Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1114
trenger en type mediaplayer til ubuntu linux, som spiller av de vanligste formatene...
noen råd? fikk ikke til vlc..
Mener å huske at mplayer tar det meste...
VLC er kongen av kodeker. Prøv en gang til å få det til, hehe
Ministry of Love
sptz's Avatar
mplayer er det du trenger. Må du ha en grafisk versjon så får du ta gmplayer som er gnome GUI til mplayer.
Totem-xine spiller da det meste om du installerer codecs... Aldri hatt noe stress.
Skal du først ha en grafisk spiller, bør du ta en titt på VLC. Vil si det grafiske grensesnittet der slår xine og gmplayer.
Så lenge du har den komplette codec-pakken som ligger i pakkesysteme tar alle mediespiller så godt som alt...
Xmms til musikk
Mplayer med skin til filmer ps: har ikke fått til skin på Mplayer enda :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
vlc funker fint på ubuntu den =)
anarok amarok eller hva det het til music.
VLC til filmene
apt-get install vlc(eller bruk Synaptic).
Det kan hende du må legge til noen repositories, bruk ubuntu-guider og wiki og slikt.

Edit:
Jeg bruker Music Player Daemon til å høre på musikk, men andre muligheter kan være Beep-Media-Player, xmms, banshee, amarok, rythmbox osv. Noen ganger spiller jeg også musikk med mpg321, ogg123, mplayer.
Til video og film bruker jeg stort sett mplayer, men også VLC.

Andre ting til multimediabruk? Jeg ripper CD'ene mine med abcde(cdparanoia + oggenc). Skal du ha GUI er det vel noe som heter GRIP? :-s

Pass på å legge inn codec-pakker! apt-get install win32codecs funker vel fint(...om du har lagt til repositories).

ziilwer:
Hvilken distro bruker du? Følger du instruksjoner skulle det ikke være vanskelig å legge inn andre skins(jeg har gjort det flere ganger før). Følg anvisning på mplayerhq! :--)
Sist endret av comicz; 29. mars 2006 kl. 15:34.
Mens temaet er oppe, noen som kan hjelpe meg litt med å få MPlayer eller VLC til å spille noen ting?
Det er noen avi filer jeg ikke får spilt, og i mkv filer er lyden helt fucket.
mkv og avi er vel containerformater og jeg vet ikke helt hvordan man finner codecene.

har installert alt av codecer jeg har funnet i synaptic.

Bruker Ubuntu Breezy Badger 5.10 64-bit.