Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1258
Hei!
Jeg og en kompis skal prøve ut det nye MMORPGet Rift som kommer den 4 mars. Men kompisen min har en ganske utdatert PC, og jeg lurer derfor på om han kan kjøre det? Vi har sjekket alle spesifikasjonene bortsett fra skjermkortet, som vi ikke har noe særlig greie på.
Her er det som kreves for å kjøre det(minimum): Nvidia GeForce FX 5900, ATI/AMD Radeon X300, Intel GMA X4500
kilde: http://telarapedia.com/wiki/System_Requirements

Han har ATI radeon HD 2400 Pro
Vil det være nokk?

Takk for svar!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Systemkravene var veldig lave iallefall, selv om kortet hans suger møter det kravene sålangt jeg kan forstå.
Trådstarter
27 4
Flott!
Takk for kjapt svar
www.canyourunit.com søk på spillet, så får du et resultat om pc møter kravene
▼ ... noen uker senere ... ▼
brace yourself
Fickledick's Avatar
hei!
Jeg gikk på en diger smell i går xD Jeg lastet ned rift på spaceworld.no og da jeg mottok filen så gikk det opp for meg "din dust, du har jo mac!"....
Derfor ble jeg nødt til å kjøre spillet på min gamle pc http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482673#extra, men denne kjører spillet på ekstremt lav fps... ()10-15 max med laveste grafikk(). er den virkelig så dårlig, eller er det noe jeg kan gjøre `?
Spiller f.eks wow på grei framerate på medium grafikk.
Så lenge du har skrudd av anti aliasing går det nok fint :3
brace yourself
Fickledick's Avatar
anti aliasing står på: None.
Installer Windows på Mac-en da vel?
brace yourself
Fickledick's Avatar
hmm, tja har tenkt på bootcamp... Men jeg er så n00b, og redd for å klare fucke opp en mac til 12500:P

Sitat av Fickledick Vis innlegg
hmm, tja har tenkt på bootcamp... Men jeg er så n00b, og redd for å klare fucke opp en mac til 12500:P
Vis hele sitatet...
men må legge til at rift virker awesome!
Enda en god grunn til å ikke kjøpe mac
Det at MMO koster penger i måneder er så sjukt HAT! om ikke hadde jeg fortsatt spilt wow i ny og ne, samtidig som jeg kunne hatt Rift, Conan og mange andre spill som har månedlig fee, til og med xbox live -.-
Sitat av vikZz Vis innlegg
Enda en god grunn til å ikke kjøpe mac
Vis hele sitatet...
At en selverklært "n00b" er redd for å fucke opp ved å installere Windows (som forøvrig er griseenkelt og omtrent automatisk) er ingen god grunn.
brace yourself
Fickledick's Avatar
Sitat av vikZz Vis innlegg
Enda en god grunn til å ikke kjøpe mac
Vis hele sitatet...
Jeg elsker mac'en min jeg.

holder¨på å instalere win7 med bootcamp nå, håper at mac'en kjører rift bedre.

Sitat av bongjoy Vis innlegg
www.canyourunit.com søk på spillet, så får du et resultat om pc møter kravene
Vis hele sitatet...
i følge denne linken forfyller pc'n min de anbefalte kravene, men kjører likevell på 10-15 fps -.-
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Det at MMO koster penger i måneder er så sjukt HAT! om ikke hadde jeg fortsatt spilt wow i ny og ne, samtidig som jeg kunne hatt Rift, Conan og mange andre spill som har månedlig fee, til og med xbox live -.-
Vis hele sitatet...
Koster Rift penger i måneden?
Ja, det koster vel 12.99 euro i måneden sist jeg sjekket, du får en måned med spillet da.