Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1743
Hei hallo og hoppeliheita
Jeg og noen venner har lenge hatt planer om å komme oss ned til Japan, men det har forekommet noen komplikasjoner som gjør at vi ikke kan dra enda...

F.eks jeg skal i forsvaret og være der i et år eller to, resten av vennene mine arbeider hardt for å spare penger. Så når jeg er ferdig i Forsvaret så var planen å reise ned til Japan, være der en stund og "best case scenario" flytte dit tilslutt.

Grunnen til dette er jo at vi har lyst til å oppleve den japanske kulturen, maten og selvfølgelig BILER! Så da kommer jeg endelig til mine spørsmål.
1. Hvordan er det i Japan?
2. Har dere noen forslag om hvor i Japan det er best å dra på ferie/evt flytte i senere tid?
3. Hvordan er det med kjøp og salg av biler?
4. Hvor kommer man nærmest den eldgamle "bushi" kulturen og hvordan kan man oppleve denne på sitt beste?

Jeg tar gledelig i mot alle tips og triks til min fremtidig reise
1. Hvordan er det i Japan?
Trangt, rart og helt fantastisk.

2. Har dere noen forslag om hvor i Japan det er best å dra på ferie/evt flytte i senere tid?
Ferie: Okinawa; et ferieparadis uten like. Bo: Osaka om du foretrekker storbyen. Kyoto: Om du heller vil bo i en kulturstad. Akita: Ikke så tett-bebygd også har de snø på vinteren. Jeg hadde nok stasjonert meg i Kyoto selv, da byen er lett å finne fram i og det bor ikke alt for mange mennesker der. Bortsett fra vår/sommer er det heller ikke så mange turister der. Dessuten er Kyoto hjembyen til Nintendo.

3. Hvordan er det med kjøp og salg av biler?
Bilene er nok billigere der, men da kollektivtransporten er såpass bra som den er vil nok bil i de fleste tilfeller være unødvendig. Mye trange gater vil nok også gjøre at du da om så tilfelle bør gå for en cooper eller noe. Skiltingen i Japan er sikkert heller ikke lett å forstå i og med at det meste står på japansk (kanji). Ville nok vært rimelig stabil på japanske tegn før jeg hadde begitt meg ut på en kjøretur. En annen ting; de kjører på venstre siden.

4. Hvor kommer man nærmest den eldgamle "bushi" kulturen og hvordan kan man oppleve denne på sitt beste?
Ville nok sjekket ut ulike tema-parker. Det er massevis av de rundt om i Japan. Sjekk ut Edo Wonderland, en temapark inspirert av samuraier og ninjaer. Kakunodate i Akita er også et gammelt samurai distrikt som kunne vært verdt å sjekke ut.
Sist endret av kn^tte; 19. februar 2014 kl. 12:52.
Sitat av arizonaicedtea Vis innlegg
Grunnen til dette er jo at vi har lyst til å oppleve den japanske kulturen, maten og selvfølgelig BILER!
Vis hele sitatet...

Oppleve biler? De har jo denne magiske grensen på 286 hk, da avgiftene plutselig blir smertefulle og ingen har råd til å leve med dem. Men man kan jo komme langt med 286 hk også, da. Å kjøre rundt i byene der virket slitsomt, da det var mye trafikk døgnet rundt og mye trange smug/gater. Stort sett ser man små varebiler og taxier på veiene, men du/dere vil kanskje oppsøke baner der de driver med motorsport for å bli en del av drifterne eller hva greia deres er.

Tre timer etter jeg gikk av flyet så jeg forresten the real deal Tokyo drifting midt i Shibuya, så det er vel noen entusiaster der Krever litt baller å komme sidlengs inn der, men folk hoppet unna heldigvis.

Ellers er det så mye butikker, restauranter, cafèer, folk, severdigheter, osv, at jeg kunne nok blitt der i årevis og fortsatt opplevd interessante ting hver dag.
1. Hvordan er det i Japan?
Vis hele sitatet...
Mer vestlig enn man tror på forhånd! Vær forberedt på at det ikke er _SÅ_ annerledes/rart/forskjellig som weeabos gjerne gir inntrykk av på nett.

2. Har dere noen forslag om hvor i Japan det er best å dra på ferie/evt flytte i senere tid?
Vis hele sitatet...
Det er som tidligere sagt her, avhengig av hva du vil. Jeg vil imidlertid oppfordre deg til å vurdere sykkelferie. Det er masse flotte ruter, og det er fantastisk natur. Flytte er enda vanskeligere å si noe konkret om uten å kjenne deg og dine ønsker, men Kyoto er ikke et dumt valg, ei heller Kobe forsåvidt. Osaka liker jeg ikke spesielt godt, da ville jeg heller flyttet til Edogawa-ku i Tokyo for eksempel.

Forøvrig er det skrevet en del om reise til Tokyo tidligere på forumet.
Sist endret av nikita; 19. februar 2014 kl. 14:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lord Wizard
arizonaicedtea's Avatar
Trådstarter
5 0
Sitat av kn^tte Vis innlegg
1. Hvordan er det i Japan?
Trangt, rart og helt fantastisk.

[b] En annen ting; de kjører på venstre siden.
Vis hele sitatet...
Familien min er jo i fra England og i heimen så har vi venstrestyrt bil også, hehe