Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3151
Har snakket med flere som har fått lån til 100% finansiering av bolig uten kausjonist eller ekstra sikkerhet. Jeg snakket med flere banker, også de samme bankene som de jeg har snakket med har fått lån i. De sa det var helt umulig. Hva er trikset? Selv tjener jeg 850.000 i året og har aldri hatt betalingsanmerkninger.
I call liars....
Du snakker med løgnere, ganske greit

Eventuelt fikk de lån før det ble et krav, banker som nå skulle finne på å låne uten sikkerhet risikerer å få sanksjoner mot seg, så det skjer neppe. Skulle du ikke klare å få på plass nødendig EK med den lønna skjønner jeg hvertfall at du ikke får lån

Syns ikke 10-15% er særlig umulig å oppnå, har nå klart å spare det opp selv til tross for samboende student og som leietaker.
Enten fikk de lån før det var krav om egenandel eller så lyver de deg rett opp i trynet.
Absolutt ingen får lån uten egenandel eller kausjonist for egenandelen.
måtte selge en bolig med tap, det er derfor jeg ikke har EK.
Kan hende de har fått låne 15 % av kjøpesummen av kommunen. Dette er en ordning man finner mange steder, og jeg vet om mange som har benyttet seg av dette.
Hva har spørsmålet ditt med å gjøre din årslønn? Fint å få skryte litt.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva har spørsmålet ditt med å gjøre din årslønn? Fint å få skryte litt.
Vis hele sitatet...
Er jo veldig relevant til spørsmålet, siden han lurer på hva som gjør at han ikke fikk å de fikk. Mens han henviser til en lønn som kan tåle et slikt lån.

Eneste muligheten som jeg ser at de har fått det til er faktisk låne egenkapitalen av kommunen. Eller fått lånet før regelen om 10% - 15% kom til makta.
Ett ord: husbanken.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg har også 100% finansiert, men som mange her sier denne løsningen avviklet bankene rett etter at jeg fikk lån.