Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2366
Fant en iphone 4 ute på sykkeltur i dag. Spurte folk i umiddelbar nærhet om de hadde mistet telefonen men ettersom ingen kunne nummeret til den, tok jeg den med meg hjem.

Batteriet gikk ut nå nettopp før noen ringte, Simkorte er småskrapt så jeg greier ikke tyde alle tallene. så hvor finner jeg imei koden til den? Eier ikke noen apple produkter så ble litt vanskelig dette her.
Tror det skal stå på den plastikbrikka der sim-kortet ligger!
Skal stå der Bror-Seb sa, hvis du ikke finner det der kan du vel lade den, sette simkortet ditt i og "ringe" *#06#. Går sikkert an å slå inn denne koden uten simkort (nødanrop) også Bra gjort av deg og prøve å finne eieren!
Ja.

Knall av deg å kontakete eier.

Ikke så alt for mange ærlige der ute som gjør det. Ikke sikker på om jeg ville gjort det selv en gang.
Cheers fant nummert...

For det første vil jeg ikke hatt telefonen om jeg hadde fått den, forbi mot apple produkter
For det andre, er det ikke slikt at de nye modellene egentlig er ubrukelig uansett, med tanke på alle kan spores eller sperres totalt?
Lol se der ja ærligheten når langt. Den kan vel jailbreakes og litt så er den fullt funakjonellbar for den som vil? Jeg ville kontaktet eier og gitt den tillbake. Det er en god følelse mister
Skal ikke se bort ifra at eier stikker en 200 lapp i lomma på deg når du leverer den
Jeg fant en iphone 3(?) etter en bytur og kontaktet noen av nr i siste anropte på telefonen og møtte en lykkelig eier neste dag og fikk meg en 200lapp for det
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Lol se der ja ærligheten når langt. Den kan vel jailbreakes og litt så er den fullt funakjonellbar for den som vil? Jeg ville kontaktet eier og gitt den tillbake. Det er en god følelse mister
Vis hele sitatet...
Om telefonen hadde vært 100% åpen så hadde jeg uansett kontaktet eier, har våre uheldig å mista telefon selv og faktisk fått den tilbake, så vet hvor surt det er.

Sitat av Staggere Vis innlegg
Skal ikke se bort ifra at eier stikker en 200 lapp i lomma på deg når du leverer den
Vis hele sitatet...
En flaske vin hadde våre flottere
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det er mulig du kan ringe folk i kontaktlista uten å låse den opp. Mange websider, bl.a. KnowYourCell har artikkel om det. (Hold inne menyknappen en stund, for så å få talekontroll).

Kommandoene er ganske logiske, og forslag popper opp. Om det er norsk OS så er kommandoene slikt som "Ring".

Og når du har fått tak i noen forklarer du situasjonen og spør om de kan kontakte vedkommende, eller om de har annen kontaktinfo du kan bruke.
Ohh va litt sen med å ringe kundeservice, var stengt nå... har sendt dem mail, men det jeg lurte litt på er har telefonselskapene lov til å gi ut kontakt info når jeg kommer med imei nr ?
Supert at du leverer den tilbake!

Min iphone ble stålet da jeg kjørte noen gamle kjente, vet ikke åssen, men en jeg kjenner hadde vist funnet to telefoner på en søppeldunk utenfor en av distriktets mest befolkede utsteder. (Dårlig historie de fant opp!) Men han var iallefall ærlig og ga tilbake til meg!

KP fra meg siden du er ærlig!
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Lagrer teleselskapene IMEI på kundenes telefoner?
Hadde du klart å lese simnummeret hadde det hvertfall vært enkelt for teleselskapet å finne eieren.

Si fra hvordan det går, kan vært interessant å vite til en annen gang.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Lagrer teleselskapene IMEI på kundenes telefoner?
Hadde du klart å lese simnummeret hadde det hvertfall vært enkelt for teleselskapet å finne eieren.

Si fra hvordan det går, kan vært interessant å vite til en annen gang.
Vis hele sitatet...
Når det er sånn at operatørene kan sperre IMEI nummer regner jeg med at de lagrer IMEI nummeret på telefonen som blir solgt fra dem.
Det står respekt av at du prøver å få gitt den tilbake til eieren
Sitat av datagutten Vis innlegg
Lagrer teleselskapene IMEI på kundenes telefoner?
Hadde du klart å lese simnummeret hadde det hvertfall vært enkelt for teleselskapet å finne eieren.

Si fra hvordan det går, kan vært interessant å vite til en annen gang.
Vis hele sitatet...
Teleselskapet kunne/ville ikke gi ut kontakt info, samme galt hvis jeg hadde simnummeret. Så telefonen blir levert til politiet i mårå. Bare håpe de ikke bruker 2 - 3uker på å spore opp personen som ble gjort med en kjenning.