Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3583
OK, dette er irriterende
Jeg skjønner ikke åssen de smarte Mill panelovnene jeg har fått i hus klarer å komme seg på nett.

Kort fortalt:
- Laster ned appen på telefonen, og er online via wifi.
- Hjemme-wifien er WPA2-kryptert med passord
- Adder ovn i appen, blir bedt om å skru den på, trykke på en knapp på ovnen og å skrive inn passordet til hjemmenettet inne i appen.
- Pang, ovnen er på nett.

Men jeg kan ikke fatte å begripe hvordan den parringa foregår.. hvordan vet ovnen hvilke av de titalls krypterte nettene rundt her den skal forholde seg til, og hvordan får ovnen oversendt WPA2-passordet uten å tilsynelatende være tilkoblet dette nettet..

hva slags teknologi brukes her?

Typiske WPS-parringer må jo gjøres med pinkode eller trykke på en knapp på ruteren. Men tydligvis også mulig i en tredjeparts-app.

??!?

Hwk
Uten å ha vært bort i disse ovnene, så kan jeg tippe at dem fungerer på ca samme måte som Google Chromecast gjør. Når Chromecast ikke er tilkoblet noe nettverk, så setter dem opp sitt eget WiFi nettverk (ESSID: ChromecastXXXX). Og når du har fylt ut alle opplysningene som er nødvendig for å koble til WiFi nettverket i Google Home appen, så kobler telefonen seg fra ditt nåværende nettverk, og på Chromecast sitt nettverk, og når den har overført all nødvendig data, så kobler den seg tilbake på ditt hjemme nettverk.
Kikket litt på FAQ dems.

https://millheat.zendesk.com/hc/no/a...illheat-appen-

"Kan man kjøpe løse termostater med WiFi-modul for å få eldre Millovner inn i Millheat appen?
Ja, det kan du.

Mill WiFi Socket er et nytt produkt som gjør at eldre Millovner kan kobles til Millheat appen."

WiFi-modul er svaret, disse finnes jo i mange ting. Hvis du vil ha noen teknisk innsikt på hvordan ovnen fungerer på atom-nivå så må du nesten høre med en ingeniør, eventuelt finne tekniske skjema

Edit; Mulig du spurte om ett kart og jeg ga deg et kompass her, hahah.
Sist endret av Marriese; 19. september 2018 kl. 23:45.