Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3143
Fikk nettopp en telefon fra "Windows Technical Support" med en kis som hadde tykk indisk akksent, obviously en scam så jeg ba kisen om å fuck off og la på.

Men jeg lurer på om de vet noe sensitivt om meg når de ringer, eller er jeg safe når jeg ikke har delt noe data med de?
Sist endret av Opteryx; 29. september 2016 kl. 15:23.
De har bare telefonnummeret ditt og evt registrert navn (typ gule sider).
Så lenge du ikke oppga noe info eller slapp de inn på maskinen din vet de ingenting mer om deg enn det Ola Nordmann kan google seg fram til
Nei, de har ingen mer info om deg enn det du allerede vet.

Måten de bruker for å faktisk få noe info, er at du selv oppgir den. For eksempel på denne måten:

De ber deg gå til en side, og laste ned en modifisert Teamviewer versjon. Deretter overfører de noen filer, og viser deg alle disse skumle virusene du har på maskinen.

Måten de får kortinfoen din er hvis du selv oppgir den. Det de gjør er at de ber deg gå inn på en side, der du enkelt og greit skal fylle ut kortinfoen din. for å betale for at de akuratt reddet deg og maskinen din.

Her er eksempel