Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 5836
Idag tidlig dro jeg på nærmeste Kiwi butikk, der hvor jeg kjøpte inn 8 halvlitere med cider (4.5%).
1-2 timer tidligere hadde jeg drukket 2 andre halvlitere som jeg hadde kjøpt igår.

Jeg måtte opp i tilsammen ca. 7 halvlitere på 5 timer bare for å bli lettere beruset.

Etter en liten stund sovnet jeg i ca. 1 time, og var komplett edru når jeg våknet igjen.
Jeg hev dermed inn på med 3 halvlitere til, til det føltes som om magen min ville sprekke, men uten noen nytte.

Tilsammen så ville jeg på et tidspunkt nesten hatt 2 i promille, og jeg synes derfor det var veldig rart at jeg ikke kjente noe.

Har noen av dere andre freaks opplevd noe lignende?
Eventuelle ideer til hva som kan ha vært årsaken til dette?
drikk ren sprit med isbiter så har du ikke det "problemet " igjen
Trådstarter
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
drikk ren sprit med isbiter så har du ikke det "problemet " igjen
Vis hele sitatet...
Sprit/Vodka får meg bare til å kaste opp, så jo, da vil jeg ha et enda større "problem"
Den som bare er der
Tror kanskje du drikker litt for sent? Prøv å drikk det opp fortere, så blir det sikkert gang
Trådstarter
Sitat av RavnX Vis innlegg
Tror kanskje du drikker litt for sent? Prøv å drikk det opp fortere, så blir det sikkert gang
Vis hele sitatet...
Det er jeg dessverre for "tynn" til å gjøre.
Drikker jeg store mengder veske/alkohol, vil det bare ende med halsbrann som så vil ende med brekninger, eller/og at magen blir så hardt "presset" at jeg også får brekninger.
Fem timer på sju halvlitere? Da er du vel omtrent edru fra den første før du åpner nummer to?

EDIT: Ser nå at du har problemer med å drikke fort. Da er det to ting som kan hjelpe: Høyere prosent, eller andre rusmidler.
Sist endret av Ramaskrik; 14. juni 2013 kl. 15:22.
ArbeidsledigProletar
Tror du glemmer at kroppen forbrenner jo alkohol. Altså, du drikker jo knapt i det tempoet kroppen forbrenner det, ikke rart du har "problemer" med å bli beruset.
Men ærlig talt, snakk med noen om du har et så stort rus-sug.
Trådstarter
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Tror du glemmer at kroppen forbrenner jo alkohol. Altså, du drikker jo knapt i det tempoet kroppen forbrenner det, ikke rart du har "problemer" med å bli beruset.
Men ærlig talt, snakk med noen om du har et så stort rus-sug.
Vis hele sitatet...
Vel, nå har jeg drukket nesten 1l med Martini (15%), og kjenner ikke i det minste til noen rus
Og dette i løpet av bare en halvannen time.
Sist endret av GangM; 14. juni 2013 kl. 15:41.
Hva med å prøve å ikke drikke hver dag? Du er avhengig av alkohol, ble lagt inn til observasjon i går og sliter psykisk. Du ødelegger deg selv på en kjip og stusselig måte, søk hjelp.
Sitat av GangM Vis innlegg
Har noen av dere andre freaks opplevd noe lignende?
Eventuelle ideer til hva som kan ha vært årsaken til dette?
Vis hele sitatet...
Når du sakte bygger opp promille vil ikke overgangen fra nøktern til full bli like tydelig. Det er litt som å legge på seg 3 kg, skjer det over natten får du sjokk, skjer det over 1 måned så merker du det knapt.

Over så lang tid kan også andre faktorer som trøttet og humør forandre seg såpass mye at det påvirker formen din.

Forventninger har som kjent også utrolig mye å si, og sitter du å bæder på at du ikke blir full så blir terskelen for at du føler deg full følgelig hevet.

Å løse problemet er enkelt, slutt å kjøpe drikke i jenteavdelingen
Hvis du drikker såpass mye som du sier du gjør, så regner jeg med kroppen din begynner å bygge opp en viss toleranse mot alkohol, og når du i tillegg drikker så tregt, så er det egentlig ikke så veldig rart at du ikke blir full.


Men, forslag: søk hjelp, dette er ikke en fin måte å dø på. Begynn med en eller annen ekstremsport/aktivitet som kan gi deg smaken på livet igjen, fallskjermhopping f.eks. Gå ut og opplev ting.
Sitat av GangM Vis innlegg
Vel, nå har jeg drukket nesten 1l med Martini (15%), og kjenner ikke i det minste til noen rus
Og dette i løpet av bare en halvannen time.
Vis hele sitatet...
Nå caller jeg bullshit. La meg gjette, du er under 20?
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
La meg gjette, du er under 20
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er under 20, men ser ikke helt hva det har med saken å gjøre?
Hell nedpå en kald flaske med minttu!
Drikk sprit, men ikke drikk det så fort at du begynner å spy:P:P Du liker cider så da liker du brusdram eller lignende.
Ta deg noen (5-10stk) iskalde jegermeistershotter for å sette det hele i gang. Da tenker jeg de 7 halvliterene dine kommer seg etterhvert.
Trådstarter
Vel, nå er jeg endelig en del full.
Etter å ha drukket en hel flaske med Martini
Ikke for å være frekk, men det høres ut som du har ett stort alkoholproblem og sliter psykisk.
Tror du bør være mer bekymret over helsen din (både fysisk og psykisk), enn å bekymre deg over at du ikke blir full.
Høres uansett ut som du har pådratt deg toleranse for alkohol, drikker du ofte?
Hvordan vet dere at han har et problem? Jeg har også begynt tidlig på dagen for så å drikke i 3 dager... Bra er det ikke men sånt skjer.

For å slippe moralpreik etc kan jeg jo si at jeg drikker mindre enn den vanlige mann i gata. Har vært full 2 ganger i år.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Ikke for å være frekk, men det høres ut som du har ett stort alkoholproblem og sliter psykisk.
Vis hele sitatet...
Hvor kommer dette fra? Er det ikke snakk om en 18-åring som prøver å bli full for cirka første gang?
Okei jeg gir meg, las ikke de andre trådene hans. Legger meg flaaaaat
Sitat av GangM Vis innlegg
Idag tidlig dro jeg på nærmeste Kiwi butikk, der hvor jeg kjøpte inn 8 halvlitere med cider (4.5%).
1-2 timer tidligere hadde jeg drukket 2 andre halvlitere som jeg hadde kjøpt igår.

Jeg måtte opp i tilsammen ca. 7 halvlitere på 5 timer bare for å bli lettere beruset.

Jeg hev dermed inn på med 3 halvlitere til, til det føltes som om magen min ville sprekke, men uten noen nytte.
Vis hele sitatet...
Er det jeg som misforstår, eller forventer du å bli full ved å drikke 7 halvlitere over en tidsperiode på 5 timer? wtf.jpg

Man blir ikke full ved å drikke så vidt over en øl/cider i timen..
Trådstarter
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Høres uansett ut som du har pådratt deg toleranse for alkohol, drikker du ofte?
Vis hele sitatet...
Jeg har uten tvil pådratt meg toleranse, da jeg når jeg så vidt hadde fylt 18 ble totalt dritings av 3 halvlitere, og nå klarer veldig sjeldent å bli full på alkohol man får kjøpt i butikk (er nå 19 og et halvt).

Ja, jeg drikker ofte
Sist endret av GangM; 15. juni 2013 kl. 05:18.
Sitat av GangM Vis innlegg
Ja, jeg er under 20, men ser ikke helt hva det har med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Fordi gutter under 20 har en sær mentalitet om at det å tåle mye alkohol skal være tøft eller mandig eller noe sånt. Det er flere titalls tråder her som omhandler gutter på din alder med ditt problem, og felles for dem alle er lukten av bullshit og usikre tenåringer.

All alkohol absorberes før det diffunderet ut i alle kroppens væsker. Dette medfører at promille er noe som lett kan regnes ut samtidig som at det er svært lite påvirket av individuelle faktorer. Du blir full som alle andre, hvis ikke drikker du bare ikke nok. Det er ingen x-faktor her, og problemstillingen tjener overhodet ingen hensikt utover mentalonanering.
Drikk vin.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Hvor kommer dette fra? Er det ikke snakk om en 18-åring som prøver å bli full for cirka første gang?
Vis hele sitatet...
Han sier har blitt full flere ganger før, men har pådratt seg alkohol toleranse. Det at han også nevner at han dro på Kiwi kl 8 på en mandags morgen, for å så stikke hjem og drikke seg full (alene ja?). Høres ikke helt bra ut, spesielt med tanke på at han holder på slik i en alder av 18-19år. Han har også nevnt at han blander alkohol og andre downers i en annen tråd.
Når det kommer til moralpreken har han heller ikke sagt at han ikke ønsker det.
Sist endret av Lacertosus; 15. juni 2013 kl. 17:25.
Handler vell kanskje litt om mentaliteten din når du er ute å drikker.

Slik er det hvertfall for meg, jeg er 92 modell.

Er jeg på en fest hvor det bare er mennesker jeg kjenner har jeg veldig lett for å bli full, ettersom jeg slipper meg selv "fri". Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Dog er jeg på fester hvor det er mange mennesker jeg ikke kjenner blir jeg nesten aldri full. Selv om jeg drikker mye.

Dette har jeg også testet med et alkoholmeter, den eneste festen hvor jeg kun var med min kompis og resten var ukjente hadde jeg 2,6 promille (Tro meg eller ei) uten å føle meg stort påvirket.
Mens på en annen fest med samme kompis hvor jeg kjente alle, var promillen på 2,2 og jeg var i 100, danset, bablet høl i hue på folk og div. andre ting enn gjør når man har det gøy med alkoholrus.

Dette er den eneste forklaring jeg kan komme med til deg, for å være helt ærlig tror jeg ikke det handler om å ha høy toleranse pga det er noe du bygger deg opp etter flere år med alkohol. Ikke noe du får etter litt hjemmedrikking og noe fester i en alder av 19.
Jeg kjenner hvertfall ingen som har bygget seg opp en bemerkelsesverdig toleranse av ungdomsfylla.

Så mitt tips er; Slipp deg løs, uansett hvor du befinner deg (Ta dette med en klype salt).
Shots mine gode venn.... Shots....
Sitat av Edited Vis innlegg
Dette har jeg også testet med et alkoholmeter, den eneste festen hvor jeg kun var med min kompis og resten var ukjente hadde jeg 2,6 promille (Tro meg eller ei) uten å føle meg stort påvirket.
Vis hele sitatet...
Hadde du faktisk hatt 2,6 i promille, skal jeg love deg at du hadde følt deg beruset. Hvis du har brukt et hjemmeblåseapparat, så er ikke de særlig nøyaktige.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Hadde du faktisk hatt 2,6 i promille, skal jeg love deg at du hadde følt deg beruset. Hvis du har brukt et hjemmeblåseapparat, så er ikke de særlig nøyaktige.
Vis hele sitatet...
Var et slikt du kjøper som privatperson ja, så selvfølgelig skal det taes med betraktning. Tok å regnet manuelt etter en formel på nettet hvor enn skulle ta med kroppsvekt og tid etc.
Da regnet vi ut at promillen var på 2,4 promille, så så veldig unøyaktig var den ikke.

Som jeg sier, tro meg eller ei, gidder ikke diskutere her om det er sant eller ikke. Jeg vet hva som sto på alkometret.
@edited kan jo hende at fylla gjengangeren har skjedd, at du påstår at du ikke er full, men alle kompisene vet du er stupfull? for det har skjedd ofte med meg
Fortsett å drikk mer. Men ikke spis noe.
Sitat av ShadowFiend Vis innlegg
Er det jeg som misforstår, eller forventer du å bli full ved å drikke 7 halvlitere over en tidsperiode på 5 timer? wtf.jpg

Man blir ikke full ved å drikke så vidt over en øl/cider i timen..
Vis hele sitatet...
Prøv å drikke 24 øl på 24 timer. Skal love deg du blir full
Sitat av Xernox Vis innlegg
Prøv å drikke 24 øl på 24 timer. Skal love deg du blir full
Vis hele sitatet...
En øl i timen? Wow....
Trådstarter
Sitat av Obster Vis innlegg
En øl i timen? Wow....
Vis hele sitatet...
Det skal faktisk gi en ganske høy promille

Selv så drakk jeg 2 halvlitere med cider i timen
Har vært borti det samme selv noen ganger. Sist viar jeg på guttertur i Oslo. Satt sammen med en kamerat hele kvelden på byen, og vi drakk ca det samme hele tiden. Vanligvis blir jeg tidligere full enn denne kameraten, men denne dagen var det hel umulig for meg å få alkoholen til å funke. Ble bare sinnsykt full i magen.
Når vi dro på hotellrommet, så hadde jeg en promilletester liggende (da jeg skulle kjøre hjem dagen etterpå).

Kameraten min blåste konsekvent 1.7 i promille, mens jeg blåste 0.2 og 0.3. Kameraten min bare lo og regnet med at jeg kom til å få det i løpet av natten, men jeg våknet bare helt fin på morgenen.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Sprit og redbull/battery. fort og godt
Drikk vodka. Hvis du sliter med alkoholproblemer, så ikke ødelegg kroppen med nok en faktor; kalorier og karbohydrater.
1. Du blir fortere full og trenger mindre å drikke.
2. Du slipper de flere hundre kaloriene som en cider inneholder.

Ikke spis før du drikker, da blir du fortere full.
Når du er full, spis masse og drikk masse ikke alkoholisert, så slipper du den voldsomme hangoveren.
Sist endret av steffena92; 17. juni 2013 kl. 06:02.
ArbeidsledigProletar
Sitat av steffena92 Vis innlegg
Drikk vodka. Hvis du sliter med alkoholproblemer, så ikke ødelegg kroppen med nok en faktor; kalorier og karbohydrater.
1. Du blir fortere full og trenger mindre å drikke.
2. Du slipper de flere hundre kaloriene som en cider inneholder.

Ikke spis før du drikker, da blir du fortere full.
Når du er full, spis masse og drikk masse ikke alkoholisert, så slipper du den voldsomme hangoveren.
Vis hele sitatet...
FEIL. De ekstra kaloriene kan spare han for magesår, aner du hvor sterkt ren vodka er for magesekken eller?
Nåja. Jeg drikker det rent, men jeg drikker kanskje 100 ml på en gang, så tar jeg meg en sipp cola- så repiterer jeg. Dette har jeg gjort til tider i ukevis i strekk og jeg har aldri hatt noen problemer med magesekken. Men tviler ikke på det du sier, men det varierer vel fra person til person.
Som mange andre sier. Drikk sprit, og drikk med kamerater, er stemninga god drikker du mer.

Har et annet spørsmål jeg, gidder ikke lage ny tråd !

I fjord sommer var jeg på firma fest, var fint vær, mye folk og knall stemning!
Jeg gikk i baren når jeg allerede var på halv 8, men klarte og oppføre meg i baren og det endte opp med 4 tequila shots på meg + kolegane som "spanderte". 30 minutter sene hadde jeg gått den smale stien og ble kastet ut siden jeg var for full, og måtte bli kjørt hjem.

Etter det har jeg ikke klart og shotte, uansett om det bare er en liten 20% fisher, blir dårlig og må ta gode pustepauser for ikke å brekke meg, noen som har noen tips til og komme over dette?

Og bare så det er sagt, jeg drikker ikke ofte og jeg har ikke noe alkohol problem, alle kan gå på en smell!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Jeg har det stikk motsatte problemet. Kan hende det er fordi jeg liker smaken av cognac for godt. Har ved flere anledninger tømt en flaske på under 1 time, og da kan du være helt sikker på at du blir full. Ikke anbefalt dog.
Gratulerer! du har utviklet toleranse. Det at du spiser rivotril som sukkertøy har også en innvirkning på din alkohol toleranse og vice versa.