Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 724
^^

Jeg søkte, men fant ikke det jeg var ute etter!

Jeg vil helst ha et program som gjør HELE jobben, og ikke mange programmer (en fixer lyd, en fixer bilde osv..)

hvilket program vil du/dere anbefale?
Hvorfor ikke bruke Nero til å brenne ut som SVCD?
Finner sikkert et program her: www.doom9.org www.dvd.box.sk
Dweep's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av jdG
Hvorfor ikke bruke Nero til å brenne ut som SVCD?
Vis hele sitatet...
vil den automatisk converere fra Xvid til SVCD? hvis det så er Nero bedre enn jeg trudde
Problemet med xvid til svcd i nero er at det blir oppned og speilvendt. Kan være at det er fikset i nye versjoner, men det gikk ikke med nero 5.***
Dweep's Avatar
Trådstarter
jeg har Nero 6...

Noen som kan bekrefte eller avbekrefte?
Laurentius: hadde samme problemet med nero 5 jeg også.. Men brorn min har brent ut en del filmer til svcd med nero 6 og det funker fint!
Dweep's Avatar
Trådstarter
ok, takk
jdG: Funker fint fra DivX her, men XviD blir oppned. Har han konvertert fra XviD da?
Hmm.. Det er jeg faktisk ikke sikker på.. Han er i militæret, så jeg kan ikke spørre han.. :/ Er det KUN xvid som blir oppned? Eller er det bare tilfeldigheter?

Dweep: Du kan jo alltids prøve å brenne ut en xvid film med nero da, det tar omtrent like lang tid som å spille av filmen.. (rundt 2 timer) Funker det så funker det.. Funker det ikke så funker det ikke..
jgd: Kun XviD det gjaldt.

Dweep: Gi beskjed hvordan det går etterpå da. Så kan det være jeg gidder å oppgradere til Nero
6
Prøvde å gjøre "Svidd neger" (XviD) til SVCD. Lyden var flytende, men bildene hang i noen sekunder, så kom et nytt. Prøvde hardt også, mange forum og sider. Tror det ikke er mulig leste jeg en plass, codec'et må utvikles. Ikke sikkert, bare noe jeg har lest. Mener det var på www.doom9.org
...her er det mye hjelp å finne : http://www.videohelp.com/

Blandt annet dette :
http://www.videohelp.com/tmpgencsvcd.htm
http://www.videohelp.com/forum/userguides/111846.php

...det finnes dessverre ikke noe "klikk-på-en-knapp-å-få-gjort-alt-automatisk"-metode men i guidene over er veldig bra..
Du kan bruke DVD2SVCD. Som du hører av navnet er hovedformålet å rippe DVD'er til SVCD, men det er bare å fortelle den at den skal bruke AVI istedet, og den bytter navn til AVI2SVCD.

Programmet er veldig enkelt, og du får alt du trenger i en liten bundle. Du bare taster inn endel informasjon som bitrate, filmtittel osv. så gjør den alle prosessene ved lyd, bilde osv. for deg.

Du finner den (og instruksjoner) på www.doom9.org, evt. google.com.
arehei: det var det programmet jeg brukte, funker ikke med XviD.