Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1158
8 gb ram ddr3
Intel i7 3770k 3.4ghz (8cpu's)
Nvidia geforce gtx 660 (har kjøpt msi gtx 960 4gb brukt som er på vei)
Msi motherboard (ms-7798)

Tror cpu burde byttes da det bare er 3.7k, men benchmark gir den 71,9%.

Hva burde jeg oppgradere? Vil jeg merke noe særlig effekt av å bytte til 960 gpu?
Du vil nok merke en ganske stor forskjell med å bytte skjermkort.
Ellers er omtrent det eneste nyttige jeg kan se å putte i 8gb ram til.
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Du vil nok merke en ganske stor forskjell med å bytte skjermkort.
Ellers er omtrent det eneste nyttige jeg kan se å putte i 8gb ram til.
Vis hele sitatet...
Ja, håper gpu'en gjør det bedre, selv om det egentlig ikke er så stor forskjell på dem.

Med mitt bruk klarer jeg ikke å bruke halvparten av ram, så det ville nok blitt litt overkill.

Går for det meste i wow. Etter siste directx update der alt MÅ kjøres i windowmode har jeg gått fra stabilt 60fps mid til ustabile 25 på low..
Du kan starte med å rense PCen for støv, sette på ny kjølepasta, og sette opp Windows på nytt. Da vil du oppleve MYE bedre performance
Sist endret av Berre_ein_fyr; 26. august 2018 kl. 11:53.
Sitat av dagrun3 Vis innlegg
Ja, håper gpu'en gjør det bedre, selv om det egentlig ikke er så stor forskjell på dem.

Med mitt bruk klarer jeg ikke å bruke halvparten av ram, så det ville nok blitt litt overkill.

Går for det meste i wow. Etter siste directx update der alt MÅ kjøres i windowmode har jeg gått fra stabilt 60fps mid til ustabile 25 på low..
Vis hele sitatet...
Jeg tviler sterkt på at du spiller wow og kun bruker 4gb med ram.
Bare chrome alene bruker nesten 3gb på min pc.
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg tviler sterkt på at du spiller wow og kun bruker 4gb med ram.
Bare chrome alene bruker nesten 3gb på min pc.
Vis hele sitatet...
Sjekket nå, med chrome med youtube, spotify og wow bruker jeg 5,3gb. Så merker man egentlig ingen forskjell fra 8 til 16 gb ram. Eneste er jo kanskje å oppgradere til 8 gb ddr4 og bare kaste ddr3?
Sitat av dagrun3 Vis innlegg
Eneste er jo kanskje å oppgradere til 8 gb ddr4 og bare kaste ddr3?
Vis hele sitatet...
Du må ha et hovedkort som støtter DDR4 for å kunne bruke det, og da heter det å kjøpe ny maskin...