Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2745
Jeg ble nylig ringt opp av NGT fordi de for tiden har sinnsykt mange ufornøyde kunder. De var ute etter å høre hvordan jeg som kunde opplevde dem. Etter jeg hadde kjeftet noe og følte meg fornøyd spurte han som ringte om jeg ville skifte fra 6mb-linje til 20mb.
Han sa det var lurt hvis jeg ville se på ip-tv, men jeg fikk ikke helt med meg hva det var, og jeg tror ikke han var helt klar over det heller.
Jeg har i ettertid sett en reklame på NGT sine hjemmesider, men sliter med å finne det igjen.
Er det noen som faktisk har testet eller hørt noe om dette? Jeg har for tiden bare antenne, og får derfor bare delvis inn tv2 og litt nrk1, så jeg vurderer å skaffe meg det.
Hvordan er det egentlig det funker? Er det meningen at man skal streame fra nrk.no eller erdetsatt opp egne kanaler likt kabel-tv?

Takk for svar
IPTV er enkelt sett TV over internett. Nextgentel har noe som heter NextHome med forskjellige nivåer. NextHome trippel gir deg ip-telefon + noe sikkerhetsgreier + tv over bredbånd. Det står ingenting på siden om adsl2+ sammen med iptv så vet ikke helt hva mannen mente. Det blir uansett rimelig dyrt om du ser på alt. Kan hende du kan få de til å levere utelukkende bredbånd+iptv, men det står ingenting på siden om dette. Problemet er at du nesten alltid må kjøpe sånt gjennom ISP siden iptv krever mye båndbredde og isp gjør avtaler for å få kort rute til kundene fra leverandørene (ivisjon for ngt). Også bør du tenke på om du har mulighet for å få signaler fra pc til tv og om det er praktisk å ha det stående sånn med ledninger og pc over lengre tid dersom du forkaster f.eks. satelitt-tv for iptv.

Glad du kjeftet litt på NGT, de suger på kundeservice. Fikk svar i forgårs på en melding eg hadde lagt inn i februar/mars.

Linker verdt å se på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Iptv
http://www.ngt.no/privat/produkter/nexttv/#grunnpakke
Sist endret av vell; 11. mai 2006 kl. 12:59.
Håper virkelig ikke de bruker kundesørvisfolkene til å ringe opp folk for å spørre om hva de synes om tilbudet istedenfor å ta telefonene til de som virkelig har problemer...
Uansett, vil du se tv uten skygger og forstyrrelser på nett så anbefaler jeg TvNoo.
Antall kanaler varierer litt(men du kan få sett zebra og tv3 som ikke sendes over antennenettet) og er ikke alltid programmet vil starte.
Men tolmodighet er viktig.
Første gang det starter henger det en liten stund, la det bare styre på og ikke gjør noe annet på maskinen. Tilslutt blir du spurt om du vil instalere en komponent. Si ja. Så vil kanskje programmet avslutte pga. feil. Start igjen uten å gjøre noe i andre programmer før vinduet er oppe. Da skal det funke etter en liten stund.

Edit: Link til tvnoo http://www.euchannels.net/
Sist endret av Henriken; 11. mai 2006 kl. 14:49.
Sitat av vell
Også bør du tenke på om du har mulighet for å få signaler fra pc til tv og om det er praktisk å ha det stående sånn med ledninger og pc over lengre tid dersom du forkaster f.eks. satelitt-tv for iptv.
Vis hele sitatet...
IPTV er ikke webtv, men TV over Internet. Du får ei boks (en "tuner") som du setter under TVen. Boksa kobler du til breiband. Om da ikke NGT har valgt ei særdeles dårlig løsning...
lefsegokk's Avatar
Trådstarter
Takk for svar så langt.

Ja, det er akkurat dette jeg lurer på , commie. Hvordan praktisk løsning det er på dette. Det er ikke noe sinnsykt problem for meg å trekke en ledning fra pc til TV, men en type boks er jo særs grei løsning. Har du testa dette, commie?
vi som levere trippel play har en løsning som jeg sterkt regner med dsl leverandørene har hevet seg på.
og den går som commie sier utpå at du har en gateway/router i huset og derfra kjører du en tp kabel til en "dekoder" som kjører signalet ut til tven din. å da er det ganske så fint.
eneste minuset med adsl er at kanalene krever endel båndbredde.
nrk 1 kjører med 10 mbit stream. noen lavere noen høyere.. dvs du får bare sett på en kanal om gangen ca med adsl2 full pupp hastighet, altså en kanal på uansett hvor mange tver du har.