Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1245
Hei. Jeg velger å være anonym her så ingen navn nevnes😃, fikk plutselig en ide om og fortelle min historie om hvordan livet mitt har vært og er nå i aktiv avhengighet.

(ingen kjennepreken eller negative kommentarer, takk)❤️


Mitt liv ett liv fylt av rus, politi, krangling hjemme, masse rus, sprøyter, ran, vold.

Min «karriere» inne rus starter da jeg var 11-12år klarer ikke huske hvilket år, så hadde jeg på en eller annen måte fått klart og kjøpt meg en bagg med weed av en eldre fyr, kanskje 2-3 år eldre enn meg. Jeg gikk og skulle møte fyren og kjøpe også en kompis å prøve og røyke etterpå. Etter jeg har møtt fyren med weed går vi sammen til bussholdeplassen også kjørte pappa forbi og stoppet meg og weed karen og lurte på hvem det var. Kom meg unna.
Jeg møtte kompisen min og vi sleit med og få røyket det men klarte til slutt og få røyka det og det var helt sykt, føltes som verden spant og jeg fikk ut alle vonde tanker i hodet. Jeg elsket det….
Jeg tenkte at dette skulle jeg gjøre flere ganger og det gjorde jeg helt til jeg begynte og få små abstinenser når jeg ikke røyket, ble drit sur og klarte ikke spise uten å
røyke..

Etter og ha røyka 1-1 og 1/2 års tid begynte jeg og bli litt lei og ville prøve andre ting. Da fant jeg ut av XTC/MOLLY.
Jeg elsket det også(selvfølgelig) og endte med at jeg spiste det flere ganger om dagen hver eneste dag i uken i 2-3 måneder i strekk, hodet mitt ble helt ødelagt og jeg gikk tilbake til å bare røyke men hodet mitt
er fortstatt skadet etter det.

Etter å ha holdt meg unna XTC/MOLLY en god stund å bare røyka ville jeg ha noe mer…….begynte bli lei ah samme high hele tiden og begynte og eksperimentere med amfetamin og cola og benzodiazapiner som: Rivotril, Xanax, Valium og alt det der, det digga jeg som faen og begynte og spise det mye, sniffet og røyket veldig mye cola og ble helt hekta hvertfall på og røyke cola, elsket det over alt på jord.Jeg begynte ig stuke som faen av benzoen og ble helt gæren, så jeg endte med og rane 3 25-åringer for 5.000kr, politiet tok meg nesten med en gang og jeg fikk en straff på 1 år ungdomstraff, der måtte jeg gå ukentlig til møte med en sånn ruskonsulent og måtte levere urinprøver 1 gang i uka, hvis urinprøvene mine ikke ble negative over det året med straff så måtte jeg egt inn og sone i fengsel i 4 mnd( jeg var 17 år her)

Jeg fortsatte og ruse meg hardere og kraftigere enn før og alle prøvene var positive hele året, jeg fikk ingen straff for det etterpå og jeg begynt med heroin mens jeg gikk på pissings og hadde ungdomstraff fra kriminal omsorgen, kommer tilbake hvordan det med heroin starter senere.

Det var en sommerdag jeg hadde vært ute 2-3 uker og ikke hjemme hos foreldrene. Jeg og en kompis hadde spist masse rivotril og skulle til byen og kjøpe mer men det endte med at vi traff 2 ganske unge jenter som lurte på om vi ville ha heroin gratis og vi takket ja, jeg var bare den eneste som røyka det men viste ikke hvordsn så kastet bort mesteparten men fikk noen gode hits jeg ble ordentlig fjern og spydde. Etter det tok jeg ikke heroin igjen før 25 desember, nesten ett år etter da jeg hadde fått masse penger til jul. Jeg kjøpte da heroin og begynte og røyke det, sa til meg selv «bare en dag til, så skal jeg stoppe» sa det helt til jeg ble avhengi. Så ble jeg avhengi..
Endte med at jeg gjorde alt for å få neste dose, stjal fra familien min, kompiser, alle sammen, etter en stund begynte jeg og skyte det og det var ds jeg virkelig ødela meg selv. Jeg skulle i behabdling om 1 mnd så tenkte det skulle gå fint.
Jeg dro inn i ett 1ettårs behabdling og skulle være der i ett 1, det var veldig utfordrende ds jeg hadde ganske mange sprekker i starten.

Plutselig var det noe som funka så godt og det var sommer og jeg hadde det fint og jeg hadde holdt meg rusfri i nesten 200 dager, da bestemte jeg med noen personale om at og gå av antidepressiva kunne vært en fin ting nå som jeg begynner få en del rusfri tid og begynner og bli våken.
Jeg følte meg sikkelig sikkelig shit i 3 uker også løsna det opp litt men det føltes som noe manglet men jeg tenkte ikke så mye på det.

Jeg hadde veldig rus sug og klarte ikke snakke ærlig om hvordan jeg hadde det og spilte en slags rolle om at jeg hadde det bra når alt var ordentlig drit inni meg.
Den 6 oktober var jeg på permisjon hjem fra rus institusjonen, da hadde jeg en sprekk hvor jeg ruste meg på: heroin røyking og IV, amfetamin, ghb, rivotril og Xanax bikkjebein, kokain, ice, og alkohol

Det endte med at behandlingen jeg var på fant meg ett sted i Oslo hvor jeg hadde tatt en alvorlig overdose hvor hjertet mitt stoppet, de holdt på med HLR i 15 min før ett sykehelikopter kom, jeg fikk ingen permanente skader etter det og det var nok så veldig flaks at jeg ikke fikk og at jeg overlevde.

Jeg hadde bare 2 mnd igjen ah behandling når jeg kom tilbake til avdeling, etter hendelsen med overdosen. Jeg hadde veldig mye rus og prøvde og snakke om det men det funket ikke:// Jeg er nå skrevet ut av behabdling og jeg hsr begynt og ruse meg , har vært 1-2 uker med hardt kjør nå men nå prøver jeg og trappe med ah heroinen på subutex og holde meg til bønne å øl😎

DETTE VAR MIN FORTELLING OM LIVET MITT I RUSEN, GJERNE STILL SPØRSMÅL HVIS DU VITE MER!

Hilsen anonym 19 åring som prøver og få hjelp! Og noen gode støttespillere❤️
Takk for at du leste alt
Dra i militæret eller på folkehøgskole hvor det er nulltoleranse for rus:-) tror nok militæret hadde vært best for deg.
Sist endret av BadtotheBone; 5. februar 2024 kl. 21:52.
Antidepresiva er noe skikkelig dritt. Ødela alt for meg som tenåring. Ble skikkelig utagerende, selvdestruktiv, manisk og veldig ustabil. Ennå verre i en lang periode når jeg sluttet. Ble satt på rohypnol og valium av legen pga bivirkninger. Da eskalerte det inn i pillemisbruk og narkotika som ledet til amf og heroin som igjen førte til LAR. Er i dag fri fra alt. Faen så sykt alt det der. Håper du kommer deg ut av det. Virker som at du har evnen i deg.
Sist endret av FriFugl; 6. februar 2024 kl. 08:48.
Ble du noe klok på underliggende årsaker til rus under terapi oppholdene dine?

Lykke til videre
Kan jeg spørre hva som gjorde at du var nysjerrig på narkotika i en så ung alder? Det som ofte går igjen er kjip oppvekst/vold i heimen/foreldrene ruser seg.

Hvor ser du deg selv om 5 år? Rusfri eller på gata?

Fikk du fullført grunnskolen iallefall?
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Kan jeg spørre hva som gjorde at du var nysjerrig på narkotika i en så ung alder? Det som ofte går igjen er kjip oppvekst/vold i heimen/foreldrene ruser seg.

Hvor ser du deg selv om 5 år? Rusfri eller på gata?

Fikk du fullført grunnskolen iallefall?
Vis hele sitatet...

Hei. Takk for tilbakemelding
Det vsr veldig mye krangling og kjefting i familien min som alltid gikk utover meg.
Om 5 år har jeg forhåpentligvis bil lappen, en dame, og en stabil jobb og en hund og rusfri selvfølgelig
Jeg fikk fullført nesten alt av skole, jeg går yrkesfag om igjen nå, går 2 året på tip og har 3 fag jeg tar opp(norsk,vedlikehold og YFF)
Det høres ut som du har dårlig tid for å dø. Virker som du må ruse deg mest mulig før du dør, men du kommer til å dø av rusbruken din fortsetter du med disse cocktailene