgave14, det nærmeste jeg kommer nå er;
http://no.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets

Men skjønner fortsatt ikke hvordan det skal brukes, så hjelp!! Jeg vil ha det inn med teskje.

Er gitt mange hint til 14 i tråden her. 1 bokstav fra hvert bilde.. sett de sammen til noe som kan pynte på websider.
Vet det er snakk om css, men får ikke til :/
Mer tips? (AA)
.css
riddles/*****.css ?
jeg vet ikke?
*sigh* o rly?
Nå bør det komme et "Aha!" snart.
det har det burdet lenge...:S
Artig tidsfordriv. Den jeg sleit mest med var CSS - ikke å finne svaret på gåten, men å bruke svaret på riktig måte.
- mistenker det er der jeg og står stille, ja..
Mer infor på 14, takk;P
Er det .html eller .css eller noe annet?
Er det .no/riddles eller .no/images eller noe annet?
Er css med i riddles/*****.html?
Det eneste jeg kan tenke meg er nærmere svaret er:
/*style2*/
Men så skjønner jeg ikke hvordan og hvor dette skal skrives.
Sliter med oppgave 14, har funnet "/*style2*/" men klarer ikke å finne ut hvordan kontext jeg kan bruke det i. HJELP!
-------

En haug med andre tips og diskusjoner også, uten at de gir meg så mye mening..

Så.. er noe med /*style2*/ jeg ikke greier å sette fingen på..
Du må fjerne /*******/ da det er kraftig spoilers.

Alle svar skrives sånn: riddles/svar.html
DrMight:

Det er store muligheter for at du har greid nivå 14, men at du ikke er klar over det.
(Det gjelder forresten for deg og Defqon, om du ikke har greid den enda )
Sist endret av Archj; 28. august 2009 kl. 13:04.
Sitat av DrMight Vis innlegg
...
Prøvde også å skriver inn alle tenkelige variasjoner av dette uten resultat..
...
Vis hele sitatet...
Ut fra det du skriver, burde du ha gode forutsetninger til å løse oppgaven.

Men jeg lurer på om du har vært observant nok når du har prøvd å løse oppgaven?

Hva forventer du deg å se når du har funnet riktig svar på level 14? Hva om det du får se ikke samsvarer med forventningene dine?

Sitat av EivindH Vis innlegg
...
Alle svar skrives sånn: riddles/svar.html
Vis hele sitatet...
Det synes jeg er litt dårlig gjort å si. For jeg måtte gjøre ting litt annerledes av og til for å løse alle oppgavene. Denne kommentaren er ikke nødvendigvis knyttet til oppgave 14.
Sist endret av capidog; 28. august 2009 kl. 13:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av DrMight Vis innlegg
Hvis du kikker i kildekoden, så ser du at det er 3 bilder her..
Hva inneholder de?
Vis hele sitatet...
jeg ser litt av hvert der, problemet er at følgende tekst ikke sier meg noe som helst.

.imag {
position: absolute;
z-index: 1;
left: 0px;
top: 0px;
}
.imag2 {
position: absolute;
z-index: 2;
left: 0px;
top: 0px;
}
.imag3 {
position: absolute;
z-index: 3;
left: 0px;
top: 0px;


jeg kan omtrent like mye om kildekoder som dronning Victoria den første...
Det har ikke noe med saken.

Etternavnet mitt kan endres.
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
jeg ser litt av hvert der, problemet er at følgende tekst ikke sier meg noe som helst.
...
Vis hele sitatet...
Du svarte ikke på spørsmålet DrMight stilte deg...
Sitat av Archj Vis innlegg
DrMight:

Det er store muligheter for at du har greid nivå 14, men at du ikke er klar over det.
(Det gjelder forresten for deg og Defqon, om du ikke har greid den enda )
Vis hele sitatet...
[CENTER][COLOR="Red"]LOL[/COLOR][/CENTER]

Stemmer nok det, ja..
C#MN, that tricky bastard..


Sitat av Beskjeden Vis innlegg
jeg ser litt av hvert der, problemet er at følgende tekst ikke sier meg noe som helst.

.imag {
position: absolute;
z-index: 1;
left: 0px;
top: 0px;
}
.imag2 {
position: absolute;
z-index: 2;
left: 0px;
top: 0px;
}
.imag3 {
position: absolute;
z-index: 3;
left: 0px;
top: 0px;


jeg kan omtrent like mye om kildekoder som dronning Victoria den første...
Vis hele sitatet...
Det er instillingene for bildene du har der, ikke linken til selve bildene.
hmm... ser ut til at jeg har vært blind

fant svaret, men aner ikke hvorfor eller hvordan ble til å copy-paste mer eller mindre alt som sto på kildekoden
er det meningen at lev 3 skal være helt blank? og rød bakgrunn? og så står det "no comment" ?? SKjønner ikke en DRITT..

takker for hjelp
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
hmm... ser ut til at jeg har vært blind
...
Vis hele sitatet...
Det er også en måte å få sagt det på! Det er jo gjerne sånn at når man leter for intenst etter noe, så ser man det ikke.

Da antar jeg at du løste oppgaven og har kommet deg videre. Lykke til.
Sitat av DrMight Vis innlegg
[CENTER][COLOR="Red"]LOL[/COLOR][/CENTER]
Det er instillingene for bildene du har der, ikke linken til selve bildene.
Vis hele sitatet...
okey, det viste jeg ikke. det sier kanskje også sitt om mine kunnskaper om koding
tusen takk for gode oppgaver 14 var hard :P 18 var morro
Hvordan går det med en framtidig versjon da C#MN?
Sitat av c#mn Vis innlegg
4. Eventuelt? Gi meg kommentarer, tips og triks!
Vis hele sitatet...
Er det snakk om premie bør du annonsere i god tid på forhånd når du kommer til å legge ut gåtene.
På den måten får ikke de som først sjekker forum et forsprang.
wah. Står fast på nr 14. Anyone? Skal jeg sette sammen de tre bildene? Don't get it. Drit lei å lete :P
Les gjennom tråden, det er MANGE tips. Hint ( Les filnavn )
Ey. Nice. Fant det ut, etter utallige forsøk. er den med **style** level 16? Damn, har ble jeg stuck igjen. :P
Sliter heftig med nr 5 Vet at han finley oppfant morse eller noe. OG har gjort +++ | +| +|+ | +|+ + |+|
om til ... - .- .-. - .-. . -.- I en morse oversetter og da får jeg STARTREK men det er jo ikke svaret o.o
Sitat av Lycurgus Vis innlegg
Sliter heftig med nr 5 Vet at han finley oppfant morse eller noe. OG har gjort +++ | +| +|+ | +|+ + |+|
om til ... - .- .-. - .-. . -.- I en morse oversetter og da får jeg STARTREK men det er jo ikke svaret o.o
Vis hele sitatet...
Skru av caps lock og prøv igjen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Ikke rett ordet
Vis hele sitatet...
Hva er det man skal gjøre da? Finner det ikke ut selv
om jeg hr forstått det rett, skal svaret skrives der det f. eks. i nummer 1 står <title> mark me </title>? Mark me skal byttes ut? fungerer ikke for meg :S
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
om jeg hr forstått det rett, skal svaret skrives der det f. eks. i nummer 1 står <title> mark me </title>? Mark me skal byttes ut? fungerer ikke for meg :S
Vis hele sitatet...
Prøv å se på kildekoden... Og hva du skal sette inn hvor står jo pent forklart i førsteposten:
Når du tror du har funnet løsningsordet skal dette ordet byttes ut med navnet på den nåverende htmlfilen

http://www.myedge.no/riddles/dittsvarher.html
Vis hele sitatet...
Sist endret av moret; 27. januar 2011 kl. 11:11.
fant det ut skjønte bare ikke hivlken tittel man skulle endre
Hjelp på level 6???
Trenger hjelp med Level 9. Har lest gjennom de fleste hintene, men fortsatt ikke noe.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hjelp på level 6???
Vis hele sitatet...
google klingon translator eller noe, fikk ikke helt noe som ga mening, men er vel poenget?

der skjlnte jeg den xD
Sist endret av Eirik0405; 27. januar 2011 kl. 11:26.
fant ut av Level9
Klarer ikke lvl 1 jeg >.< fant greia men skjønner ikke hva jeg gjør videre med det
Trådstarter
Sitat av iMoan Vis innlegg
Klarer ikke lvl 1 jeg >.< fant greia men skjønner ikke hva jeg gjør videre med det
Vis hele sitatet...

Skriv det inn før .html i adressefeltet? ;D
Katy Perry <3
Genialt. Elsker det allerede, selv om jeg kun har kommet til level 3
Hvilken level er den med en grønn sirkel med ordet "rawr" i seg?

Helt stuck her
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg slet med lvl 1 i nesten 2 skoletimer i dag, leste i en post at de fleste nettlesere er case-sensitive i adresselinjen - kom til lvl 8 instant
Sikkerhetsklarert
Veldig artig dette.

Husker noe lignende en gang som var noe mer detaljert, der måtte man virkelig leke "CSI" på bildene man fikk, f.eks en bokhylle med bilde av ca 20-30 bøker.. Alle bøkene hadde noe tilfelles, dvs alle hadde engelske forfattere, mens kun èn av bøkene hadde en amerikansk forfatter.

Eller to bilder som tilsynelatende var like, bortsett fra at på det ene så var alt det på hvit bakgrunn skrevet noe med en som var _nesten_ hvit #FFFFFE eller noe, slik at man måtte bruke photoshop o.l for å lese det som stod.

You have completet my riddles v3.

The keyword to send to C#MN on freakforum.nu is:
Scoreboard:
Nattereven @ freakforum.nu
vetl0 @ freakforum.nu
trond89 @ freakforum.nu
nikeman @ freakforum.nu
Syca @ freakforum.nu
Crypton @ freakforum.nu
kme @ freakforum.nu
1911 @ freakforum.nu
Dyret @ freakforum.nu
exocytose @ freakforum.nu
The Freak @ freakforum.nu
AssCobra @ freakforum.nu
Grimmy @ freakforum.nu
Archj @ freakforum.nu
tripflag @ freakforum.nu
newsflash @ freakforum.nu
Samohtas @ freakforum.nu
Candlelight @ freakforum.nu
EivindH @ freakforum.nu
VivaLatrina @ freakforum.nu
capidog @ freakforum.nu
Allure @ freakforum.nu
Vis hele sitatet...
Sliter faen meg med lvl 1 jeg. Jeg byttet ut en bokstav å kom til lvl 8. Så da må jo mitt svar ha vært feil.

Hint til lvl 1? Skjønner ingenting jeg.. :P
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Sliter faen meg med lvl 1 jeg. Jeg byttet ut en bokstav å kom til lvl 8. Så da må jo mitt svar ha vært feil.

Hint til lvl 1? Skjønner ingenting jeg.. :P
Vis hele sitatet...
Mange hint tidigere i tråden, men kan vell være så snill siden du er på level 1 å si: Ctrl+A
Katy Perry <3
Sliter som F med lvl 9. Har lest igjennom alle tipsene, men får det fremdeles ikke til.
Noen som har enda flere tips?

Sitat av Legynd Vis innlegg
Hvilken level er den med en grønn sirkel med ordet "rawr" i seg?

Helt stuck her
Vis hele sitatet...
Det er ingen level, du har kommet til en blindvei. Alle levler har navnet sitt øverst til venstre, eksempel "Level 3".
Sitat av Legynd Vis innlegg
Mange hint tidigere i tråden, men kan vell være så snill siden du er på level 1 å si: Ctrl+A
Vis hele sitatet...
Ja, DET har jeg funnet ut. Men "anyhow: its just misspelled" sier meg ingenting.
Katy Perry <3
Les gjennom det som står nøye. Finner du noe som kanskje ikke skal være slik som det er?
En liten fordel er det å kunne engelsk.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Ja, DET har jeg funnet ut. Men "anyhow: its just misspelled" sier meg ingenting.
Vis hele sitatet...
Og så er det noe som skal settes inn i url'en...
Katy Perry <3
Moret, har du rundet det?
Sitat av moret Vis innlegg
Og så er det noe som skal settes inn i url'en...
Vis hele sitatet...
Det vet jeg også. Men hva? :P

Jeg prøvde å rette på level1.html til Leven1.html, men da kom jeg rett til level8. Så da må det være feil
Sitat av saxoni Vis innlegg
Moret, har du rundet det?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke denne. Rundet en annen lignende greie i høst..
Katy Perry <3
Hehe. Du må finne ut hva som er galt, som sagt. Noe som skiller seg ut. Hvis du finner noe kan du kanskje prøve å putte det inn i URL'en?

Sitat av moret Vis innlegg
Nei, ikke denne. Rundet en annen lignende greie i høst..
Vis hele sitatet...
Okei. Faen, er stuck på lvl 9. Har suttet her siden tolv...
Kan noen sende det på PM, før jeg blir klin gærn å knuser dataen? Grrrr!!