Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3008
Heisann!


I de siste månedene har jeg tenkt mye på hva jeg egentlig vil bli, og har hver gang tenkt litt på å bli politi.

Det virker gøy og spennende, ikke noe 9-5 rutinejobb hvis dere skjønner. Har hørt at lønningen ikke er så utrolig bra, men det gjør meg egentlig svært lite.

Holder det med generell studiekompetanse? Jeg har plettfri vandel og har aldri vært i kontakt med politiet, har god fysisk form. Har det også noe å si at man ikke er norsk statsborger?

Takk for hjelpen! Håper kanskje at noen politimenn kan svare, men har mine tvil

Ambulansesjåfør virker også som en spennende og givende jobb, noen erfaringer der?
Du må være norsk statsborger.
Ellers oppfyller du kravene.
Det holder med generell studiekompetanse. Det hjelper å komme fra en familie med minoritetsbakgrunn. God fysisk form er et must i opptaksprosessen. Opptakene i år er over for denne gang, søk til neste år.

Om du er gira på å bli ambulansesjåfør burde du valgt ambulansefaget på VGS.
Har du norskt pass? Hvis ja, da er du norsk statsborger, og kan bli politi.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av voktern Vis innlegg
Det holder med generell studiekompetanse. Det hjelper å komme fra en familie med minoritetsbakgrunn. God fysisk form er et must i opptaksprosessen. Opptakene i år er over for denne gang, søk til neste år.

Om du er gira på å bli ambulansesjåfør burde du valgt ambulansefaget på VGS.
Vis hele sitatet...
Hjelper det å komme fra familie med minoritetsbakgrunn? Jeg har bodd her i 4 år, men snakker svært godt Norsk. Er forresten fra Nederland.

Er jo bare 17, så er i hvert fall to år til jeg kan prøve meg på opptak .

Sitat av Dimergon Vis innlegg
Har du norskt pass? Hvis ja, da er du norsk statsborger, og kan bli politi.
Vis hele sitatet...
Nei. *titegn*
Her er kravene for å komme inn på Politi Høg Skolen ( PHS )

Opptakskrav

Politihøgskolen tilbyr en høgskoleutdanning, og dermed er generell studiekompetanse en forutsetning for opptak. Søkere må ha generell studiekompetanse i det de søker om opptak, altså innen 1. mars.
(Politihøgskolen vil også vurdere søkere som søker om opptak på bakgrunn av realkompetanse.)

I tillegg til det ordinære kravet om generell studiekompetanse, er det også en rekke spesielle opptakskrav som må oppfylles.

Søkeren må:

Være fylt (eller fylle) minst 20 år i løpet av det året det søkes om opptak
Ha norsk statsborgerskap på søkertidspunktet
Ha minimum karakteren 3 i norsk hovedmål fra videregående skole (snitt av standpunkt og eksamen)
Ha gyldig førerkort klasse B på søkertidspunktet
Ha generelt god helse, inkludert syn og hørsel, og oppfylle de medisinske kravene for opptak, så vel som de medisinske kravene for førerkort klasse D
Ha plettfri vandel.
Være i ordinært god fysisk form og ha gode svømmeferdigheter, og må bestå fysiske tester
Bli funnet personlig egnet for opptak gjennom intervju med opptaksnemnd
Vis hele sitatet...
Mere info om Politi Høgskolen kan du finne her : http://www.phs.no/Studietilbud/
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Okei takk, men kan man ikke søke om norsk statsborgerskap etter 7 år? Da kan jeg jo søke om opptak når jeg er 21.
Vist du ikke er Norsk Statsborger så kan denne siden være av interesse for deg

http://www.udi.no/sentrale-tema/Statsborgerskap/
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Men er det noen som har noen meninger rundt dette? Er dere politi, eller kjenner dere noen som er politi og vet hva jobben går ut på.

Hvis jeg blir Norsk statsborger etter hvert, vil det da også si at jeg må gå i tjeneste?
Plettfri vandel, gjelder det null prikker på førerkortet? Nysgjerrig.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Plettfri vandel, gjelder det null prikker på førerkortet? Nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Om du får et forenklet forelegg og prikk på kortet, har du fortsatt "plettfri" vandel. Det vil altså stå registrert at du har fått forenklet forelegg og prikk, men vises ikke på vandelen.

Er usikker på om det er plettfritt om du blir anmeldt og straffet.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Om du får et forenklet forelegg og prikk på kortet, har du fortsatt "plettfri" vandel. Det vil altså stå registrert at du har fått forenklet forelegg og prikk, men vises ikke på vandelen.

Er usikker på om det er plettfritt om du blir anmeldt og straffet.
Vis hele sitatet...
Ah, okay Så hvis jeg har to prikker, kan jeg søke når jeg fyller 20?
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Er usikker på om det er plettfritt om du blir anmeldt og straffet.
Vis hele sitatet...
Men i alle herrens dager... Sier ikke det seg selv da?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
...du må definitivt melde deg ut av freakforum
Du burde ihvertfall slutte med narko før du blir ambulansesjafør etter min mening, men purk, det kan være samme faen
Sitat av Husemann Vis innlegg
Ah, okay Så hvis jeg har to prikker, kan jeg søke når jeg fyller 20?
Vis hele sitatet...
Vær så god, fritt fram!

Sitat av Knask Vis innlegg
Men i alle herrens dager... Sier ikke det seg selv da?
Vis hele sitatet...
Jo, men jeg er usikker på når man går fra en forseelse til en forbrytelse. Forseelser havner som regel ikke på vandelen.

Her tenker jeg altså fart og uvettig kjøring. Rus er jeg fullstendig klar over at kommer på rullebladet som faen.

Sitat av somnium Vis innlegg
...du må definitivt melde deg ut av freakforum
Vis hele sitatet...
+1

Sitat av OsloS Vis innlegg
Du burde ihvertfall slutte med narko før du blir ambulansesjafør etter min mening, men purk, det kan være samme faen
Vis hele sitatet...
Som jeg en gang sa til to betjenter som holdt meg fast i baksetet (den gangen ble jeg pågrepet av sju politifolk med fullt utstyr), de to som passa på var meget hyggelige, så jeg sa "Selv om dere er purk, er ikke dere svin"
Ble litt av en latterkrampe og jeg slapp håndjern etterpå, var såpass rolig
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Sitat av OsloS Vis innlegg
Du burde ihvertfall slutte med narko før du blir ambulansesjafør etter min mening, men purk, det kan være samme faen
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, om jeg virkelig velger å satse på en karriere innenfor politiet eller som ambulansesjåfør så slutter jeg jo med alt av ulovligheter .

Er det ulovlig å ytre sine meninger gjennom et forum? Og kan politiet finne ut at jeg har en bruker her ved å søke opp navnet mitt? tviler.
Heisann!

Du må være 21 år gammel for å få plass på Snuteskolen
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av somnium Vis innlegg
...du må definitivt melde deg ut av freakforum
Vis hele sitatet...
Eller starte undercover!
brace yourself
Fickledick's Avatar
Sitat av Tihi Vis innlegg
Heisann!

Du må være 21 år gammel for å få plass på Snuteskolen
Vis hele sitatet...
Reglene er endret, du må nå være fylt/fylle 20 år det året du søker.
Gidder ikke finne kilder da det er oppgitt tidligere i tråden.

/OT: post nr. 200, opp, opp og foooorbiii!!!!
Sist endret av Fickledick; 27. juli 2012 kl. 16:07.
Ambulansesjåfør finnes ikke lenger. Heter ambulansepersonell og du får ikke bare kjøre. Send meg PM om du har spm om yrket