Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2101
Anonym bruker
"Overrasket Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

I hvilke doseringer er det man risikerer å få en dårlig trip?

Trenger man å forberede seg på turer hvor dosering er 50-120µg?
Du kan få en dårlig dag bare du går ut døra. Enhver mengde LSD du tilfører øker behovet for å være bevisst på hva du utsetter deg for. Det er ikke noen spesiell grense for når du bør forberede deg. Hva du tror du takler av situasjoner under hvilke doseringer må du finne ut av selv gjennom eksperimentering.

120µg er forøvrig en vanlig brukerdose, så de fleste er tjent med å forberede seg litt på det ja. Ihvertfall når dette er nytt og ukjent for en.
Anonym bruker
"Overrasket Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor mye selvkontroll har man på de forskjellige dosene? Ser for meg at det er lettere å styre tanker/oppførsel på 50ug enn 100ug+?
Det er veldig individuelt, men de fleste har ganske grei kontroll på 50ug. Allikevel kan det lett oppstå situasjoner som plutselig kan være vanskeligere å håndtere enn normal. En konfronterende samtale, en stappfull T-bane osv. LSD er ikke noe man begynner å eksperimentere med i ukontrollerte omgivelser. Du finner først ut hva dette er og hvordan du reagerer på det under trygge og rolige forhold, så kan du utfordre deg selv mer senere hvis du har behov for det.
Anonym bruker
"Overrasket Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det ideelt å ta doser i 70-90 og gå en tur ut i naturrike omgivelser med minimal sjanse for konfronterende samtaler?

La oss si en går tur med hunden ute i skog og mark i den doseringsrangen, kan tanken på at hunden går i bånd utløse et dårlig tankemønster? Hvor båndet på en måte representerer at hunden ikke er fri..
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det blir veldig vanskelig for oss å svare på.

Vi kan ikke si 100% sikkert hvordan et rusmiddel vil påvirke akkurat deg.

Nesten hva som helst KAN få deg inn på et dårlig spor, men etter egen erfaring er det grei skuring å takle på doser ~50-100ug.

Foreslår at hvis du skal prøve, ta en dose på rundt 50ug i helt trygge omgivelser, for å teste farvannet. la det gå en 5-6 timer før du eventuelt beveger deg utendørs eller blant folk. Og sørg for å ha en retrettmulighet om det skulle bli ubehagelig.

Flere er nok uenig med meg om å starte på 50ug, men har gjort det selv, med utelukkende positivt resultat.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ideelt å ta doser i 70-90 og gå en tur ut i naturrike omgivelser med minimal sjanse for konfronterende samtaler?

La oss si en går tur med hunden ute i skog og mark i den doseringsrangen, kan tanken på at hunden går i bånd utløse et dårlig tankemønster? Hvor båndet på en måte representerer at hunden ikke er fri..
Vis hele sitatet...
Ja, det er fult mulig under en LSD rus. På store doser kan den minste ting eller detalj endre trippen og hvordan du føler deg på et øyeblikk.

Sier ikke at det kommer til å skje med deg... Men er viktig å vite på forhånd.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Spør du meg så er det faktisk mer sannsynlig å ha en badtrip på lavere doseringer, som 100-200mcg. Doser på så lite som 80-90 er det verste jeg vet, utrolig ubehagelig for både kropp og psyke. Det er bare i dag, i 2018 at doser på 100mcg anses for å være en "normal" dose, men før var heller 200-250mcg mer normalt.

Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så redd for badtrips, skulle man føle det minste ubehag eller angst er det øyeblikkelig en badtrip. Meningen med psykedeliske reiser imo er at man skal innom alle følelser. Som mentalmelt nevner over så kan mye sette igang en slags noia eller angst. På sykkeldagen i april hadde jeg selv tatt noen tabs, skulle innom butikken for å kjøpe noen øl, og da startet det. Det var vanskelig å slå koden i terminalen, samt at jeg følte alle gransket og studerte meg i køen, plutselig så alle i butikken på meg, trodde jeg.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 400ug første gang, hadde erfaring med sopp fra før. Det var en heftig dose jeg ikke anbefaler men syns for lave doser er ett ubehagelig mellomland. Folk er forskjellig, noen frykter forandring en trip kan gi. Ønsker deg en fin opplevelse som jeg anbefaler å møte med åpne armer
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kmsc Vis innlegg
Spør du meg så er det faktisk mer sannsynlig å ha en badtrip på lavere doseringer, som 100-200mcg. Doser på så lite som 80-90 er det verste jeg vet, utrolig ubehagelig for både kropp og psyke. Det er bare i dag, i 2018 at doser på 100mcg anses for å være en "normal" dose, men før var heller 200-250mcg mer normalt.

Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så redd for badtrips, skulle man føle det minste ubehag eller angst er det øyeblikkelig en badtrip. Meningen med psykedeliske reiser imo er at man skal innom alle følelser. Som mentalmelt nevner over så kan mye sette igang en slags noia eller angst. På sykkeldagen i april hadde jeg selv tatt noen tabs, skulle innom butikken for å kjøpe noen øl, og da startet det. Det var vanskelig å slå koden i terminalen, samt at jeg følte alle gransket og studerte meg i køen, plutselig så alle i butikken på meg, trodde jeg.
Vis hele sitatet...
ENDELIG noen som er enig med meg. Finnes ikke noe kjipere enn enn halvveis trip. Det er bare tull å drive å ta så lite som 50ug. Når man først skal trippe burde man gjøre det skikkelig i hvert fall. 150-200 synes jeg er en fin startdose.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kmsc Vis innlegg
Spør du meg så er det faktisk mer sannsynlig å ha en badtrip på lavere doseringer, som 100-200mcg. Doser på så lite som 80-90 er det verste jeg vet, utrolig ubehagelig for både kropp og psyke. Det er bare i dag, i 2018 at doser på 100mcg anses for å være en "normal" dose, men før var heller 200-250mcg mer normalt.

Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så redd for badtrips, skulle man føle det minste ubehag eller angst er det øyeblikkelig en badtrip. Meningen med psykedeliske reiser imo er at man skal innom alle følelser. Som mentalmelt nevner over så kan mye sette igang en slags noia eller angst. På sykkeldagen i april hadde jeg selv tatt noen tabs, skulle innom butikken for å kjøpe noen øl, og da startet det. Det var vanskelig å slå koden i terminalen, samt at jeg følte alle gransket og studerte meg i køen, plutselig så alle i butikken på meg, trodde jeg.
Vis hele sitatet...
Du skjønner ikke hvorfor folk er redde for badtrips? Det betyr bare at du ikke har hatt en skikkelig badtrip selv.

Å ligge i fosterstilling å tro at man skal dø i 10 timer er ikke mye gøy. Der hvert minutt kjennes ut som en evighet.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du skjønner ikke hvorfor folk er redde for badtrips? Det betyr bare at du ikke har hatt

Å ligge i fosterstilling å tro at man skal dø i 10 timer er ikke mye gøy. Der hvert minutt kjennes ut som en evighet.
Vis hele sitatet...
Nja, ikke nødvendigvis. Hvis man er redd for bad trip vil jo sjansen for å få bad trip bli høyere fordi man freaker seg selv ut.

Selvfølgelig er det ikke noe behagelig. Har ligget i fosterstilling i noe som kjentes ut som en livstid. Fikk følger av smerte og terror som gikk gjennom kroppen hvert tiende sekund. Aksepterte på et punkt min egen død. Så vil si jeg har opplevd skikkelig bad trip. Men er ikke noe redd for å trippe balls igjen.

En stund etter helvetestrippen tok jeg igjen samme dose. Smeltet sammen med universet og hadde det fantastisk! Viktig å ha en positiv innstilling. Hvis man går rundt å tenker «HVA OM, HVA OM DET SKJER?!?!» da har man et dårlig utgangspunkt.
En bad trip på 100 mic kan godt skje om du ikke er klar for det eller annet, selv tror jeg at en tur ut i et bebygd nabolag tidlig i trippen, kanskje kombinert med lite søvn, gjorde det slikt.

Du blir ikke spist levende dog, det kan være snakk om flere timer med negative tankemøstre, som du vet går over.
Anonym bruker
"Overrasket Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg prøvde idag en dose som var ca 60-70ug. Kjente ikke noe særlig før 2 timer etter jeg inntok og det varte i noen timer derfra. Det kjentes litt ut som mdma bare uten kjærligheten.. Hadde en liten følelse ca en halv time inn etter inntak, men venta hele tiden på at det faktisk skulle skje noe, så ble litt skuffa når timene gikk uten at det skjedde noe særlig.

Tok den på tunga idet jeg gikk ut på en dritlang tur som varte ca i 2.5 time i håp om at det skulle skje noe mens jeg var ute og gikk. Etter ca 30-40 min kjente jeg en mild rus. Ikke før på slutten av turen hvor jeg hadde gått i ca 2-2.5 timer begynte det å skje ting. Fikk litt energi og euforia. Når jeg kom hjem flippa jeg ut pga det var så jævlig mange flått på meg som jeg aldri har hatt på meg før. Så det ble litt stress å måtte leite etter flått på kroppen spesielt når hver eneste føflekk så ut som en flått, heldigvis var ikke dosen høy nok til at jeg fikk en bad trip....... Uansett så varte denne euforiaen et par timer, akkurat som en mild mdma rus.. Blir nok 100-120ug neste gang. Men da tar jeg den på tunga mens jeg er inne i huset og går ikke ut før jeg eventuelt føler for det.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du skjønner ikke hvorfor folk er redde for badtrips? Det betyr bare at du ikke har hatt en skikkelig badtrip selv.

Å ligge i fosterstilling å tro at man skal dø i 10 timer er ikke mye gøy. Der hvert minutt kjennes ut som en evighet.
Vis hele sitatet...
Jo det har jeg, og det er mange. Noen badtrips har vært helt ekstreme, så jeg er godt kjent med hva psykedelisk angst kan være, og hvor bunnløs og kraftig denne frykten er. Tar du en titt på profilen min vil du finne en rapport der jeg beskriver en kraftig badtrip.

Når det gjelder lsd, så er mitt forbruk meget høyt. Jeg synes lsd er det letteste å kontrollere av det meste innen samme gruppe(med unntak av 2c-x, som jeg forøvrig ikke synes har noe særlig preg av psykedeliske virkninger, kun visuelt) Godt noen her er enig med meg, skal man trippe, selvom det er første gang skal man være klar for det. Det å klippe lapper, eller annet halvhjertet er bare et bevis på at man ikke er klar for det man kan gå i møte.