Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1431
Hey freaks,

Jeg har en leieboer hos meg som jeg mistenker røyker inne i leilighet.
Jeg trenger en veldig sensitiv røykvarsler så jeg kan ta ham om det skjer. Jeg har spurt om han har røyka, men det ble tydelig nektet.

Takk for alle forslag!
Kamera er vel bedre enn røykvarsler, lukter det ikke røyk?
Sitat av tor0405 Vis innlegg
Kamera er vel bedre enn røykvarsler, lukter det ikke røyk?
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen normal person som setter inn et kamera for å overvåke en voksen leieboer som smugrøyker?

Ja, du kan sikkert få tak på en røykvarsler som er sensitiv nok, men da vil du nok få mange unødvendige besøk. Røykvarsleren reagerer da antakeligvis bare du setter på en kokeplate, eller fyrer opp i peisen.
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Det er vel ingen normal person som setter inn et kamera for å overvåke en voksen leieboer som smugrøyker?
Vis hele sitatet...
Et kamera er bedre enn en sensetiv røykvarsler
Det er vel ikke veldig vanlig å sette inn en røykvarsler for å buste smugrøyking heller.
Sitat av tor0405 Vis innlegg
Et kamera er bedre enn en sensetiv røykvarsler
Det er vel ikke veldig vanlig å sette inn en røykvarsler for å buste smugrøyking heller.
Vis hele sitatet...
Det er da pokker ikke normalt og putte inn et kamera i en leilighet. Det kan det virkelig bli problemer av. Det anbefaler jeg ikke.
Sist endret av PandaFlush; 9. desember 2013 kl. 01:09.
La mannen røyke. Du kan jo spesialisere deg på utleie til røykere, hundeiere etc.
Det ligger dårlige tider forut, så trofaste leietagere kan lønne seg.
Har du fått depositum? Om så kan du ta det og leie inn profesjonelle renholdere for å få bort røyklukt og misfarge av vegger, tak osv når/om han flytter.

Jeg røyker inne her jeg bor og vasker taket og veggene hver gang jeg rengjør her selv om huseieren lar meg røyke inne
Gjør du det jevnlig er det ikke noe problem!
Greit nok.
Trådstarter
Jeg tror jeg kommer til å la person røyke inne, men da skal jeg ordne en skriftlig kontrakt på at all ødeleggelse dette medfører både ham og omgivelser er på hans kappe og vil trekkes fra depositum.

Det eneste jeg er usikker på om JEG kan få problemer ved å la ham røyke inne ?
Hva mener du med at du kan få problemer med det? Hva tenker du på, liksom?
Sitat av 4Rooted Vis innlegg
Jeg tror jeg kommer til å la person røyke inne, men da skal jeg ordne en skriftlig kontrakt på at all ødeleggelse dette medfører både ham og omgivelser er på hans kappe og vil trekkes fra depositum.

Det eneste jeg er usikker på om JEG kan få problemer ved å la ham røyke inne ?
Vis hele sitatet...
Noe du kan gjøre er å spesifisere i førstepost er jo om han røyker marlboro eller hasj. Det er faktisk ikke så uvanlig at noen ikke leier ut til personer som er marlbororøykere.