Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1907
Hei.
Jeg og madamen tenkte oss en tur til "syden" i sommer.
Type Gran Canaria, Hellas, Tyrkia evt Bulgaria.
Jeg personlig har aldri vært i varmere strøk før.

Vi har sett litt rundt på nettet, og håper på å legge oss på prisklasse 7000-10 000 for reise og opphold for 2 uker. Tenker å reise i slutten av august (uke 33-34-35 har vi ferie).
Vi er ikke så VELDIG kravstore, men ønsker oss gjerne basseng på hotellet/ved leilighetene, og nærhet til stranden. Gjerne bassengbar/beachbar.
Vi er ikke spesielt glad i nattklubber så vi trenger ikke å havne midt i Ibiza-lignende omgivelser liksom.

Er spent på om noen her kanskje har tips eller anbefalinger? Gjerne med navn på hotell
Da dette er min første tur til "syden" så er det litt skummelt/spennende/vanskelig å vite hva jeg bør se etter om dere skjønner.

På forhånd tusen takk :-)
Hvis du vil prøve å være litt original, så vil jeg på det sterkeste anbefale østkysten av Italia. Har vært flere år på rad i to byer som ligger like ved hverandre - Pesaro og Fano. Dette er halvsmå byer, hvor det er deilige strender og utrolig fint og koselig. Jeg er ikke så glad i å rusle rundt i sola og spise is, og møte flere skandinavere enn lokale. Har bodd i noen herlige leiligheter, men det husker jeg dessverre ikke navnet på. uansett, google byene og se!
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Da er nok Alanya midt i blinken for dere, for det er akkurat som du beskriver det som.
Siden det er første gang kan jeg si det at hvis du drikker vannet der blir du kvalm siden de har en helt annen bakterieflora enn oss. Kjøp vann på flaske, koster nesten ingenting. Type 1-2 kroner for 0,5l.
Hvis du vil ferie i turistdelen oppholder du deg på venstre (vestre) side av Tophane MH (søk Alanya på Google, Tophane er ''utveksten'' du ser på kartet).
Anbefaler «Naboen» som spisested, fornuftige priser, rent og veldig hyggelig personale.
Heisann :')
25 6
Hotel Kaliopa i Albena, Bulgaria anbefales. Hotellet ligger så å si på stranda og det er badebasseng på hotellet. En av de beste strendene jeg har vært på (god/fin sand, god vanntemperatur, gode tilbud på stranda i form av drikke/frukt). Ellers anbefales Barcelona, flott by både for strandliv, uteliv og attraksjoner.