Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4102
Hei.
Lette rundt her på forumet først, og fant ikke noen relevant tråd så bare lager denne her.
Det det gjelder er:
Hvordan skal jeg gå fram for å få et greit forhold til Alkohol?
Jeg har nesten ikke drukket Alkohol før i det hele tatt, har drukket noen få øl (ikke samtidig, men i løpet av livet..) og smakt sprit/brus blanding.
Jeg er myndig, og skal ut i studielivet og ønsker da og sørge for at jeg har et greit forhold til Alkohol, som vil si, at jeg kan fint stikke ut en tur på byen med venner og ta noen øl, kanskje en stk sterkere drikk, for å ikke føle meg utenfor.

Tenker liksom at jeg vil være med i det sosiale laget utenfor skole, altså med medelever osv, og trives med det. Ha et "rolig" forhold til Alkohol, hvor jeg kan kose meg med det. Kommer nok ikke til å dra den helt ut med det første. Synes det er viktig og kanskje sunt å et sånt forhold til Alkohol.

Så, har dere noen tips til hvordan jeg skal gå fram?
Med mindre du har alkoholikere i familien er det bare å kjøre på, eneste måten å bli vant med alkohol er å drikke det.
Jeg vil anbefale deg å starte rolig. start med et par pils, neste gang du er på byen kan du prøve tre/fire. men sett deg en grense før du drar ut, ikke tenk underveis at du merker lite og at du sikkert tåler mer.

Gjør det også helst med hyggelige folk, da blir det naturligvis hyggeligere.

drikkepress er det ganske lite av blant studenter, og husk at det uansett lønner seg å tenke selv

Passer du på å ikke drikke ofte og mye går det nok greit
Sist endret av Membranplan; 29. november 2012 kl. 17:56.
Alle trenger en rølpekveld for å lære hvordan kroppen takler alkohol. Hiv innpå, så merker du fort når du bør stoppe neste gang...
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Alle trenger en rølpekveld for å lære hvordan kroppen takler alkohol. Hiv innpå, så merker du fort når du bør stoppe neste gang...
Vis hele sitatet...
Jeg tror 95% lærer på denne måten. Inkludert meg selv.
Lurt for å ikke bli for trøtt/dårlig er å drikke et glass vann etter/før hver enhet(glass)
Sist endret av Alfonzor; 29. november 2012 kl. 18:07.
this is how we do
instar's Avatar
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Alle trenger en rølpekveld for å lære hvordan kroppen takler alkohol. Hiv innpå, så merker du fort når du bør stoppe neste gang...
Vis hele sitatet...
Stemmer det! Første gangen du drikker går du på verdens største (og kanskje flaueste) smell, noe som gjør du lærer. Er ikke akkurat til å anbefale men vil tro, som sagt over her, at 95% lærer på denne måten. Du kan også gå på flere smeller, spesielt jo yngre du er, som resulterer i at du lærer hver gang du drikker.

Har selv en familie med eks-narkomane og (nåværende)alkoholikere, noe du også lærer fra vil jeg tro. Drikker selv hver helg (stort sett) en god del mengde sprit, men når dette verken går utover venner, familie, meg selv eller skole føler ikke jeg selv jeg har det store "problemet" med alkohol, eller misbruk av alkohol. Føler ikke meg selv tvunget til å drikke, men skal sies at jeg bor på en av de minst interessante plassene i Norge, så er ikke mye annet å ta seg til her

Et godt tips som fungerer for alle inkludert meg selv: Du finner selv din egen grense, du setter selv egne regler når du er ute å tar deg en øl, enten dette er første gang, eller de gangene framover. Tror du kommer til å klare deg fint, og alkohol er en ting som dog kan nytes framfor å misbrukes.. Noe alt for mange per. dags dato dessverre gjør.
Sist endret av instar; 29. november 2012 kl. 18:15.
Første gang jeg ble beruset av alkohol var hjemme alene. Jeg synes dette var ganske greit, da jeg fikk følelsen av hvor stemningspåvirkende det var, helt for meg selv, så jeg hadde den erfaringen til jeg skulle drikke i lag med andre.

Mitt tips er at du kjøper deg fire halvlitere med øl/cider og setter deg til å se en film. Ikke nødvendigvis alene, men ikke nødvendigvis på en fest heller. Kanskje deg alene med en film, eller en god kamerat. Man trenger jo nødvendigvis ikke lære av å gå på en smell første gangen :-)
Skaff deg noen øl og sitt ned (gjerne med noen kompiser) og drikk. Dersom du drikker fort venter du litt mellom hver boks slik at du har kontrollen. Slik gjorde jeg i starten. Har hatt episoder som har gjort at jeg har fått litt mer respekt for alkohol i ettertid, tho
Ikke bland inn trampoline og alkohol, er nok den største feilen du kan gjøre etter å ha drukket alkohol for hele året på en kveld.
Takk for masse gode tips allerede!

Blir vel å kjøpe noen øl og ha en filmkveld ^^
Jeg æv syntes det var greit å starte rolig. Blei dratt med på en og anna fest type åpent hus, men turte ikke da jeg ikke ville at ting skulle gå rett i dass. Venta heller tålmodig og tok min første fest på nyttårsaften, hvor jeg ikke drakk så mye. Blei en koselig kveld. Etter jeg ble 18, gikk det bare hardere og hardere :P Skal jo aldri lære heller :P
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg tror 95% lærer på denne måten. Inkludert meg selv.
Vis hele sitatet...
Hm, 95% av alle jeg kjenner gjorde dette om igjen og om igjen, men lærte aldri. Snakker her om ungdomsårene.

Finn drikke du synes smaker godt og drikk forsiktig. Ikke la andre få bestemme hvor mye du skal drikke!
Om du planlegger og prøve en rølpekveld hjemme med en venn:

Legg mobiler og laptopper med tilgang til fjesboka hos en annen venn. Venninna til søstera mi kan svare på at det er en god ide.
Ts har du eller noen i din umiddelbare familie rusproblemer? Har du vokst opp i et hjem med mye rus?
Om du ikke har fått et merkelig forhold til rusmidler hjemmefra så tror jeg du overtenker alt dette med alkohol.
Stikk på butikken og kjøp deg en kasse øl, på tur hjem stopper du på polet og plukker med deg et par flasker sprit og kanskje noe vin. Så er det bare til å begynne å drikke. Ha god tid og smak forskjellig øl, forskjellige vintyper og lag evt. forskjellige drinker. Drikk til du blir nummen i hele ansiktet og så bare fortsetter du sålenge du klarer.

Du må rett og slett finne dine grenser. Hvordan du reagerer på alkohol og hva alkohol gjør med deg. Bedre å finne ut av det i ro og mak hjemme hos deg selv enn å feildosere inntaket på byen første gang for så kanskje å klikke på byen å våkne i glattcelle.

Ha med deg en kompis så drikker dere til dere stuper. Da får du også kjent på fyllasyken og bondeangeren. De hører med og de stopper deg fra å drikke for ofte. Ta straffen og ikke reparer eller bruk tabletter eller andre lure triks. Vær mann og tål smerten etter en fest de første gangene. Det hjelper deg også i forhold til å lære deg hvor mye du kan drikke.

Husk at som regel så lærer ungdommer seg å drikke før de blir myndige, og dermed så kjenner de egne grenser før de skal ut på byen. Tviler på at det lønner seg å være grønn på alkohol når du skal ut med studievenner. Da går det fort veldig galt.

Fylla er gøy og ikke noe du trenger å tenke så mye over.
Sist endret av ompapa; 29. november 2012 kl. 19:28.
Sitat av Diox Vis innlegg
Med mindre du har alkoholikere i familien er det bare å kjøre på, eneste måten å bli vant med alkohol er å drikke det.
Vis hele sitatet...
Seriøst? Hvor stor er sjansen?
Dette er kanskje aller mest rettet mot den yngre garde, men ha alltid den innstillingen at du klarer deg og at dette er noe du har full kontroll over. Det er svært lett å gå litt over styr, men man lærer av sine feil.

I tillegg er det så sinnsykt kleint med folk som blir "fjortisfulle", både for de andre tilstede og for personene selv dagen derpå. Igjen, kanskje heller rettet mot de litt yngre, men vel verdt å huske på for å gjøre både sin og andres opplevelse best mulig.

Enjoy
Sist endret av Entourage; 29. november 2012 kl. 20:07.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av ompapa Vis innlegg
Fylla er gøy og ikke noe du trenger å tenke så mye over.
Vis hele sitatet...
Hva er gøy? Bruke penger på drikke også ikke huske en dritt? Våkne opp med hodepine, kvalme og helt disorientert? Ikke huske hva du brukte pengene dine på? Sorry, men jeg ser ikke hva som er gøy med det. Og ja, jeg har vært eksponert for alkohol...
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hva er gøy? Bruke penger på drikke også ikke huske en dritt? Våkne opp med hodepine, kvalme og helt disorientert? Ikke huske hva du brukte pengene dine på? Sorry, men jeg ser ikke hva som er gøy med det. Og ja, jeg har vært eksponert for alkohol...
Vis hele sitatet...
Tror du henger med drit kjedelige mennesker eller at du bare drikker for lite nå du er på fest.

En typisk festkveld:
Livlige diskusjoner tidlig på forschpiel, mens vi drikker, skryter og lyver om alt fra damer til siste spritproduksjon, som gjerne avløses av allsang til god musikk eller en entusiastisk amatørgitarist med stor spilleglede. Stadig mer løssluppen stemning og antydninger til lett dansefot på flere av festdeltakerne. Det er jevnt og godt alkoholinntak blant alle på festen. Det skåles og noen begynner å snakke om taxi.

Lattermild gjeng snubler ut i en maxi og forsøker høylytt å viske til sidemannen at de har smuglet drikkervarer med seg i taxien. Drosjesjåføren smiler og det tar alle som blankofullmakt til rølp og dermed skåles det helt til taxien er fremme.

Nå kan kvelden ta 2 retninger. Enten ønsker man å bare rølpe på sammen med gutta eller så roer man spriten og starter å jakte på damer. Om man kløner det til med damer så øker man spriten og rølper med gutta.

Når det er stengetid er det på nytt 2 valg. Nachspiel med gutta eller forsøke å bli med hjem med en dame som er like desperat som deg selv. Blir det fiasko med sjekkinga også her så blir det nach med de andre gutta om det er noen andre som også failer hos damene. Har man flaks så kommer det damer på nach og da er det ny sjanse til jakt og scoring.

Uansett har man fått festet, danset truffet andre festglade mennesker og er man heldig har man også fått seg ligg. Kan ikke se at slikt er hverken kjedelig eller særlig kostbart. Brenner egen sprit og når jeg er helt blakk så tar jeg med en lerke på lomma. Bruker da kanskje 100-300 totalt på en hel kveld til taxi-andel, evt. cover, noen få øl/drinker/kaffe.

Straffen dagen etterpå i form av fyllesyke er helt gratis og hodepina går alltid over selv om det ikke føles slik når en våkner.
Sist endret av ompapa; 29. november 2012 kl. 21:13.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hva er gøy? Bruke penger på drikke også ikke huske en dritt? Våkne opp med hodepine, kvalme og helt disorientert? Ikke huske hva du brukte pengene dine på? Sorry, men jeg ser ikke hva som er gøy med det. Og ja, jeg har vært eksponert for alkohol...
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg, men alkohol er ikke for alle..

Til TS, er det så viktig å drikke med de andre for å ikke føle seg utenfor?
Jeg syns at det å ikke drikke er en fin måte å sjekke hvem som er "idioter", og hvem som er "kvalitetsfolk".

Med det mener jeg at det er ikke noe vits å henge med folk som ser på deg som "utenfor" bare fordi du ikke drikker.
Alkohol er jo egentlig beroligende, så det er ofte miljøet som skaper "feststemning"..
Sitat av fatfro Vis innlegg
Seriøst? Hvor stor er sjansen?
Vis hele sitatet...
Hvis du mener hva sjansen er for at man kan bli alkoholiker om man har det i nær familie så har jeg ikke gjort noe sannsynlighetsregning på det, men sjansen er relativt stor sånn i forhold til folk som ikke har det. Det er ofte noe som går igjen.

Mener ikke at man ikke bør drikke, men man bør være mer bevisst på drikkinga om man har nær familie som er alkoholikere.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ts har du eller noen i din umiddelbare familie rusproblemer? Har du vokst opp i et hjem med mye rus?
Om du ikke har fått et merkelig forhold til rusmidler hjemmefra så tror jeg du overtenker alt dette med alkohol.
Stikk på butikken og kjøp deg en kasse øl, på tur hjem stopper du på polet og plukker med deg et par flasker sprit og kanskje noe vin. Så er det bare til å begynne å drikke. Ha god tid og smak forskjellig øl, forskjellige vintyper og lag evt. forskjellige drinker. Drikk til du blir nummen i hele ansiktet og så bare fortsetter du sålenge du klarer.

Du må rett og slett finne dine grenser. Hvordan du reagerer på alkohol og hva alkohol gjør med deg. Bedre å finne ut av det i ro og mak hjemme hos deg selv enn å feildosere inntaket på byen første gang for så kanskje å klikke på byen å våkne i glattcelle.

Ha med deg en kompis så drikker dere til dere stuper. Da får du også kjent på fyllasyken og bondeangeren. De hører med og de stopper deg fra å drikke for ofte. Ta straffen og ikke reparer eller bruk tabletter eller andre lure triks. Vær mann og tål smerten etter en fest de første gangene. Det hjelper deg også i forhold til å lære deg hvor mye du kan drikke.

Husk at som regel så lærer ungdommer seg å drikke før de blir myndige, og dermed så kjenner de egne grenser før de skal ut på byen. Tviler på at det lønner seg å være grønn på alkohol når du skal ut med studievenner. Da går det fort veldig galt.

Fylla er gøy og ikke noe du trenger å tenke så mye over.
Vis hele sitatet...
Nei, ingen familie som har noe problemer med det. Har bare ikke blitt tilbudt alkohol hjemme og har da som vane holdt meg unna. Har kanskje fått et feil bilde av alkohol, et overvurdert et som du sier, men har jo ikke vært på fester og sett hvordan det faktisk er, så er kanskje derfor.

Sitat av Novice Vis innlegg
Jeg er helt enig med deg, men alkohol er ikke for alle..

Til TS, er det så viktig å drikke med de andre for å ikke føle seg utenfor?
Jeg syns at det å ikke drikke er en fin måte å sjekke hvem som er "idioter", og hvem som er "kvalitetsfolk".

Med det mener jeg at det er ikke noe vits å henge med folk som ser på deg som "utenfor" bare fordi du ikke drikker.
Alkohol er jo egentlig beroligende, så det er ofte miljøet som skaper "feststemning"..
Vis hele sitatet...
For å være ærlig så vet jeg ikke. Har bare sett for meg at dersom jeg ikke "er med" og heller bare er der og ikke drikker så blir man litt utenfor. Har uansett ikke noen planer om å bli helt dritings, tenker mer bare for å "kose" seg.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Start med øl. Når du ikke er vant med å drikke alkohol er sprit imo vanskelig å kontrollere når du blir på trynet av. Om du ikke syntes det er for sært, test alene først. Hvordan føler du deg etter tre øl på to timer f. eks? Prøv deg fram. Husk at tid har mye å si. Fire pils på en time er seff helt annerledes enn fire pils på 10 timer.
Ts anbefaler deg å kjøpe inn forskjellige godsaker. Kanskje du ikke liker øl? Er mange som synes det smaker vondt de første gangene. Kjøp inn forskjellige likører, gode viner og forskjellig schnaps. Schnaps er bra saker. Gjør ingenting om du blir helt drita. Du skal jo bare teste ut litt, se hva du liker. Kjenne litt på rusen. Hvordan det føles i det forskjellige stadiene. Om du blir kakefull nå i ditt eget hjem så betyr jo ikke det at du må drikke deg like full på byen, tvert imot. Da vet du når du må roe ned tempoet og når du må ta en pause og bare drikke vann eller kaffe.

Alkohol er en fin isbryter i sosiale lag for mange. Det blir lett en avslappet stemning og folk føler seg bra.
Drikking er jo bare kjekt så lenge en drikker for å kose seg.
Sitat av Diox Vis innlegg
Hvis du mener hva sjansen er for at man kan bli alkoholiker om man har det i nær familie så har jeg ikke gjort noe sannsynlighetsregning på det, men sjansen er relativt stor sånn i forhold til folk som ikke har det. Det er ofte noe som går igjen.

Mener ikke at man ikke bør drikke, men man bør være mer bevisst på drikkinga om man har nær familie som er alkoholikere.
Vis hele sitatet...
Åh dritt. Er sjansen altså større for å selv bli alkoholiker?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Åh dritt. Er sjansen altså større for å selv bli alkoholiker?
Vis hele sitatet...
Det ligger ikke i genene. Men i miljøet, og siden TS har klart og holde et veldig fornuftig forhold til alkohol helt til nå så ville jeg ikke sett på det som en faktor i det hele tatt.

OT: Jeg foreslår at du prøver deg frem med en flaske tørrcider eller hvitvin fra polet. Jeg føler at øl har litt for lav alkohol prosent og at sprit har litt for mye til å teste grensene dine på, mens en flaske vin (typ 11-14%) har akkurat passe. Dessuten er det ganske lett å bli dritings på øl for første gang da det ikke smaker noe særlig. Baserer dette kun på personlige erfaringer though.
Sist endret av Juicekongen; 29. november 2012 kl. 22:50.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Det ligger ikke i genene. Men i miljøet, og siden TS har klart og holde et veldig fornuftig forhold til alkohol helt til nå så ville jeg ikke sett på det som en faktor i det hele tatt.

OT: Jeg foreslår at du prøver deg frem med en flaske tørrcider eller hvitvin fra polet. Jeg føler at øl har litt for lav alkohol prosent og at sprit har litt for mye til å teste grensene dine på, mens en flaske vin (typ 11-14%) har akkurat passe. Dessuten er det ganske lett å bli dritings på øl for første gang da det ikke smaker noe særlig. Baserer dette kun på personlige erfaringer though.
Vis hele sitatet...
Nå snakker jeg faktisk om meg selv. Hører jo nå at det er større sjanse for å bli alkoholiker hvis du har en alkoholiker i nær familie. Sant?
Sist endret av RabbitPen; 29. november 2012 kl. 22:54.
Personelig syntes jeg ikke alkohol er noe serlig gøy. Hvis du kjenner en dealer som du stoler på så anbefaler jeg deg og heller få et godt forhold til cannnabis. Så hvis du finner ut at alkohol ikke er rusmiddelet for deg anbefaler jeg absolutt cannabis.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Det ligger ikke i genene.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du tar feil... Researchers identify alcoholism gene

Kommer MASSE om du googler alcoholism gene eller hereditary alcoholism

Genetics is an Important Factor in Addiction
Sist endret av Novice; 29. november 2012 kl. 22:59.
Sitat av norgaimz Vis innlegg
For å være ærlig så vet jeg ikke. Har bare sett for meg at dersom jeg ikke "er med" og heller bare er der og ikke drikker så blir man litt utenfor. Har uansett ikke noen planer om å bli helt dritings, tenker mer bare for å "kose" seg.
Vis hele sitatet...
Jepp, det er kleint om folk ikke drikker på vorspiel. 3 Øl.. eller noen tørre cider (Strongbow er så jævli digg, men er desverre vanskelig å få tak i Norge).. eller en veldig søt billig hvitvin.. fungerer fint. Folk flest gir fanden om du drikker deg brisen eller full.. Du ødelegger ikke moroa for dem da, men edru blir kleint.

Det går også som regel fint å snike seg hjem etter vorspielet hvis du ikke føler for å stikke på byen. Det er sjeldent spesielt gøy på byen i Norge med mindre du er rævfull eller har jævli lyst på litt fyllapuling.. selv om det med riktige folk kan det bli bajas
Sist endret av DumDiDum; 29. november 2012 kl. 22:59.
Sitat av ILPC Vis innlegg
Personelig syntes jeg ikke alkohol er noe serlig gøy. Hvis du kjenner en dealer som du stoler på så anbefaler jeg deg og heller få et godt forhold til cannnabis. Så hvis du finner ut at alkohol ikke er rusmiddelet for deg anbefaler jeg absolutt cannabis.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg satt å venta på denne! Alltid er det en eller annen som må komme med ; " Røyk hasj istedet, er mye bedre/sunnere." Ikke det at jeg har noe i mot hasj, røyker selv av og til, men det blir litt tullete å anbefale et ulovlig narkotisk stoff når han spør spesifikt om alkohol.
Sitat av Novice Vis innlegg
Vis hele sitatet...
I stand corrected
Men jeg vil fremdeles tro at miljø har mye mer å si en gener, tror du ikke?
Hvis vi ser vekk ifra indirekte gene-problemer som angst og lignende.
Sist endret av Juicekongen; 29. november 2012 kl. 23:15.
1. Kjøp 1 flaske Morgan/Baccardi
2. Kjøp x antall liter Cola
3. Slapp av hjemme med film, musikk e.l
4. Bland Morgan/Baccardi & Cola
5. Kos deg!

Kan jo selvfølgelig kjøpe annen sprit, eller evt øl, men Morgan eller Baccardi er digg!
Når du drikker ute vil jeg absolutt anbefale å drikke noe med lav % alkohol. Da blir du full i magen før du blir full i hodet
Sist endret av Membranplan; 29. november 2012 kl. 23:28.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
I stand corrected
Men jeg vil fremdeles tro at miljø har mye mer å si en gener, tror du ikke?
Hvis vi ser vekk ifra indirekte gene-problemer som angst og lignende.
Vis hele sitatet...
Jo, det tror jeg absolutt.. Hvem som helst kan bli avhengig/alkoholiker,
ville bare få frem at det er mennesker som er ekstra utsatt pga gener..
Sist endret av Novice; 29. november 2012 kl. 23:31.
akkurat som andre sier, du kommer til å gå på en smell. ( for meg var det 2 ganger på 3-4 dager)
Og så lærte jeg meg at det var en dårlig ide å bare hive innpå.

Noe annet som virket som en gode ide i hodet mitt i starten var å spise lite så jeg ble full raskere og på mindre.
Endte opp i blackout på en 6pac og en jævlig søndag

*Edit Husk å gå litt rundt, ikke sitt nede å drikk hele vorset eller festen. Føl på kroppen hvor full du er. Går fint an å virke "klar" i hodet når du sitter nede, men når du først reiser deg å holder på og delje i bordet tenker man annerledes
Sist endret av Lonelycrab; 30. november 2012 kl. 00:13.
Sitat av norgaimz Vis innlegg
For å være ærlig så vet jeg ikke. Har bare sett for meg at dersom jeg ikke "er med" og heller bare er der og ikke drikker så blir man litt utenfor. Har uansett ikke noen planer om å bli helt dritings, tenker mer bare for å "kose" seg.
Vis hele sitatet...
Det er vel litt sånn, om man ikke er en supersosial person. Det er selvfølgelig ikke riktig at det skal være sånn, men sånn er det nå engang. Merker det selv om jeg drikker kontra om jeg ikke drikker. Man blir automatisk litt mer om man drikker (trenger ikke være store mengder). Det er vel gjerne fordi man blir litt mer avslappet og gjerne kommer på samme "nivå" når det gjelder humor, diskusjoner osv.

Annet enn det vil jeg si at jeg synes det er et kult valg å vente til du er student, selv ventet jeg til jeg var 16, noe som var relativt sent for min vennegjeng. Men som de andre har sagt, ta det litt med ro første gang, og det er å anbefale og holde seg unna sprit. Plutselig så smeller det.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
-Drikk med noen gode kompiser som "kan" det.
-Ikke gå opp i tryne på noen, uansett hvor taper han er.
-Uansett hvor mye creds du tror du får av å skrive ting på facebook, IKKE gjør det, du sitter dagen etterpå og er flau..
-Prøv å tenk litt mens du drikker, liten "virkelighets" test for å sjekke hvor vekke du er, ikke bare hell nedpå, selvom det kan være litt vansklig å slutte, for meg iallefal.
-Hvis du føler du blir dårlig, finn toalette med en gang, ikke spy i en bil eller inne hos noen, har selv ikke gjort det, men det er jævlig når noen gjør det.
Om du ikke vil drikke, så må du ikke det. Vet ikke helt hva du mener med rolig forhold til alkohol, men regner med du sikter til mengde og sånn. Øl er vell perfekt for en rolig kveld med alkohol. Du må drikke litt mye for å bli kjempefull, og etter det jeg har opplevd så blir du mye blidere og våken om du drikker øl/rusbrus enn om drikker vodka/brennevin.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
ikke tenk underveis at du merker lite og at du sikkert tåler mer.
Vis hele sitatet...
det er jo dette du må gjøre for å faktiskt finne ut hvor mye kroppen faktiskt tåler!
å desto lengre ut i natten du kommer desto morsommere blir det! haha!
Husk at hvis du drikker vann før du legger deg må du passe på å ikke drikke vannet for fort og heller ikke for sakte. Du må heller nyte vannet og ikke bøtte innpå. Slik unngår du å ikke måtte mer på do enn nødvendig når du skal legge deg til å sove.


Superavansert som drikkeguidene i denne tråden.

Legger til at TS virker som en fornuftig person.

Er du ordentlig full så tviler jeg på at du løper rundt å husker på det som blir skrevet i denen tråden. Kjør på og vær forsiktig.
Sist endret av Mofse; 30. november 2012 kl. 03:53.
Ikke glem å få i deg noe skikkelig mat før du drar ut, og fyllebabb er et must!
Å ikke begynn å surre med å steke pizza når du kommer hjem, hvis du blir litt for fin i farta! Har selv røyklagt huset noen ganger i min ungdom. Ikke så veldig festlig å våkne til..
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg tror 95% lærer på denne måten. Inkludert meg selv.
Vis hele sitatet...
Tror jeg tilhører de 5% som ikke klarer og finne grensen. Man føler seg pigg og rask, samt klår, og en stakkars halvliter etter det får man blackout og og blir overstadig å aggressiv. Og ja, alt er konsumert over en lengre tidsperiode, for de som lurte på det.

Farfaren min er alkis though, det har vell en finger med i bildet.