Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3218
Jeg vet, at det er høyere bitrate på Spotify Premium.
Vil jeg merke at lyden blir mye bedre, hvis jeg betaler for Spotify?


Ps: Har et anlegg, fra Hi-Fi Klubben, med digitalt optisk signal til forsterkeren.
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Jeg vet, at det er høyere bitrate på Spotify Premium.
Vil jeg merke at lyden blir mye bedre, hvis jeg betaler for Spotify?


Ps: Har et anlegg, fra Hi-Fi Klubben, med digitalt optisk signal til forsterkeren.
Vis hele sitatet...
Antagelig vil du merke veldig liten forskjell.
Jeg merker veldig stor forskjell på et helt OK anlegg.
Spesielt på sanger som har veldige høye frekvenstopper.
Det spørs mer på den som lytter enn på anlegget. Er du kravstor når det kommer til lydkvalitet vil du merke det, men veldig mange vil ikke merke noe som helst.
om det er like stor forskjell som på valgene lav kvalitet og høy kvalitet når man har premium kan du trykt oppgradere.
Gjetter på at forskjellen er på 64/98 kbps bitrate på lav og 192 på høy
Kan høre det når det er en sang med mye bass.
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
om det er like stor forskjell som på valgene lav kvalitet og høy kvalitet når man har premium kan du trykt oppgradere.
Gjetter på at forskjellen er på 64/98 kbps bitrate på lav og 192 på høy
Vis hele sitatet...
Nei.. 64/98kbps hadde hørtes ut som en gammel kasettspiller, da hadde ingen brukt det.

Standard bit-rate på Spotify er 160 kb/s, mens betalende kunder kan sette på det dobbelte, 320 kb/s (Ogg Vorbis)
tja som sagt. gjettet. mobilen min har ivertfall spraking når den spiller av på lav kvalitet =)
Spotify free har en bitrate på 160 kb/s. Betalende kunder har en bitrate på 320 kb/s. Det er stor forskjell. Hvis du skulle finne på å betale, så husk å still inn dette manuelt på innstillinger, siden standarden ligger på 160 kb/s, i hvertfall hvis du streamer og ikke spiller av nedlastede låter.
Protip for enda bedre lydkvalitet : Disable "volume normalization" Det skal bare gjøre musikken "flat" så all musikk er i lik høyde, men det ligger ett filter som ikke fungerer helt optimalt på alle sanger.

Stor hørbar forskjell på 160/320, man får mye mer dybde.
Sist endret av Omaha; 10. februar 2011 kl. 19:59.
Skulle gjerne likt å se en ABX test fra dere som hører stor forskjell.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Skulle gjerne likt å se en ABX test fra dere som hører stor forskjell.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig nødvendig å ta opp det i enhver tråd som omhandler lydkvalitet?
Kjør output fra lav kvalitet gjennom en spectrum analyser. Er toppene kuttet av innen rangen mennesker kan høre? Ja, flott. Fornøyd?
Sist endret av Goophy; 10. februar 2011 kl. 20:40.
Jeg sier bare at det er lett å bedra seg selv.
Kan lage en tråd om ABX slik at vi får vite hvor stor del av nFF som hører forskjell.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Jeg sier bare at det er lett å bedra seg selv.
Kan lage en tråd om ABX slik at vi får vite hvor stor del av nFF som hører forskjell.
Vis hele sitatet...
Vel du kan mene akkurat hva du vil, de frekvensområdene her er i lytteområdet til de fleste voksne mennesker som ikke har hørt spotify listen i signaturen din på full guffe i årevis.

Jeg har hatt forbannelsen av å høre ting som andre ikke gjør, det kan være utrolig slitsomt med for eksempel lavfrekvent pipelyd fra mobil ladere. Så vær så snill og overbevis meg om at DU vet bedre hva jeg hører eller ikke hører.

Edit : Dette er forresten det som går igjen i beskrivelse av denne testen din : " the highly controversial ABX test "
Sist endret av Omaha; 10. februar 2011 kl. 21:55.