Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3355
Jeg lurer på om noen vet om det er noen utesteder i Oslo som spiller dubstep?
Isåfall, hva heter disse og på hvilket nivå er det, Skrillexopplegg eller at de faktisk spiller andre nye låter?
Er det i det hele tatt noe miljø for dette i Norge? Supa i Trondheim er vel det eneste jeg har hørt om.
i oslo er det vel ingen steder fast, men det hender det spilles dubstep på feks the villa, turkish delight, blå,
revolver osv.. det beste er å følge med på fb gruppene til de forskjellige utestedene.
Utestedet Blå, ligger i brenneriveien, har enkelte dager de peiser på med god dubstep. Der finner du også andre artister enn Skrillex og Deadmau5

Ninjaed..
Sist endret av pet; 19. august 2012 kl. 22:27.
Det er en del utesteder her i Trønderlag, men, oslo vet jeg desverre ikke :/
"The Villa" spiller dyp kvalitetsmusikk i bar-området, men har også et mindre dansgulv/klubbrom som de pleier å spille mye dubstep i. Verdt å sjekke ut plassen uansett da de har et helt fantastisk høyttalersystem, som gjør at musikken høres veldig høy ut samtidig som det går an å føre en samtale uten å måtte rope til hverandre.
Fugazi. Bakgården der har hatt et par fete kvelder.
Hausmania har hatt enkelte kvelder.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Det er en del utesteder her i Trønderlag, men, oslo vet jeg desverre ikke :/
Vis hele sitatet...
Hvor da? Levanger/Stjørdal/Steinkjer/Verdal?
FB er fint til sånt. Legg f.eks til "Oslo dubstep" som venn, så får du oppdateringer.
Sist endret av fetter; 20. august 2012 kl. 16:34.
Kan jo også legge til Taxi Take Away, nesten ved hausmania. Ofte drum&bass og dubstep der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av fetter Vis innlegg
FB er fint til sånt. Legg f.eks til "Oslo dubstep" som venn, så får du oppdateringer.
Vis hele sitatet...
Oslo dubstep har for mange venner, så det går ikke ann å legge til. Men hva er det egentlig, er det en person eller? Håper det blir ledig etter hvert da!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av daegis Vis innlegg
Oslo dubstep har for mange venner, så det går ikke ann å legge til. Men hva er det egentlig, er det en person eller? Håper det blir ledig etter hvert da!
Vis hele sitatet...
Jeg aner faktisk ikke, jeg husker ikke helt hvordan jeg ble venn med den profilen heller. Jeg bare får updates her og der.
Daegis, du kan bruke "Abboner" tjenesten til facebook. Da vil du få se facebook statusene til Oslo Dubstep.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg kjenner jeg nesten har lyst å åpne et utested i Oslo der dubstep er sjangeren som vil dominere. Jeg har tro på det! Det er noe med den musikken, for de som liker det, at det på en måte kjennes i kroppen. DJ's i helgene og kanskje etter hvert også få i gang konserter med artister som produserer slik musikk.
Men så tenker jeg, i hvor stor grad går det egentlig ann å danse til såpass saktegående musikk, går det? Og jeg føler sjangeren er litt undergrunn og ikke akkurat noe alle hører på. Er det noen som tror det ville vært marked for den type utested i Oslo? Med ca 1 million mennesker i og rundt, burde potensialt vært til stede tenker jeg da.
Sjekk ut Christine ifra nrk mp3, hun er ofte dj på flere utsteder i oslo, og da går det i endel dub og lignende sjangere, mye nytt og spennende!
Sitat av daegis Vis innlegg
Jeg kjenner jeg nesten har lyst å åpne et utested i Oslo der dubstep er sjangeren som vil dominere. Jeg har tro på det! Det er noe med den musikken, for de som liker det, at det på en måte kjennes i kroppen. DJ's i helgene og kanskje etter hvert også få i gang konserter med artister som produserer slik musikk.
Men så tenker jeg, i hvor stor grad går det egentlig ann å danse til såpass saktegående musikk, går det? Og jeg føler sjangeren er litt undergrunn og ikke akkurat noe alle hører på. Er det noen som tror det ville vært marked for den type utested i Oslo? Med ca 1 million mennesker i og rundt, burde potensialt vært til stede tenker jeg da.
Vis hele sitatet...
Kanskje hvis du inkluderer Drum&Bass og diverse Electronica så ser jeg for meg en stor suksess.
Bare dubstep tror jeg blir for kjedelig i lengden, da det nesten er umulig og danse til
Sist endret av Juicekongen; 18. september 2012 kl. 14:47.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Kanskje hvis du inkluderer Drum&Bass og diverse Electronica så ser jeg for meg en stor suksess.
Bare dubstep tror jeg blir for kjedelig i lengden, da det nesten er umulig og danse til
Vis hele sitatet...
Overfylt av sløve gjenger som tilfeldigvis har store pupiller og sløv..
Dubstep er ikke brukene til noe annet en stone musikk, er nu min mening
Metafusion Soundsystem arrangerer en del D'n'B- og dubstepfester.

https://www.facebook.com/Metafusionsoundsystem
Sitat av KaiN Vis innlegg
Overfylt av sløve gjenger som tilfeldigvis har store pupiller og sløv..
Dubstep er ikke brukene til noe annet en stone musikk, er nu min mening
Vis hele sitatet...
Det er dritkult med ordentlige dubsteparrangementer også. Seff kan man danse, på samme måte som man kan danse på reggae og dub -arrangementer.