Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1042
Hei,
Har et lite problem i ubuntulinux (5.10
Når jeg åpner et program, eks. VLC, og ser en film så lukker vinduet seg etter 5-30 sekunder, og tar jeg musa over programvinduet, så lukker det seg med en gang.
Dette skjer og med firefox, hvis jeg laster en tung side.

noen som vet hva som kan være galt?
Vet ikke hva det er, men du kjører med en ganske gammel versjon, på tide med en dist-upgrade?

Kjører 6.06 selv, og har ingen problemer.
!mats's Avatar
Trådstarter
takk for svar skal prøve det
Sitat av TopDog
Vet ikke hva det er, men du kjører med en ganske gammel versjon, på tide med en dist-upgrade?
Vis hele sitatet...
Ville heller anbefale deg en "clean" install av ubuntu, enten 6.06 eller 6.10, såvidt jeg husker har en av de tingene Ubuntu aldri har lært seg ordentlig så er det upgrades av versjoner.

Men dersom du føler at du ikke har noe å tape (selvfølgelig rett etter du har tatt en liten backup av /home/smartuser), så kan du jo bare ta en:

Kode

 sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade && sudo apt-get dist-upgrade
Da burde du i teorien komme deg rimelig godt i mål
!mats's Avatar
Trådstarter
lurer på om det er fordi pcen er litt gammel, har ikke problemet på den andre pcen min...
lurer på å installere xubuntu
Du trenger ikke legge inn clean install av xubuntu isåfall. Bare kjør en "sudo aptitide install xubuntu-desktop" og velge xcfe4 som WM ved neste innlogging.
funka fett med xubuntu, alt fungerer mye bedre..
men kan noen hjelpe meg A fA til norsk tastatur? hehe
finner det ikke pA verken sprAk eller tastatur instillingene..
Sist endret av !mats; 3. desember 2006 kl. 14:28.
"setxkbmap no"

ikke mer som skulle til