Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 8929
Er hissig på å få fatt i billig snus og kom over http://billig-snus.no/ som selger pure-nordic snus fra nettbutikk.


Er det noen som har handlet der?
Litt usikker pga siden har lite info. Kan de feks sende snus rett i postkassen om jeg ønsker det?

299 kroner for en pose refill portion er jo dritbillig. Det er jo like mye som en rull!
De ser jo forsåvidt seriøse ut de. Nettsiden er litt amatørmessig i forhold til seriøse nettbutikker, men jeg ville tippe dette er seriøse greier. De oppgir jo adresse, org-nummer, telefonnummer og alt sånt, så du kan jo ta en prat med dem før du bestiller.
Sist endret av Mandokir; 19. juli 2012 kl. 19:38.
Nettsiden er drevet av det norskregistrerte selskapet PURE NORDIC TOBACCO AS, så det skal nok ikke være noe problem å bestille fra dem. Pure Nordic begynner vel også å bli et rimelig anerkjent produkt, og selges blant annet på Tobakk Sørensen i Bergen.

Edit: Dog, hvorfor de kaller nettsiden billig-snus.no istedenfor purenordic.no er for meg uforståelig.
Sist endret av m0nte; 19. juli 2012 kl. 19:38.
Får man de refill posene på sørensen også? Pris?

Sitat av m0nte Vis innlegg
Edit: Dog, hvorfor de kaller nettsiden billig-snus.no istedenfor purenordic.no er for meg uforståelig.
Vis hele sitatet...
Målgruppen er vel 14-17 år.
Trådstarter
Sendte de en epost for 6(?) uker siden uten å få svar og da ble jeg mer skeptisk.
Pluss at en ikke kan registrere bruker på siden men man skal logge inn med face eller twitter...........virker merkelig.
Det kan jo være et kjempe opplegg for man-in-the-middle eller noe annet.

Derfor jeg ønsket å sjekke om noen hadde erfaring med dem.
Litt rart at de kun selger snus og har advarsel med "røyking dreper"?
Trådstarter
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Litt rart at de kun selger snus og har advarsel med "røyking dreper"?
Vis hele sitatet...
Ikke bare:

http://www.billig-snus.no/wordpress/wp-content/uploads/classic_refil-300x300.jpg
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ikke bare:
Vis hele sitatet...
Det er snus
Trådstarter
Ikke bare advarsler om at røyking dreper.
Enklere nå?
Det er skrevet litt om dette på Freak tidligere. Jeg googlet billig-snus og fant bl.a. denne http://freak.no/forum/archive/index.php/t-197499.html

Litt gammel tråd, men poenget i den er at snusen i utgangspunktet er tørr, du må tilsette vann selv. Jeg tror at snus avgiftsberegnes etter vekt, så når vannet er borte slipper en å betale avgift av det. Hvis de forsatt gjør det slik så er det noe av forklaringen på prisen. Sikkert ikke noe galt med den løsnignen, bare en følger oppskriften.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ikke bare advarsler om at røyking dreper.
Enklere nå?
Vis hele sitatet...
Det sa jeg da aldri heller

Sitat av Seasick Pete Vis innlegg
Det er skrevet litt om dette på Freak tidligere. Jeg googlet billig-snus og fant bl.a. denne http://freak.no/forum/archive/index.php/t-197499.html

Litt gammel tråd, men poenget i den er at snusen i utgangspunktet er tørr, du må tilsette vann selv. Jeg tror at snus avgiftsberegnes etter vekt, så når vannet er borte slipper en å betale avgift av det. Hvis de forsatt gjør det slik så er det noe av forklaringen på prisen. Sikkert ikke noe galt med den løsnignen, bare en følger oppskriften.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer. VG har blant annet skrevet en sak angående dette.
Sist endret av Waffaz; 19. juli 2012 kl. 21:45.
Trådstarter
Aldri tvilt på selve snusen det var mer den nettbutikken jeg var usikker på.
Virker litt rart å logge seg via face, og underlig at selskapet ikke besvarer epost.
Jeg tror ikke en logge seg inn via Facebook, men en kan ser det ut til. De har jo en side der en kan opprette brukerkonto. Og så kan en for å gjøre det lettvint logge inn med Face, Twitter, Google eller Linkedin. Og jeg hadde helt klart opprettet egen konto. Jeg setter, tja, i alle fall 1 krone på at hvis en logger en med Facebook så blir det stående på veggen min at Seasick Pete kjøpte snus fra billig-snus. (Hvis jeg tar feil og taper krona mi, så får ikke det hjelpe. )
Trådstarter
Sitat av Seasick Pete Vis innlegg
Jeg tror ikke en logge seg inn via Facebook, men en kan ser det ut til. De har jo en side der en kan opprette brukerkonto. Og så kan en for å gjøre det lettvint logge inn med Face, Twitter, Google eller Linkedin. Og jeg hadde helt klart opprettet egen konto. Jeg setter, tja, i alle fall 1 krone på at hvis en logger en med Facebook så blir det stående på veggen min at Seasick Pete kjøpte snus fra billig-snus. (Hvis jeg tar feil og taper krona mi, så får ikke det hjelpe. )
Vis hele sitatet...

Vel jeg får ikke frem noen link til å opprette brukerkonto.

Ahhh så det nå.
brace yourself
Fickledick's Avatar
Sitat av ompapa Vis innlegg
Vel jeg får ikke frem noen link til å opprette brukerkonto.

Ahhh så det nå.
Vis hele sitatet...
Betalingsmetoden deres er rævva, så på dette som en mulighet til å spare et par ekstra kronasjer, men gidder ikke før de fikser noe bedre på den fornten.
Denne? http://billig-snus.no/?page_id=52
Heter Konto og står til høyre i den grå menyen øverst, ved siden av et hode-symbol.
Også kommer jo skjema for registrering opp når man går i kassen med handlekurven.
Trådstarter
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Betalingsmetoden deres er rævva, så på dette som en mulighet til å spare et par ekstra kronasjer, men gidder ikke før de fikser noe bedre på den fornten.
Vis hele sitatet...
Merkelig butikk, de sier jo selv at de tar kort.....men det kan man ikke velge. Kun bank.

Betaling

Du har mulighet til å betale for varene enkelt og greit. Kjøpesummen kan I forhold til ditt valg, gjøres opp gjennom bank eller med kredittkort.

Betaling med kort er trygg og enkel. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og verifiseringskode (CVV2) og du kan deretter vente på leveringen. Alt foregår i meget sikre former med kryptering. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen.

Når du legger inn en ordre hos oss med ditt kort blir det gjort en autorisasjon på ditt kort.
Vis hele sitatet...
Kan man betale med spend-on kort??
Hva er greia med de refillposene er det snusens svar på rullings?
Trådstarter
Ser ut som man kun kan betale via bankoverføring. Har sendt dem en mail ang. det men ikke fått svar.

Refillsnus har lite fuktighet og veier derfor lite. Siden avgiften bestemmes ut fra vekten blir prisen lavere iom at mindre fuktighet gjør at snusen veier mindre. Boksen skal kun tillsettes litt vann, og trekke over natten for å bli til vanlig snus. Hele posen tilsvarer en hel rull vanlig porsjons-snus.
brace yourself
Fickledick's Avatar
Prøvde meg på å legge inn en bestilling, men sendte mail om å avbryte bestillingen pga. den litt merkelige og tungvinte betalingsmåten. Fikk raskt svar om at de arbeidet med dette systemet, men at jeg ikke skulle være redd for det nåværende, han tilbød meg at de kunne sende varene og at jeg kunne betale når de var mottatt. Jeg gikk med på dette, siden han jeg mailet med virket veldig hyggelig å behjelpelig.

Når jeg får snusen skal jeg oppdatere dere, om det er et produkt som faktisk fungerer uten å smake dritt og billigsnus.
brace yourself
Fickledick's Avatar
oppdatering på snusen: har ikke fått prøvd den etter tilsatt vann enda, siden jeg klarte å ha litt for mye vann i de tre boksene jeg gjorde klar, så de trenger litt ekstra trekking. Men må si at jeg er positivt overasket over den selv om jeg nå snuser den tørr, kjøpte orginal strong og kjenner ikke mye forskjell på den og vanlig general og siden den er tørr er varigheten lang, selv har jeg de i leppa i over en time.
Har selv handlet en del på snus24.no, samme pris. De selger også PureNordic snusen. Anbefales! Har dog ikke prøvd den refill greia.

Snus24 tar visa også

EDIT: Ser nå at snus24 er borte :O Er jo bare 1 mnd siden jeg handlet derfra.
Sist endret av Stigern; 26. juli 2012 kl. 13:44.
Tenkte å bestille meg en refill pose jeg også. Men betalingssystemet var jo helt mongo...
Mottok idag en pose Refill Strong samt 3 bokser Liqourice Strong, og må si meg positivt overasket. God på smak og de var faktisk ganske sterk.
La inn en bestilling i forgje uken, og fikk mailen om betalingsinformasjon, glemte hele greia av og idag fikk jeg 1boks wintergreen og 1boks icemint, samt en refil pose.
så måtte bare gå inn og betale

Alt var bare velstand, 432 kroner for ca 12bokser snus inkludert frakt, ikke værst.
Fikk snusen på fredag og har testet den i et par dager. Men jeg må dessverre si at jeg likte ikke denne snusen... Den er billig, men ikke god. På en skala fra 1-10, gir jeg den 3. Mens General Ekstra Sterk får 10.

Det tar en stund før snusen begynner å renne. Men når den først gjør det er det ikke langt ifra at man elger med en gang. Snus-saften er virkelig ikke å anbefale!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Oppdatering av Refill posene: De er helt kurrant, både tørr og med vann/cognac men noe man må holde seg langt unna og væte med er Baileys, noe kvalmt.
Får man tomme snusbokser med refill posen?